Γιατί αξίζει να περάσεις τα καλοκαιρινά σου βράδια στην Πειραιώς 260
- 20 ΜΑΙ 2022
Υπάρχουν πολλά μέρη για να πιεις απλά ένα ποτό και υπάρχει και η Πειραιώς 260 του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Αυτός ο βιομηχανικός χώρος που βρίσκεται στον Ταύρο, στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο με τη Σχολή Καλών Τεχνών και αποτελεί το «σπίτι» του μεγαλύτερου, καλοκαιρινού πολιτιστικού θεσμού της χώρας. Ένας χώρος που με τα κτίριά του (Α, Β, Δ, Ε και Η), αλλά και με την ευάερη, μεγάλη αυλή/πλατεία του παντρεύει την ψυχαγωγία με τη διασκέδαση, για όλες τις ηλικίες, με τον πιο απολαυστικό τρόπο.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχει γίνει πόλος έλξης κυρίως για το νεανικό κοινό. Καθόλου τυχαία. Από τη μία πλευρά, οι παραστάσεις που απαρτίζουν το ρεπερτόριό του έχουν στο επίκεντρό τους την ανάδειξη της νέας γενιάς των Ελλήνων δημιουργών και τη γνωριμία με καταξιωμένους ξένους καλλιτέχνες. Από την άλλη, στην αυλή του στήνονται δράσεις και δρώμενα που μιλούν στην εποχή μας, ενώ έχει καθιερωθεί η λειτουργία ενός μπαρ που κάθε βράδυ μεταμορφώνει την Πειραιώς 260 σε all night, all summer αθηναϊκό στέκι.
Φέτος το καλοκαίρι, για δύο ολόκληρους μήνες, η Πειραιώς 260 υπόσχεται να είναι πιο ζωντανή και δραστήρια από ποτέ, μία όαση για τις αισθήσεις στην καλοκαιρινή, πολιτιστική και νυχτερινή Αθήνα, που θα σε βγάζει κάθε βράδυ εκτός καθημερινότητας. Τι θα δεις και θα κάνεις στους χώρους της;
Θα ζήσεις για δύο ημέρες τη μεγάλη, αθηναϊκή γιορτή της ηλεκτρονικής μουσικής
Το πρόγραμμα της Πειραιώς 260 θα ανοίξει τις πύλες του στις 27 Μαΐου με ένα εκρηκτικό προφεστιβαλικό διήμερο, που θα θυμίζει κάτι από συναυλία και κάτι από πάρτι. Θα φιλοξενήσει τη μεγάλη αθηναϊκή γιορτή της ηλεκτρονικής μουσικής, το ADD Festival, που μετά από δύο χρόνια σιωπής λόγω της πανδημίας επιστρέφει με ένα εντυπωσιακό lineup. Θα περιλαμβάνει πάνω από 40 ανερχόμενους και καταξιωμένους διεθνείς και Έλληνες καλλιτέχνες από όλο το φάσμα της house, techno, freestyle, experimental, nu-jazz σκηνής, όπως τους Orbital, Tiga, Anetha, Floating Points, Ben Klock και άλλους πάρα πολλούς.
Θα παρακολουθήσεις παραστάσεις Ξένων και Ελλήνων Δημιουργών
Γιάννης Χουβαρδάς, Η άλλη πλευρά της καταιγίδας / Credits: Γιώργος Σακελλαρίου / Κωνσταντίνος Σφυρίδης
Η άλλη πλευρά της καταιγίδας του Γιάννη Χουβαρδά, Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι του Γιώργου Κουτλή, του νεαρού σκηνοθέτη που συνεπήρε τον χειμώνα το αθηναϊκό κοινό με τους ξέφρενους Παίχτες, η χορογραφία Άξονες του Αντώνη Φωνιαδάκη στην οποία θα συναντήσει οκτώ από τους καλύτερους χορευτές/τριες της ελληνικής hip hop σκηνής, αλλά και το Youthquake, όπου 14 έφηβοι καταλαμβάνουν το σανίδι και αφηγούνται τη ζωή, τις συνήθειες, τα γούστα και την κοινωνική δυσαρέσκειά τους για τον κόσμο που κληρονομούν, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Γιώτας Αργυροπούλου. Είναι μόνο μερικές από τις θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις Ελλήνων δημιουργών που αδημονούμε να δούμε από το φετινό ρεπερτόριο της Πειραιώς 260.
Γιώργος Κουτλής, Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι / Credits: Christos Symeonidis
Ωστόσο, η Πειραιώς 260 θα είναι πάντα ταυτισμένη με τη γνωριμία του αθηναϊκού κοινού με καταξιωμένους καλλιτέχνες, που μας έρχονται από το εξωτερικό. Έτσι και φέτος λοιπόν, οι πολλές ξένες παραγωγές βρίσκονται στο επίκεντρο και όπως υπογράμμισε η Stefanie Carp, σύμβουλος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου για τις διεθνείς θεατρικές παραστάσεις, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί της, «συνομιλούν, ανεξαιρέτως, με την εποχή μας».
