GROOMING

10 κλασικά ανδρικά αρώματα και η ιστορία τους

Από το αθάνατο Aramis μέχρι το σύγχρονο Grey Vetiver, αυτή είναι η πιο ενημερωμένη λίστα με τα αρώματα που σημάδεψαν τους άνδρες πάνω από μισό αιώνα τώρα.

Συγκαταλέγομαι στην κατηγορία των γυναικών που δεν θυμούνται ονόματα αλλά δεν ξεχνάνε ποτέ μυρωδιές. Μου ξυπνούν μνήμες, μου φτιάχνουν τη διάθεση και τις συνδυάζω πολύ εύκολα με πρόσωπα και καταστάσεις. Δεν είναι ωστόσο χαρακτηριστικό ή προνόμιο – όπως θες παρ’ το – μόνο των γυναικών. Ο αντρικός πληθυσμός έχει παρόμοιο μηχανισμό όσον αφορά στη μυρωδιά και η επιλογή του κατάλληλου και συμβατού είναι μια υπόθεση ύψιστης σημασίας.

Ίσως η αίσθηση της όσφρησης είναι η πρώτη που θα αποχωριζόσουν αν σου ζητούνταν να διαλέξεις μία. Θα το ξανασκεφτόσουν, όμως, αν ήξερες το ρόλο της στην έλξη του αντίθετου φύλου και στη σεξουαλική διέγερση. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλες σχεδόν οι διαφημίσεις αντρικών αρωμάτων στηρίζονται στον αισθησιασμό και στη δύναμη που ασκεί η μυρωδιά στις γυναίκες. Η επιστήμη, άλλωστε, έχει αποφανθεί από καιρό: η όσφρηση είναι στενά συνδεδεμένη με τη σεξουαλικότητα! Ο λαός, όμως, το λέει καλύτερα… Ο άνδρας ξεχωρίζει για τρία πράγματα και το ένα είναι το άρωμά του.

Οι αλχημιστές του αρώματος προφανώς έχουν επενδύσει σε αυτό και δημιουργούν αντρικές μυρωδιές που μένουν ανεξίτηλες με ένα σου πέρασμα. Βέβαια μην καθησυχάζεσαι, έχεις ψάξιμο για να βρεις τη μυρωδιά σου. Είναι θέμα χημείας!

Ξεκίνα από τα βασικά και μάθε τα πιο classic αντρικά αρώματα και την ιστορία τους:

Chanel Pour Monsieur, 1955

 

Ο γαλλικός οίκος που κυκλοφορεί το Pour Monsieur κάτι παραπάνω από μισό αιώνα είναι ταυτισμένος με την κομψότητα. Δεν θα μπορούσε, λοιπόν, αυτό το άρωμα να μη φέρει elegance χαρακτήρα, πάντα με το πέπλο της αρρενωπότητας που χρειάζεται ένα male άρωμα. Κατά καιρούς, το ίδιο άρωμα έχει κυκλοφορήσει με τρεις διαφορετικές ονομασίες (Chanel pour Monsieur στη Γαλλία, Chanel for Men στις ΗΠΑ και A Gentleman’s Cologne στη Μ. Βρετανία) ανά τον κόσμο, διατηρώντας τη φήμη ενός εκλεπτυσμένου ανδρικού ορόσημου μέχρι και σήμερα.

Aramis, 1965

 

Η επιτομή του κλασικού αρώματος ήταν το ζητούμενο για την Estee Lauder που δημιούργησε το Aramis. Πρόκειται ένα άρωμα που θα έχει πάρει το μάτι σου σε περισσότερα από ένα μπάνια και σίγουρα έχουν εντοπίσει οι οσφρητικές σου οδοί κάποια στιγμή. Η ξυλώδης χροιά του και η χαρακτηριστική μυρωδιά του δέρματος το μετέτρεψαν σε διαχρονική αξία στα ανδρικά αρώματα, γεγονός που πιστοποιεί ο σταθερά υψηλός αριθμός πωλήσεων παγκοσμίως.

