Νέο Ford Focus: Κανένας συμβιβασμός
- 9 ΝΟΕ 2015
Όταν αφορμή να μιλήσεις για ένα αυτοκίνητο αποτελεί μία βράβευση, συγκεκριμένα η όγδοη κατά σειρά μέσα σε τέσσερα χρόνια, συγκεκριμένα στον θεσμό Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς τότε αυτομάτως μπαίνεις στο νόημα του γιατί μπορεί αυτός ο μικρός βενζινοκινητήρας να είναι ο αγαπημένος των Ευρωπαίων οδηγών.
Ποιος δεν θέλει άλλωστε να έχει το συνδυασμό της οδηγικής συμπεριφοράς με την οικονομία καυσίμου, τις εξαιρετικές επιδόσεις και τη νέα τεχνολογία στην καθημερινότητά του;
Πριν δούμε τα πράγματα πιο επισταμένα όμως, ας μιλήσουμε λίγο για εκείνη τη διάκριση που λέγαμε και στην αρχή του κειμένου.
Για τέταρτη συνεχή χρονιά λοιπόν, ο Ford 1.0-litre EcoBoost ονομάστηκε ‘Καλύτερος Κινητήρας Κάτω Του 1.0 L.’ Μία επιτροπή 87 δημοσιογράφων του αυτοκινήτου από 35 χώρες εντυπωσιάστηκε με την οδηγησιμότητα, τις επιδόσεις, την οικονομία, την αθόρυβη λειτουργία και την τεχνολογία και τον έστεψε νικητή στην κατηγορία του. Πέρσι, ο 1.0 EcoBoost πέτυχε κάτι πρωτοφανές αφού ήταν πρώτος κινητήρας που αναδείχτηκε γενικός νικητής του τίτλου Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς επί τρεις συνεχείς χρονιές, και το 2012 ονομάστηκε ‘Καλύτερος Νέος Κινητήρας.’
Ο βραβευμένος του κινητήρας όμως είναι ένας μόνο λόγος για να δεις στο Ford Focus με άλλο μάτι. Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός του, είναι ένας ακόμη. Να αναφέρουμε λοιπόν ότι εντός αυτού βρίσκονται τεχνολογίες όπως Navigation, SYNC with Bluetooth & Voice Control, Active City Stop, Door Edge Protextor, Clima, LED προβολείς.
Το σύστημα Ford SYNC 2 βρίσκεται εκεί για να σου λύσει κυριολεκτικά τα χέρια. Με τον φωνητικό έλεγχο και την οθόνη αφής σου επιτρέπει να ελέγχεις το σύστημα πλοήγησης, την ψυχαγωγία, να ρυθμίζεις το σύστημα κλιματισμού, να κάνεις και να δέχεσαι τηλεφωνικές κλήσεις σε ανοιχτή επικοινωνία αλλά και να επιλέγεις αριθμούς από τη λίστα των επαφών του συνδεδεμένου κινητού τηλεφώνου με απλές εντολές.
Η τεχνολογία Activity City stop από την άλλη μεριά έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να σε βοηθήσει να αποφύγεις ατυχήματα σε συνθήκες κίνησης χαμηλών ταχυτήτων γεγονός εξαιρετικά συχνό στους δρόμους της πόλης. Πώς λειτουργεί: Εφόσον η κίνηση του αυτοκινήτου σου είναι μικρότερη των 50 χλμ τότε το σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύσει απότομη στάση του προπορευόμενου οχήματος και να φρενάρει αυτόματα.
Στα plus του νέου Ford Focus βρίσκονται και διάφορες άλλες δυνατότητες που σου δίνει όπως είναι οι γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων με τις άκρες των δαχτύλων σου ή η ακόμη ευκολότερη στάθμευση που μπορείς να απολαύσεις χάρη στη βελτιωμένη τεχνολογία Active Park Assist. Για τις φορές τώρα που είσαι κουρασμένος, η Ford σου παρέχει το σύστημα επαγρύπνησης οδηγού έτσι ώστε να έχεις ακόμη περισσότερη ασφάλεια κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Αρκετά όμως με τις τεχνολογίες. Το νέο Ford Focus είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να προσφέρει άνεση τόσο σε εσένα ως οδηγό όσο και στους επιβάτες σου. Με το στυλ, την ποιότητα και τον εργονομικό σχεδιασμό να είναι άρρηκτα συνδεδεμένα παρέχοντας ασφάλεια και άνεση. Το τριών ακτίνων τιμόνι του με το κάθε κουμπί και χειριστήριο να βρίσκεται στις άκρες των δαχτύλων σου βρίσκεται σε τέτοια θέση ώστε να βελτιώνει τόσο τη χρηστικότητα όσο και την ορατότητα του πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου. Στην ευκολία συνδράμει και το κουμπί εκκίνησης Ford Power το οποίο με ένα απλό πάτημα του συμπλέκτη ενεργοποιεί τον κινητήρα του αυτοκινήτου.
