PUBLI

Ο Συνήγορος

Παρέλαση αστέρων και δράση μέχρι τελικής πτώσης, στη νέα ταινία του θρυλικού Ρίντλεϊ Σκοτ

Ο άνθρωπος που εκτίναξε την κινηματογραφική τεστοστερόνη σε νέα επίπεδα με τον «Μονομάχο» και πειραματίστηκε απροκάλυπτα με το μυαλό μας στα «Προμηθέας», «Χάνιμπαλ» και «Blade Runner», μαζεύει τους πιο εντυπωσιακούς αστέρες του Χόλιγουντ και στήνει μια μοναδική κινηματογραφική περιπέτεια, με σκοπό να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίον αντιλαμβανόμαστε την ανθρώπινη μοίρα!  Μάικλ Φασμπέντερ, Πενέλοπε Κρουζ, Κάμερον Ντίαζ, Χαβιέ Μπαρδέμ και Μπραντ Πιτ, μπλέκουν σ’ ένα ερεθιστικά βρώμικο σύμπαν γεμάτο απρόβλεπτες καταστάσεις και σκοτεινούς αντί-ήρωες.

 

Η σκανδαλιστικά σέξι, πονηρή ματιά του Ρίντλεϊ Σκότ, συναντά αυτή τη φορά την ιδιοφυή εικονοκλαστική μαγεία του Κόρμαν Μακάρθι (“Καμία Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους”, “Ο Δρόμος”) στο σεναριακό ντεμπούτο του βραβευμένου με Πούλιτζερ, «Σέξπιρ της Δύσης», χτίζοντας ένα κινηματογραφικό σύμπαν φτιαγμένο από τα καλύτερα υλικά. Εξεζητημένα σκοτεινό, μαύρο, χιούμορ, σοκαριστικές ερμηνείες και αναπάντεχες σεναριακές εκπλήξεις, ντύνουν επιμελώς το ακραίο παραστράτημα ενός διακεκριμένου δικηγόρου, ο οποίος έτυχε – ή μπορεί και να μην έτυχε – να πληρώσει την υπερφιλόδοξη απερισκεψία ενός στιγμιαίου ηθικού ολισθήματος. Η κακιά στιγμή δηλαδή, ιδωμένη μέσα από το επαναστατικό και καθηλωτικό πρίσμα της φαντασίας μιας κινηματογραφικής ντριμ τιμ!

Ο Μακάρθι εμπιστεύτηκε το παρθενικό του και πολυαναμενόμενο κινηματογραφικό σενάριο του «Συνηγόρου», στους επιτυχημένους παραγωγούς Νικ Βέσλερ, Στιβ Σουάρτς και Πάολα Μέι Σουάρτς, το δαιμόνιο τρίο που ευθύνεται για την ταινία «Ο Δρόμος». Λίγο καιρό μετά, ο Ρίντλεϊ Σκοτ διάβασε το σενάριο και αποφάσισε ότι πάνω σε αυτό θα ήθελε να γυρίσει την επόμενή του ταινία. Έτσι προχώρησε στο στήσιμο μιας ομάδα βασικών συνεργατών, η οποία περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, τον διευθυντή φωτογραφίας Ντάριους Βόλσκι (“Πειρατές της Καραϊβικής”, “Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων”), τον βραβευμένο με BAFTA, Άρθουρ Μαξ (“Προμηθέας”, “Se7en”, “Μονομάχος”) στη διεύθυνση παραγωγής και τη βραβευμένη με Όσκαρ, ενδυματολόγο Τζάντι Γιέιτς (“Προμηθέας”, “Μονομάχος”). «Ο Συνήγορος» είναι η ένατη συνεργασία του Σκοτ με τον Μαξ, η όγδοη με την Γιέιτς και η έβδομη με τον δυο φορές βραβευμένο με Όσκαρ, μοντέρ, Πιέτρο Σκάλια.