Πιο συγκεκριμένα, «με την ανάγκη μας να διαλέξουμε το μέλλον που θέλουμε ή δε θέλουμε να ζήσουμε, να απαλλαγούμε από συμπεριφορές και αντιλήψεις που επιστρέφουν την ανθρωπότητα στον Μεσαίωνα και να αγκαλιάσουμε αξίες που μας ενώνουν και μας προχωρούν μπροστά», προσθέτει και δίνει τα εξής δύο παραδείγματα: «με την ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗ, φανταστική ιστορία, η Γαλλοβιετναμέζα Caroline Guiela Nguyen παρουσιάζει ένα παραμύθι επιστημονικής φαντασίας, που αναδεικνύει τον πιο πολύτιμο πόρο για το μέλλον του πλανήτη μας, την έννοια της αδελφοσύνης, ενώ η βραβευμένη φέτος με Χρυσό Λέοντα Christiane Jatahy στην Biennale της Βενετίας αναζητά τις αιτίες της ξενοφοβίας και του ρατσισμού στο Λυκόφως».
Caroline Guiela Nguyen FRATERNITÉ, Conte fantastique / ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗ, μια φανταστική ιστορία / credits: Jean_Louis_Fernandez
Από τις άχαστες ξένες παραστάσεις της Πειραιώς 260 είναι επίσης το Ταρτούφος ή ο υποκριτής με τον Ivo van Hove να στήνει μαζί με την Comédie-Française μια ολομέτωπη επίθεση στους παντός είδους υποκριτές, το Danse macabre του σκηνοθέτη, χορογράφου και ερμηνευτή Martin Zimmermann για τους απόκληρους της κοινωνίας, το Farm Fatale του Γάλλου δημιουργού Philippe Quesne για τους ευγενείς ονειροπόλους ακτιβιστές και τους λακωνικούς σχολιαστές της πραγματικότητάς μας, η Όαση ατιμωρησίας του Marco Layera και της ομάδας La Re-Sentida για τη διαλεκτική της βίας που ξεπερνά τα εθνικά σύνορα και απευθύνεται σε κάθε πολίτη του σύγχρονου κόσμου.
Επειδή όμως Φεστιβάλ δεν είναι μόνο οι παραστάσεις στην Πειραιώς 260, αλλά και όλες οι παράλληλες δράσεις και τα events που διοργανώνονται κάθε χρόνο στους χώρους της και χαρίζουν αυτό το κάτι παραπάνω στη διοργάνωση, πάμε να δούμε τι άλλο θα κάνεις, κατηφορίζοντας στην Πειραιώς.
Θα παρακολουθήσεις ενδιαφέρουσες συζητήσεις
Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, το Φεστιβάλ Αθηνών θα διοργανώνει πριν τις παραστάσεις στην πλατεία (Πρόλογος. Pre-show talks) και μετά το πέρας αυτών (Έξοδος/Post-show talks), στις αίθουσες συζητήσεις γύρω από τα έργα, τους δημιουργούς και τους συντελεστές τους.
Μαζί με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, θα στήνεται κάθε φορά μία πολύτιμη γέφυρα ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη στην καρδιά της Πειραιώς 260, με νέους θεατρολόγους και ειδικούς του χορού, μισή ώρα πριν από την είσοδο των θεατών στην αίθουσα, θα διεγείρουν το ενδιαφέρον του κοινού για τις παραστάσεις που θα παρακολουθήσει, οξύνοντας την ευαισθησία του και ξεκλειδώνοντας τους, συχνά ανοίκειους, κώδικες της σύγχρονης σκηνικής δημιουργίας.
Και όταν οι παραστάσεις ρίξουν αυλαία, οι καλλιτέχνες θα συναντούν τους θεατές, θα απαντούν σε ερωτήσεις και θα ξεδιπλώνουν τις συναρπαστικές πτυχές της δημιουργικής τους διαδικασίας.
Οι ενδιαφέρουσες συζητήσεις που θα λάβουν χώρα στην Πειραιώς 260 δε σταματούν εδώ.
Από τις 7 Ιουνίου έως τις 12 Ιουλίου, θα πραγματοποιηθεί η σειρά συζητήσεων και διαλέξεων Antigonisms/Κύκλος Αντιγόνη σε επιμέλεια του ποιητή Διονύση Καψάλη, αφιερωμένη στην εμβληματική παρουσία της ηρωίδας του Σοφοκλή στη φιλοσοφία, στην τέχνη, στη λογοτεχνία, στο θέατρο, στη μουσική, αλλά και στη σύγχρονη ζωή. Οι συζητήσεις θα είναι χωρισμένες σε τέσσερις θεματικές ενότητες («Αντίσταση και φύλο», «Νόμος και δίκαιο», «Ερμηνείες και ερμηνεύτριες», «Ποιήσεις και μεταποιήσεις»), στις οποίες θα συμμετέχουν ομιλητές από όλο το φάσμα των ανθρωπιστικών επιστημών καθώς και από τον κόσμο του Θεάτρου, των Γραμμάτων και των Τεχνών.