Μια και είπαμε κινητήρα ας μιλήσουμε για τις διαθέσιμες εκδόσεις που υπάρχουν αυτήν την στιγμή στην αγορά: Πετρέλαιο 1,5L 95ps & 120ps/ 1.0L βενζινοκινητήρας EcoBoost 100ps & 125ps & 1.5L EcoBoost 150ps & 182 ps.
Η Ford συνεργάζεται με την ομάδα μηχανικών του Schaeffler Group στη δοκιμή ενός νέου βολάν διπλής μάζας που επιτρέπει την ενεργοποίηση των κυλίνδρων σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και φορτίων του κινητήρα, βοηθώντας στην ελαχιστοποίηση των θορύβων, κραδασμών και τριγμών. Δοκιμές στο δρόμο με ένα λειτουργικό πρωτότυπο στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας στο Άαχεν (Γερμανία) έδειξαν περαιτέρω βελτιώσεις της απόδοσης μέχρι 6%.
«Ακόμα και ένας πολύ δυναμικός εκπρόσωπος της φιλοσοφίας downsizing όπως ο 1.0 EcoBoost, θα μπορούσε να πετύχει σημαντική μείωση της κατανάλωσης αξιοποιώντας την απενεργοποίηση των κυλίνδρων» δήλωσε ο Carsten Weber, advanced powertrain manager, Ford Ευρώπης. «Κορυφαία προτεραιότητα στην εξέλιξη νέων κινητήρες εσωτερικής καύσης για χρήση σε αυτοκίνητο είναι η συνεχής μείωση της κατανάλωσης», συμπλήρωσε.
Ο 1.0 EcoBoost προσφέρεται σε εκδόσεις 100 PS, 125 PS και 140 PS και παράγεται στις Ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις της Ford στην Κολωνία (Γερμανία) και στην Κραϊόβα (Ρουμανία), ενώ διατίθεται σε 72 χώρες σε όλο τον κόσμο. Στο παρελθόν, ο κινητήρας έχει βραβευτεί με τα Paul Pietsch Award 2013 για τις τεχνολογικές καινοτομίες του στη Γερμανία, Royal Academy of Engineering Colin Campbell Mitchell Award, Dewar Trophy από το Royal Automobile Club στη Μ. Βρετανία και τις ΗΠΑ, Breakthrough Award του περιοδικού Popular Mechanics. Η Ford είναι η πρώτη κατασκευάστρια αυτοκινήτων που κερδίζει μία διάκριση 10 Best Engines της Ward για τρικύλινδρο κινητήρα.
Σε όλο τον κόσμο, η γκάμα ισχυρών αλλά αποδοτικών κινητήρων EcoBoost της Ford περιλαμβάνει τετρακύλινδρους κινητήρες 1.5 l, 1.6 l, 2.0 l και 2.3 l και V6 2.7 l και 3.5 Ι. Ο τελευταίος προορίζεται για το νέο Ford GT supercar με το οποίο η εταιρία θα επιστρέψει στους αγώνες Le Mans το 2016.
«Ο χιλιάρης EcoBoost της Ford παραμένει κλασικό παράδειγμα κινητήρα φιλοσοφίας downsizing,» δήλωσε ο Dean Slavnich, αντιπρόεδρος των 17ων βραβείων του Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς που διοργανώθηκαν στη Στουτγάρδη της Γερμανίας και συντάκτης του περιοδικού Engine Technology International. «Αυτός ο φανταστικός τρικύλινδρος επιβεβαιώνει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει ακόμα δρόμο μπροστά του».
Αντί επιλόγου, μία υπενθύμιση: Πέρα από τεχνολογίες, κινητήρες, μοναδική άνεση και ασφάλεια, το νέο Ford Focus είναι ένα αυτοκίνητο που τιμούν και εξυψώνουν στη λίστα με τις αγοραστικές προτιμήσεις οι Ευρωπαίοι οδηγοί και όχι μόνο. Για να δείχνουν αυτήν την εμπιστοσύνη, κάτι θα γνωρίζουν καλύτερα. Διαφωνείς;