GROOMING

Αρώματα που δεν θα βρεις στο μαγαζί της γειτονιάς σου

Έρευνες έχουν αποδείξει πως η αίσθηση που συνδέεται πιο άμεσα με την μνήμη είναι η όσφρηση. 6 οίκοι αρωματοποιίας δημιουργούν αξέχαστα, κυριολεκτικά, αρώματα.

Το θέμα είναι να ξέρεις τι ακριβώς ζητάς από το άρωμά σου.
Κάποιοι θέλουν να φορούν ένα από τα καλύτερα αρώματα της σεζόν. Άλλοι θέλουν να
φορούν το σωστό άρωμα για την ηλικία τους και άλλοι, θέλουν να μείνουν για
πάντα πιστοί στις πιο κλασικές και διαχρονικές μυρωδιές που ακόμα μοσχοβολάνε
και μοσχοπουλάνε στα καταστήματα καλλυντικών. Και υπάρχουν και εκείνοι που
θέλουν, το άρωμά τους να μην μοιάζει με κανένα άλλο. Να μην υπάρχει πιθανότητα
να το φοράει ο διπλανός τους στο μπαρ, να μην παίζει να θυμίζει σε κάποια τον
πρώην της. Αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία είσαι στο σωστό αφιέρωμα. Διότι τα
αρώματα που παράγουν οι οίκοι που θα δεις παρακάτω είναι σπάνια, σχεδόν δυσεύρετα,
μοναδικά και σίγουρα δεν θα τα βρεις στα ράφια του καταστήματος καλλυντικών της γειτονιάς σου.

 

Creed

Ο οίκος

Το γνωστότερο, μάλλον, όνομα που θα δεις σε αυτή τη λίστα. Ο
βρετανός James Creed ίδρυσε τον οίκο House of Creed στο Λονδίνο το 1760, του
οποίου τα αρώματα σύντομα έγιναν αποδεκτά από το Παλάτι. Μέσα σε λίγα χρόνια, δημιουργίες του οίκου Creed φορούσαν όχι μόνο οι ένοικοι του Μπάκιγχαμ αλλά
και άλλοι γαλαζοαίματοι σε όλη την Ευρώπη, όπως ο Ναπολέων ο Τρίτος, η
Αυτοκράτειρα Ευγενία και η Βασίλισσα Χριστίνα της Ισπανίας. Σήμερα, ο οίκος
έχει μεταφερθεί στη Μέκκα της αρωματοποιίας, στο Παρίσι, και επικεφαλής είναι ο
απόγονος έκτης γενιάς Oliver Creed, που βλέπεις στην κεντρική φωτογραφία.

Τα best seller

Είναι πολλά τα διάσημα αρώματα του οίκου,
όμως τις τρεις πρώτες θέσεις στο βάθρο των νικητών καταλαμβάνουν σίγουρα το Green Irish Tweed,
το Millesime Imperial και το Silver Mountain Water. Και τα τρία αποδίδονται
δημιουργικά στον ίδιο τον Oliver Creed, λανσαρίστηκαν μετά την δεκαετία του
80 και είναι σαφέστατα τα πιο ευπώλητα αρώματα Creed παγκοσμίως.

 

Le Labo

Ο οίκος

Οι Fabrice Penot και Eddie Roschi, με προϋπηρεσία και οι δύο
σε μεγάλο οίκο μόδας που έχει λανσάρει μερικά από τα πιο
δημοφιλή αρώματα, αποφάσισαν πως θέλουν να κάνουν την διαφορά “σε έναν κόσμο που τα
πολυτελή αρώματα παράγονται μαζικά και πωλούνται σε μέρη που μοιάζουν με σούπερ
μάρκετ, όπου οι διαφημιστικές καμπάνιες προσπαθούν να ξεγελάσουν τους καταναλωτές
για να πιστέψουν πως είναι μοναδικοί, τη στιγμή που το ‘ένα στο είδος του’ άρωμά τους
φοριέται από εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο”.  Με έδρα την Νέα Υόρκη και απόλυτα μίνιμαλ,
σχεδόν “χειρουργική” αισθητική, έχουν βρει την θέση τους στις πιο cool boutiques του
κόσμου, ανάμεσά τους και η Colette στο Παρίσι.