{Ο Ράινερ (Μπαρδέμ)  προς τον Συνήγορο (Φασμπέντερ)}

Όλα ξεκίνησαν  ένα πρωινό, πάνω από μια κούπα  καφέ! Ο Κόρμαν Μακάρθι ήταν ανάμεσα σε δυο νέα μυθιστορήματα, όταν συνειδητοποίησε ότι χρειάζεται ένα διάλειμμα από τα συνηθισμένα. Φυσικά δε μιλάμε για διακοπές και ραστώνη αλλά ακριβώς το αντίθετο. Ο βραβευμένος συγγραφέας αποφάσισε να γράψει το πρώτο του κινηματογραφικό σενάριο, «ένα γοητευτικό, ισχυρό και ασυμβίβαστο σενάριο, με τη σφραγίδα του Μακάρθι τυπωμένη ανεξίτηλα σε κάθε του φράση», όπως διαπίστωσαν από τις πρώτες κιόλας σελίδες οι τρεις παραγωγοί.

«Πράγματι, “Ο Συνήγορος” φέρει την ίδια δυναμική και αφηγηματική προσέγγιση που έχουν όλα τα γραπτά του Μακάρθι. Κάποιοι έχουν χαρακτηρίσει την ταινία ως “τσιτωμένη εκδοχή του Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους”! Σίγουρα υπάρχει μια πολύ μεγάλη δόση αλήθειας σε αυτό, καθώς συναντάμε στην ιστορία μας όλα τα αγαπημένα, κλασικά μοτίβα της γραφής του: Η άποψη ότι η ανθρωπότητα δεν είναι εγγενώς “καλή”… αλλά οι άνθρωποι πάντα έχουν επιλογές – ακόμη κι αν συχνά οι επιλογές τους δεν είναι και τόσο σωστές. Οι επιλογές έχουν συνέπειες κι εσύ κάποιες φορές ζεις και πεθαίνεις με αυτές. Μιλάμε φυσικά για μια κινηματογραφική παραβολή.»

Οι τρεις παραγωγοί  λοιπόν, αφού έμαθαν στη συνέχεια ότι  ο θρυλικός σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ ενδιαφερόταν να σκηνοθετήσει τον «Συνήγορο» κανόνισαν ένα ραντεβού ανάμεσα στους δυο συντελεστές.  Ο Μακάρθι θυμάται ότι: «Συζητήσαμε σχετικά με το σενάριο και δώσαμε τα χέρια. Τη μια στιγμή είσαι σπίτι σου και πίνεις καφέ και λίγους μήνες μετά βρίσκεσαι ξαφνικά στην Ισπανία (όπου γυρίστηκε το μεγαλύτερο κομμάτι της ταινίας) με μια ομάδα πλέον των διακοσίων ατόμων.»

«Διαβάζεται όπως ένα εξαιρετικό διήγημα ή μια νουβέλα. Είναι σαν μια βόλτα με κομμένη την ανάσα, πάνω στο πιο σοκαριστικό τρενάκι του λούνα παρκ», αναφέρει ο σκηνοθέτης, προσθέτοντας ότι «το σενάριο είναι γεμάτο επικές καταστάσεις και ανεπανάληπτους χαρακτήρες, οι οποίοι σε προϊδεάζουν ότι κάτι ανατρεπτικό και αναπόφευκτο πρόκειται να συμβεί, ανά πάσα στιγμή. Κάτι που φυσικά, τίποτε στον κόσμο δε θα μπορεί να το σταματήσει. Και φυσικά, υπάρχει χιούμορ παντού. Οι χαρακτήρες είναι σαν ελαττωματικά προϊόντα: Όλοι τους τόσο ελκυστικοί αλλά παράλληλα απορροφημένοι και βουτηγμένοι στην ιδιότητά τους», κάτι το οποίο οδηγεί σε ένα πρωτοφανές κράμα προσωπικοτήτων.

{Η Λόρα (Πενέλοπε Κρους) στον “Συνήγορο” (Μάικλ Φασμπέντερ)}

«Πρόκειται για μια σπουδαία ομάδα ηθοποιών, οι οποίοι υποδύονται δελεαστικούς χαρακτήρες, που όμοιούς τους δεν έχουμε ξαναδεί στην οθόνη», δηλώνει εκ μέρους της παραγωγής ο Βέχσλερ. Και πράγματι, μιλάμε για μια ονειρεμένη ομάδα που όλοι οι σκηνοθέτες θα ήθελαν να μπορούν να αξιοποιήσουν στην ταινία τους. Μια ντριμ τιμ που είτε το θέλει κανείς, είτε όχι, διαθέτει τόσο ταλέντο που μπορεί να τραβήξει τα βλέμματα της καλλιτεχνικής κοινότητας, άκοπα και αβίαστα.