Dior Eau Sauvage, 1966

 

O Edmond Roudnitska είναι ο υπεύθυνος για το πρώτο ανδρικό άρωμα του οίκου Dior. Ο ίδιος ο μόδιστρος στην αναζήτηση του κατάλληλου ονόματος για το πρώτο εγχείρημά του στο χώρο της αρωματοποιίας, ζήτησε τη βοήθεια ενός φίλου του, τον οποίο προσκάλεσε στο σπίτι του. Όταν ο butler του Dior ανακοίνωσε στον κύριό του την άφιξη του “Monsieur Sauvage” δεν υπήρχε πια θέμα συζήτησης για τους δύο φίλους. Ο ζεν πρεμιέ της εποχής Alain Delon διαφήμισε το Eau Sauvage για να σφραγίσει την επιτυχία του. Από τότε η χαρακτηριστική ευωδιά του είναι διαχρονικά αναγνωρίσιμη χάρη στη λεπτή ισορροπία των εσπεριδοειδών και του περγαμόντου που αναμειγνύονται αρμονικά με ξυλώδεις και λουλουδάτες νότες.

Paco Rabanne Pour Homme, 1973

 

Εγκλωβισμένο σε ένα σκούρο πράσινο μπουκάλι με καθαρές γραμμές, το Paco Rabanne Pour Homme ερεθίζει και οπτικά, αλλά – κυρίως – αναστατώνει τα οσφρητικά κέντρα. Το μαγικό μείγμα του αρωματοποιού Jean Martel αποτέλεσε τη βάση για τη μετέπειτα δημιουργία πολλών ακόμα αντρικών αρωμάτων που έφεραν την υπογραφή πολυτελών οίκων, όπως o Azzaro. Πρόκειται για ένα τολμηρό λανσάρισμα με βάση τα δεδομένα της εποχής που ξέφυγε από τα safe αρώματα που κυκλοφορούσαν και τόλμησε να διαφοροποιηθεί χωρίς να γίνει ενοχλητικό. Η πρωτοποριακή γοητεία του αρώματος κέρδισε το αντρικό κοινό και δύο βραβεία FIFI – κάτι σαν τα Oscar αλλά για αρώματα – και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να βρίσκεται πάντα σε κάθε λίστα με τα κλασικά κι αγαπημένα.

Cool Water Davidoff, 1988

 

Μπορεί στο άκουσμα της λέξης Davidoff να σου έρχεται στο μυαλό πακέτο με τσιγάρα, αν όμως είσαι άνδρας που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει αμέσως η εικόνα να αντικατασταθεί με αυτό το δροσερό μπλε μπουκάλι, το περιεχόμενο του οποίου έχει δημιουργήσει ο Pierre Bourdon. Αυτό το άρωμα ξεφεύγει από τα στεγανά της κλασικής οικογένειας της αρωματοποιίας και αναμειγνύει με εξαιρετική τεχνική το γιασεμί, το σανταλόξυλο και τη λεβάντα μαζί με spicy και ξυλώδεις νότες και επίσημα συγκαταλέγεται στα πιο δροσερά μεν, κλασικά δε αντρικά αρώματα.

Dolce & Gabbana Pour Homme, 1994

 

Το δίδυμο των εκκεντρικών Ιταλών, καθοδηγούμενο πάντα από την φινέτσα της γενέτειράς τους, δημιούργησε το πρώτο αντρικό άρωμα που από την πρώτη στιγμή κέρδισε την εκτίμηση των ειδικών και του κοινού. Το μπουκάλι διατηρεί μινιμαλιστική αισθητική, ενώ από το εσωτερικό του ξεχύνεται το αισθησιακό ιταλικό ταμπεραμέντο. Το σανταλόξυλο και ο κέδρος αποτελούν τις νότες – βάσεις και αποδίδουν το δυναμισμό, ενώ η λεβάντα και το φασκόμηλο μαζί με τις ”ξινές” προσθήκες από τα εσπεριδοειδή, είναι υπεύθυνα για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του αρώματος.

