Οι μοναχικοί Ευρωπαίοι αισθάνονται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και περισσότερο εξωστρεφείς στο διαδίκτυο από ό, τι αυτοπροσώπως
Θα μπορούσε να θεωρηθεί η εξάρτηση των ανθρώπων από την τεχνολογία ως μορφή εθισμού και ότι μπορεί να διαδραματίσει τον δικό της ρόλο στη διαιώνιση της μοναξιάς;
- 21 ΙΟΥΛ 2020
Οι διαδικτυακές συναντήσεις δεν ήταν ποτέ πιο εύκολες ή τόσο προσιτές. Από τα dating apps και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως τα δημοφιλή φόρουμ, εκατομμύρια κάνουν τακτικά φίλους μέσω Διαδικτύου.
Στην πραγματικότητα, μια νέα έρευνα από την Kaspersky διαπίστωσε ότι οι Ευρωπαίοι επενδύουν τόσο πολύ σε εικονικές σχέσεις που ένας στους τρεις (31%) δηλώνει ότι θεωρεί πιο εύκολο να δημιουργήσει νέες φιλίες στο Διαδίκτυο. Ωστόσο, παρά την άνοδο των διαδικτυακών σχέσεων, όσοι ξοδεύουν πολύ χρόνο να συνδέονται με άλλους ψηφιακά είναι πιο πιθανό να αισθάνονται μοναξιά.
Οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να συναντούν άλλους μέσω διαδικτυακών πλατφορμών και αυτή η συμπεριφορά έχει γίνει σταδιακά ο κανόνας. Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται πλέον πιο άνετα να βρίσκουν διαδικτυακά κοινότητες στις οποίες νιώθουν ότι ανήκουν παρά πρόσωπο με πρόσωπο, με περίπου έναν στους τρεις (31%) να δηλώνει ότι είναι ευκολότερο να παρουσιάσει διαδικτυακά τον εαυτό του όπως θέλει παρά αυτοπροσώπως. Ένας παρόμοιος αριθμός (32%) δηλώνει επίσης ότι είναι πιο εξωστρεφής και έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση από ό, τι όταν συναντά ανθρώπους αυτοπροσώπως.
Ωστόσο, αυτή η άνοδος των διαδικτυακών σχέσεων έχει επίσης οδηγήσει πολλούς ανθρώπους να αισθάνονται απομονωμένοι και μοναχικοί, καθώς δεν ενδιαφέρονται απαραίτητα να συνδεθούν με άλλους αυτοπροσώπως. Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι μισοί (53%) από αυτούς που χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διαδικτυακά φόρουμ δηλώνουν ότι «αισθάνονται μοναχικοί όλη την ώρα» και περνούν τουλάχιστον πέντε ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει ότι όσοι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο είναι πιθανότερο να αισθάνονται πιο μοναχικοί από εκείνους που δεν είναι τόσο ενεργοί στο διαδίκτυο.
Η Kaspersky διαπίστωσε επίσης ότι περίπου ένας στους πέντε (18%) Ευρωπαίους πιστεύει ότι ο συναισθηματικός δεσμός που έχει με διαδικτυακούς φίλους είναι ισχυρότερος από ό, τι με φίλους που συναντά αυτοπροσώπως.
Η Kathleen Saxton, ψυχοθεραπεύτρια και ιδρύτρια της Psyched, πιστεύει ότι η εξάρτηση των ανθρώπων από την τεχνολογία θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μορφή εθισμού και ότι μπορεί να διαδραματίζει το δικό της ρόλο στη διαιώνιση της μοναξιάς. Σχολιάζει: «Θα μπορούσε τελικά η τεχνολογία να είναι συναισθηματικά εθιστική; Αν και ορισμένοι μπορεί να χρησιμοποιούν υπερβολικά την τεχνολογία υπό «κανονικές» συνθήκες, οι βιντεοκλήσεις και τα άμεσα μηνύματα θεωρούνται συχνά ως σωτήρια για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αισθάνονται λιγότερο μοναχικοί. Το εύρος των πλατφορμών που χρησιμοποιούνται έχει διευρυνθεί και οι άνθρωποι αισθάνονται πιο σίγουροι όταν τις χρησιμοποιούν. Πολλοί από εμάς έχουμε προσαρμόσει και υιοθετήσει διαδικτυακές υπηρεσίες σε μια προσπάθεια να θεραπεύσουμε τις καρδιές μας».
«Η τεχνολογία έχει αναμφίβολα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της κοινωνικής ζωής των ανθρώπων, με πολλές ακόμη εφαρμογές και διαδικτυακά κανάλια να μας κρατούν συνδεδεμένους. Ενώ αυτές οι πλατφόρμες μπορούν να είναι πολύ επωφελείς, πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου τις προκλήσεις που μπορεί να φέρουν. Είναι σημαντικό να έχετε στο νου σας ότι τα άτομα που συναντάμε στο διαδίκτυο μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Κάθε φορά που συναντάτε κάποιον διαδικτυακά, η Kaspersky συνιστά να είστε προσεκτικοί και να διατηρείτε ευαίσθητες πληροφορίες, όπως οικονομικά και προσωπικά δεδομένα, αποκλειστικά για τον εαυτό σας», σχολιάζει ο David Emm, κύριος ερευνητής ασφάλειας στην Kaspersky.
Περαιτέρω ευρήματα από την τελευταία έρευνα της Kaspersky είναι διαθέσιμα στην πλήρη έκθεση Find Your Tribe.
Η Kaspersky λαμβάνει μέτρα για να βοηθήσει τους ανθρώπους να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο. Πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων οδηγών για την προστασία των smartphone και τη διασφάλιση της ψηφιακής σας ζωής, διατίθενται στον ιστότοπο της εταιρείας.