Ο Μάικλ Φασμπέντερ είναι “Ο Συνήγορος”, το όνομα του οποίου δεν μαθαίνουμε ποτέ! Υποδύεται έναν δικηγόρο ο οποίος μπαίνει στον πειρασμό να εισέλθει σε ένα σύμπαν σκοτεινό και άγνωστο, προκειμένου να καταφέρει να κερδίσει κάποια εύκολα και γρήγορα μετρητά. Ο Μακάρθι τον περιγράφει ως εξής: «Πρόκειται για έναν αξιοπρεπή κύριο, ο οποίος απλά ξυπνάει ένα πρωινό και αποφασίζει να κάνει κάτι λάθος. Ε, δε χρειάζεσαι κάτι παραπάνω από αυτό! Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι, βλέπεις, οι οποίοι μπορεί να ζουν ολόκληρη την αποτρόπαιη και φριχτή ζωή τους, επιχειρώντας τις πιο απάνθρωπες πράξεις και παρόλα αυτά πεθαίνουν ήσυχοι, στο κρεβάτι τους, έχοντας συμπληρώσει τα 100 τους χρόνια. Ας πούμε ότι ο Συνήγορος δεν είναι ένας από αυτούς…»

Αν υπάρχει  αθωότητα κρυμμένη μέσα σε κάποιον  από τους χαρακτήρες της ιστορίας μας, τότε βρίσκεται σίγουρα στον κόσμο της μνηστής του Συνηγόρου, της Λόρα την οποία υποδύεται η Πενέλοπε Κρουζ. Ο Φασμπέντερ ισχυρίζεται ότι «ο Συνήγορος την αγαπά αληθινά και σε βάθος». Η Λόρα και ο Συνήγορος, αποδεικνύουν, από την πρώτη κιόλας σκηνή της ταινίας, πόσο ισχυρά συναισθήματα τρέφουν, ο ένας για τον άλλον. «Υπάρχει μια πρωτοφανής ένταση στη σχέση των δυο χαρακτήρων και το βλέπουμε από την πρώτη κιόλας σκηνή», τονίζει ο σκηνοθέτης. «Πρόκειται για το είδος εκείνο της οικειότητας που τερματίζει το κοντέρ, ανεβαίνοντας από το μηδέν ως το άπειρο σε χρόνο μηδέν». Ενώ ο Κόρμαν Μακάρθι συμπληρώνει: «Δε θυμάμαι ποια ήταν η τελευταία φορά κατά την οποία δυο άνθρωποι που αγαπώ έκαναν έρωτα, σο πλαίσιο μιας όμορφης κινηματογραφικής ιστορίας. Πάνε σίγουρα πάρα πολλά χρόνια».

{Ο Ράινερ (Μπαρδέμ)  στον Συνήγορο (Φασμπέντερ)}

Ο μοναδικός Χαβιέ Μπαρδέμ, σύζυγος της Πενέλοπε στη ζωή, υποδύεται τον Ράινερ, έναν θρύλο της ζωής και ιδιοκτήτη κλαμπ, ο οποίος καταφέρνει να παρασύρει τον Φασμπέντερ στην περίεργη συμφωνία. «Ο Συνήγορος» σηματοδοτεί την επιστροφή του Μπαρδέμ στο Μακαρθικό σύμπαν, μετά τη μεγάλη επιτυχία του «Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους», όπου ο Μπαρδέμ κέρδισε Όσκαρ για την ερμηνεία του ως δολοφόνος Αντον Τσιγκουρχ.

Ο Ράινερ δείχνει  να ισορροπεί ανάμεσα σε δύο κόσμους: Στη λουσάτη, αλλά και ακραία παρακμιακή σφαίρα του ιδιοκτήτη ενός νυχτερινού κέντρου αλλά και στον βάναυσο, άγριο και ανελέητο υπόκοσμο, ο οποίος απλώνεται ραγδαία τόσο προς τη ζωή του, όσο και προς τη ζωή του Συνηγόρου. Ο Ράινερ δείχνει να γνωρίζει καλά τους χειρισμούς τους οποίους απαιτεί η τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Συνήγορος, ωστόσο αποτελεί κι ο ίδιος ένα ακόμη πιθανό θύμα του τρόπου ζωής που δείχνει να μην αντιλαμβάνεται καθόλου.