Le Male Jean Paul Gaultier, 1995

 

Σύμφωνα με τον δημιουργό του, Francis Kurkdjian, η βασική ιδέα για να συνθέσει το ‘Le Male’ ήταν τα κουρεία του ’50 που καθώς έμπαινες, ένιωθες αμέσως τη μύτη σου να ‘ενοχλείται’ από τη χαρακτηριστική μυρωδιά της λεβάντας, η οποία είναι και η βάση του εν λόγω αρώματος. Αυτή η αίσθηση καθαριότητας καθώς και το ανατρεπτικό για την εποχή και πλέον χαρακτηριστικό μπουκάλι που θυμίζει το ανδρικό σώμα είναι αυτά που χάρισαν στον οίκο Gaultier τη μεγάλη επιτυχία για αυτό το άρωμα. Πιθανότατα μπορείς να το μυρίσεις νοητά τώρα που διαβάζεις γι’ αυτό ή ίσως να έχει μείνει λίγο στο μπουκάλι που κράτησες γιατί λυπήθηκες να πετάξεις.

Hugo Hugo Boss, 1995

 

Μπορεί η γερμανική κουλτούρα να μην έχει καμία σχέση με την απαράμιλλη κομψότητα και τη φινέτσα, ο οίκος μόδας Boss, όμως, είναι συνώνυμος αυτών, τουλάχιστον όσον αφορά στο σύνολο της ανδρικής εμφάνισης. Σημείο αναφοράς είναι τα καλοραμμένα κοστούμια που κάνουν όσους τα φορούν να μοιάζουν σαν έχουν ξεπηδήσει από πασαρέλα. Μία τέτοια εμφάνιση δεν είναι τίποτα αν δεν συνοδεύεται από μυρωδιά αντίστοιχου κύρους. Γι’ αυτό ο Hugo Boss έχει μία μεγάλη συλλογή με αρώματα που ξεκίνησε το 1985. Έπρεπε όμως να φτάσουμε στο 1995 για να μας τραβήξει την προσοχή το ομώνυμο άρωμα του οίκου και να το αναγνωρίζουμε στο δρόμο. Λεβάντα και ξινόμηλο μαζί με μέντα και βασιλικό εκτοξεύουν τη φρεσκάδα στα ύψη ενώ το γιασεμί και το γεράνι δένουν αρμονικά με τις νότες βάσης από πατσουλί και κέδρο αποδίδοντας την χαρακτηριστική ανδρική εσάνς. 

Acqua di Gio Giorgio Armani, 1996

 

Μία μυρωδιά οικεία για τις περισσότερες μύτες είναι αυτή που αναδίδει το iconic πια άρωμα του ιταλικού οίκου. H νήσος Παντελλερία, όπου ο Giorgio παραθερίζει συχνά, είναι η βασική έμπνευση για τις νότες του αρώματος Aqua di Gio. Αναδίδει τη φρεσκάδα της Μεσογείου και χαρίζει την ισορροπημένη αντίθεση της γλυκιάς και salty μυρωδιάς σε όποιον την επιλέξει. Γι’ αυτή την ιδιαίτερα αλλά τόσο ”εύκολη” μυρωδιά έβαλε το χεράκι του ο Αλμπέρτο Μορίγιας και εμείς τα κορίτσια τον ευχαριστούμε για το αποτέλεσμα.

Tom Ford Grey Vetiver, 2009

 

Αυτό το άρωμα δεν μετράει χρόνια παρουσίας αλλά ποντάρω ότι θα κρατήσει την κυρίαρχη θέση του στην αρρενωπή πλευρά της αρωματοποιίας σε βάθος χρόνου. Γι’ αυτό έχει και μία θέση σε αυτή τη λίστα. Ξυλώδες και spicy με γλυκιές και φρουτώδεις προσμίξεις κλείνονται σε ένα απλό μεν, επιβλητικό δε μπουκάλι που οφείλεις να έχεις στο μπάνιο σου. Αναμφίβολα είναι ένα από τα όπλα γοητείας σου, αφού η όσφρηση των γυναικών το έχει σε ιδιαίτερη εκτίμηση. Εξάλλου είναι έμπνευση και δημιουργία του τελειομανούς Tom Ford. Πώς γίνεται να μην σ’ αρέσει;

Exit mobile version