Τα best seller  

Τα αρώματα Le Labo είναι ούτως ή άλλως αιθέρια έλαια
εμπλουτισμένα με μια φόρμουλα που τα κάνει να κρατούν περισσότερο επάνω στο
δέρμα, οπότε σημασία έχει να βρεις το άρωμα που αρέσει σε εσένα – ή να ζητήσεις
να σου αναμείξουν διαφορετικά για να προκύψει κάτι εντελώς δικό σου. Ωστόσο, οι
εκ φύσεως έντονες μυρωδιές, όπως το Santal 23 και το Patchouli 24, μέχρι στιγμής έχουν αφήσει
τις καλύτερες, μεγαλύτερης διάρκειας εντυπώσεις.

Frederic Malle

Ο οίκος

Το 2000, ο αρωματοποιός Frédéric Malle, εγγονός του ιδρυτή της
εταιρίας Parfums Christian Dior, είχε μια πραγματικά πρωτοποριακή “συνεταιριστική”
ιδέα: έφερε κοντά μερικές από τις καλύτερες “μύτες” του χώρου της αρωματοποιίας
και τους έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουν ο καθένας το δικό του άρωμα, το
οποίο εκείνος αναλάμβανε να λανσάρει μέσα από το νεοϊδρυθέν brand του, Editions de Parfums.
Ο ίδιος ο Malle, με μακρόχρονη εμπειρία ως “αξιολογητής” στις αρωματοποιίες, έχει
λόγο σε κάποιο -μικρό ή μεγάλο- βαθμό στην δημιουργία των αρωμάτων, η οποία
κρατά κατά μέσο όρο από 6 έως 18 μήνες, ενώ σίγουρα δίνει και την τελική έγκριση για τα προϊόντα που
θα βρεθούν, τελικά, στα ράφια των καταστημάτων του.

Τα best seller

Δεν υπάρχουν ακριβώς best seller, καθώς το κάθε άρωμα είναι
τελείως διαφορετικό, δεδομένου πως δημιουργείται από διαφορετικούς “καλλιτέχνες”. Το
Vetiver Extraordinaire, πάντως, της πολύ ταλαντούχας “μύτης” του Dominique Ropion,
περιέχει τρεις φορές περισσότερο vetiver από τα συνήθη αρώματα και κερδίζει τον θαυμασμό από το πρώτο ψέκασμα.

 

Bond No.9

O οίκος

Θέλοντας να εκφράζει την αγάπη της για την Νέα Υόρκη αλλά
και να ζήσει το αμερικανικό όνειρο, η γαλλίδα Laurice Rahme έκανε το πρώτο της επιχειρηματικό
βήμα το 2003, λανσάροντας την πρώτη της σειρά αρωμάτων, που αποτίνει φόρο τιμής
στο Μεγάλο Μήλο. Αντρικά, γυναικεία και unisex αρώματα βαφτίστηκαν από διάφορες
περιοχές της Νέας Υόρκης και προσπαθούν να αιχμαλωτίσουν μέσα στο κομψό καμπυλάτο
μπουκάλι τους το άρωμα και την αίσθηση που αφήνει η κάθε γειτονιά του Μανχάταν. Μέσα σε
μια δεκαετία τα Bond No9 όχι μόνο κατάφεραν να κάνουν τεράστια εμπορική
επιτυχία και να συνδεθούν με την πόλη της Νέας Υόρκης αλλά και να
δημιουργήσουν μερικά από τα πιο ευωδιαστά, κλασικά αρώματα.  