Στις 17 Ιουνίου και πάλι ο Διονύσης Καψάλης, θα πραγματοποιήσει μαζί με τη Δήμητρα Κονδυλάκη, σύμβουλο για το Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου τη συζήτηση Φεστιβάλ Επιδαύρου: παρελθόν και μέλλον, διερευνώντας τι αντιπροσωπεύει το Φεστιβάλ Επιδαύρου στα σχεδόν 70 χρόνια της διαδρομής του.
Θα ακούσεις μπόλικη μουσική, θα μυηθείς στο χιπ χοπ, θα πιεις το ποτό σου
CTM FESTIVAL Μίνι φεστιβάλ ηλεκτρονικής και πειραματικής μουσικής / credits: Γεράσιμος Μαυρομμάτης
Ναι, στο ADD θα ακούσεις ηλεκτρονική μουσική και θα χορέψεις ξέφρενα. Δεν είναι όμως το μοναδικό μουσικό πάρτι που θα λάβει χώρα στην Πειραιώς 260. Στις 10 Ιουνίου και για τέσσερις ολόκληρες ώρες θα ζήσεις τη συναρπαστική εμπειρία του CTM Festival. Του διεθνώς αναγνωρισμένου Μίνι Φεστιβάλ Ηλεκτρονικής και Πειραματικής Μουσικής που διοργανώνει το Ινστιτούτο Γκαίτε από κοινού με το Φεστιβάλ και προσκαλεί δυναμικούς καλλιτέχνες, καταξιωμένους και ανερχόμενους, που θα σε παρασύρουν σε ανατρεπτικές ηχητικές περφόρμανς. Headliner της βραδιάς θα είναι η Nene H, «από τις πιο ανήσυχες νέες μορφές της πειραματικής κλαμπ σκηνής του Βερολίνου», σύμφωνα με το Crack Magazine.
Jazz στην Πλατεία / credits: Giannopoulos
Το δεύτερο μουσικό πάρτι όμως που θα στηθεί στην Πειραιώς 260 δε θα είναι ξανά ηλεκτρονικό, αλλά τζαζ και θα έχει μάλιστα ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Από τις 30 Ιουνίου μέχρι και τις 20 Ιουλίου, η πλατεία της Πειραιώς 260 «θα μεταμορφωθεί σε ένα ελληνικό τζαζ φεστιβάλ υψηλού επιπέδου», όπως μας αναφέρει ο Δημήτρης Τσάκας, διακεκριμένος σαξοφωνίστας και συνθέτης και καλλιτεχνικός επιμελητής της συγκεκριμένης εκδήλωσης. «Στο Jazz στην Πλατεία, θα συμμετέχουν πέντε ξεχωριστά ελληνικά τζαζ σχήματα, αλλά και μουσικοί από το εξωτερικό, όπως η τραγουδίστρια και σολίστ κρουστών από την Κούβα, Brenda Navarrete που θα παίξει για πρώτη φορά στην Ελλάδα», προσθέτει.
Και αφού μυηθείς στην τζαζ σκηνή, θα βουτήξεις με φόρα στο σύμπαν του hip hop και του street dance.
Hip Hop & All Styles Battles / credits: Πηνελόπη Γερασίμου
Στις 28 και 29 Ιουνίου (και εδώ η είσοδος θα είναι δωρεάν), θα διεξαχθούν τα Hip Hop και All Styles Battles με τη συμμετοχή 48 συνολικά χορευτών/τριών. Μιλώντας με τον Ηλία Χατζηγεωργίου, χορογράφο και σύμβουλο χορού του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, έγινε σαφές ότι «οι χορευτικές αυτές αναμετρήσεις είναι ανοιχτές για όλο το κοινό που αγαπά τον χορό και τους χορευτές, είτε σχετίζεται με την κουλτούρα του δρόμου, είτε απλώς έχει περιέργεια και ενδιαφέρον να απολαύσει μια ζωντανή χορευτική διαδικασία που βασίζεται στη χορευτική δεξιοτεχνία και μοναδικότητα των χορευτών/τριών αλλά και στη δυνατότητα των συμμετεχόντων να αυτοσχεδιάζουν πάνω σε άγνωστη μουσική (και φέτος στα decks θα είναι ο DJ AmazeMe) και άγνωστο αντίπαλο».
Τόσο τις τζαζ μουσικές βραδιές, όσο και τις ηλεκτρισμένες χορευτικές μάχες, θα μπορείς να τις παρακολουθήσεις απολαμβάνοντας το ποτό σου στο μπαρ της Πειραιώς 260, που θα λειτουργεί από το απόγευμα μέχρι αργά το βράδυ. Ακόμα όμως και αν δε θέλεις να παρακολουθήσεις τίποτα από τα παραπάνω, μπορείς να επισκεφθείς την Πειραιώς 260 απλά και μόνο για να πιεις ποτό και να αράξεις με την παρέα σου σε έναν ανοιχτό χώρο που θα σφύζει από ζωή, δημιουργία και κόσμο κάθε βράδυ φέτος το καλοκαίρι.
Ανακάλυψε όλο το πρόγραμμα της Πειραιώς 260, αλλά και ολόκληρου του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου εδώ.
Κλείσε το εισιτήριό σου εδώ.