Οι ισχυροί  γυναικείοι χαρακτήρες αποτελούν σήμα κατατεθέν της δουλειάς του Ρίντλεϊ Σκοτ και η Κάμερον Ντίαζ υποδύεται έναν από τους πιο σκληρούς και σκοτεινούς γυναικείους χαρακτήρες όλων των εποχών. Κουβαλώντας μια πλούσια ιστορία, γεμάτη κωμικά αλλά και δραματικά στοιχεία, η Μαλκίνα, φίλη του Ράινερ είναι μια κακόβουλη ψυχοπαθής, της οποίας η έλλειψη συναίσθησης υποδηλώνει σημάδια ακραίας συμπεριφοράς. Με λίγα λόγια, η Μαλκίνα είναι ικανή για τα πάντα, γεγονός εξαιρετικά ανησυχητικό, αν λάβει κανείς υπόψη του την αδιάκοπη ορμή της για να κατακτήσει οτιδήποτε θεωρεί ότι της ανήκει. Όποιες κι αν είναι οι συνέπειες των πράξεών της, η αδίστακτη Μαλκίνα, δε μπορεί με τίποτα να νιώσει τύψεις!

{Γουέστρεϊ (Μπράντ Πιτ)}

Ο Γουέστρεϊ, ο χαρακτήρας του Μπραντ Πιτ δεν είναι κακόβουλος, όπως αυτός της Μαλκίνα, ωστόσο δε μπορεί κανείς να αμφισβητήσει τη σκοτεινή του πλευρά. Πρόκειται για έναν “φιλοσοφούντα”, σκοτεινό μεσάζοντα, του οποίου οι προειδοποιήσεις προς τον Συνήγορο, σχετικά με τον κόσμο στον οποίο ετοιμάζεται να εισέλθει, δείχνουν να μην έχουν καμία απολύτως τύχη. Όμορφος, γοητευτικός και πνευματώδης, ο Γουέστρεϊ είναι ένας αμετανόητος γυναικάς που δείχνει έτοιμος να θυσιάσει τη ζωή του ακόμη, για το μεγάλο του πάθος, τις γυναίκες!

«Δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος είναι ο  ρόλος του στη συγκεκριμένη ιστορία, πέρα από το γεγονός ότι αποτελεί την “άκρη” του Συνηγόρου με το καρτέλ», αναφέρει ο Σκοτ. «Άσχετα με τις προθέσεις και τους σκοπούς του όμως, κανείς δε μπορεί να πει κακό λόγο για το μοναδικό του στιλ. Γιατί μπορεί να μην ξέρουμε αν ο Γουέστρεϊ είναι καλός ή κακός, ξέρουμε όμως με βεβαιότητα ότι είναι δανδής», καταλήγει ο Σκοτ, τονίζοντας ότι «ο Γουέστρεϊ είναι ένας απίστευτα κουλ τύπος τον οποίον ο Μπραντ έχει εμπλουτίσει με εξωπραγματικά έξυπνο και σκοτεινό χιούμορ»

21 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους από την Odeon

Δείτε το trailer της ταινίας στο Dailymotion & Youtube:

Σκηνοθεσία Ρίντλεϊ Σκοτ

Σενάριο Κόρμαν Μακάρθι

Παραγωγή

Ρίντλεϊ Σκοτ

Στιβ Σουάρτς

Πάολα Μέι Σουάρτς

Νικ Βέχσλερ

Ηθοποιοί

Μάικλ Φασμπέντερ

Πενέλοπε Κρουζ

Κάμερον Ντίαζ

Χαβιέ Μπαρδέμ

Μπραντ Πιτ

Μπρούνο Γκανζ

Ρόουζι Πέρεζ

Μοντάζ Πιέτρο Σκάλια

Φωτογραφία Ντάριους Βόλσκι

Διάρκεια 117’

Διανομή Odeon