Τα best seller

Τα Bond No9 είναι σήμερα η ακριβή εκδοχή του t-shirt “I Love NY”, δηλαδή θεωρείται ένα από τα πιο χαρακτηριστικά
“σουβενίρ” που μπορεί να αγοράσει κανείς σε ένα ταξίδι του στην Νέα Υόρκη
(αν και πλέον διατίθενται σε διάφορα σημεία σε όλο τον
πλανήτη). Στα πιο επιτυχημένα “μοντέλα” (ο οίκος μετρά περισσότερα από 60) συγκαταλέγονται το New York Oud, το New Haarlem και
το Coney Island, ενώ ιδιαίτερα καλά τα πηγαίνει το Andy Warhol Silver Factory,
το οποίο δημιουργήθηκε προς τιμήν του θρυλικού καλλιτέχνη της pop art.

 

Byredo

Ο οίκος

Δεν το λέμε εμείς, το λέει ο ίδιος για τον εαυτό
του: ο Ben Gorham, ο Σουηδός ιδρυτής της εταιρίας, είναι ένας outsider και η ύπαρξή του στον χώρο θεωρείται
κάποιου είδους ανωμαλία της βιομηχανίας της ομορφιάς. Χωρίς καμία γνώση επάνω στο
αντικείμενο (μια σχολή καλών τεχνών έχει βγάλει όλη κι όλη) αλλά με μεγάλο
πείσμα, ζήτησε από τους έμπειρους αρωματοποιούς Olivia Giacobetti και Jerome Epinette
να τον βοηθήσουν να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Σήμερα η Byredo, με τις
μεθυστικές της μυρωδιές και την αφαιρετική της προσέγγιση στις συσκευασίες, θεωρείται
μια από τις καλύτερες και πλέον καταξιωμένες διεθνώς. 

Τα best seller

Το Pulp είναι ίσως το πιο έντονο, φρουτώδες άρωμα του οίκου,
ενώ το Green μυρίζει όπως ακριβώς λέει το όνομά του: γήινα, “πράσινα”, αναδίδοντας
την φρεσκάδα του κομμένου γκαζόν.

 

Eight&Bob

Ο οίκος

Η υπέροχη ιστορία αυτού του οίκου αρωματοποιίας με το ένα
και μοναδικό άρωμα (αλλά τι άρωμα!) στο μενού, ξεκινά το καλοκαίρι του 1937,
όταν ο νεαρός Albert Fouquet, γιος ενός Παριζιάνου αριστοκράτη, λάτρης των
αρωμάτων και ερασιτέχνης παραγωγός τους, γνώρισε στην Γαλλική
Ριβιέρα όπου παραθέριζε τον φοιτητή τότε, John F. Kennedy. Μετά την σύντομη
γνωριμία τους ο Albert αποφάσισε να του αφήσει ένα δείγμα του αρώματός του, με
το σημείωμα “μέσα σε αυτό το μπουκάλι θα βρεις μια νότα από το Γαλλικό glamour που
λείπει από την Αμερικάνικη προσωπικότητά σου”. Λίγο καιρό αργότερα, ο JFK του
έστειλε γράμμα, ζητώντας του οκτώ μπουκάλια από το εν λόγω άρωμα “και, αν το επιτρέψει η
παραγωγή, άλλο ένα για τον Bob (σ.σ τον αδερφό του, Robert)”. Μέσα σε λίγα
χρόνια, όλη η Αμερική ήθελε να φορά το άρωμα του JFK. Και παρότι ο Albert σκοτώθηκε
σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ο βοηθός του, Philippe, συνέχιζε να το παράγει –
και μάλιστα να το στέλνει κατά τη διάρκεια του Β’
Παγκόσμιου Πολέμου στην άλλη άκρη του Ατλαντικού κρυμμένο μέσα σε βιβλία, για να μην το βρουν οι Γερμανοί στο
τελωνείο.  

Το best seller

60 χρόνια μετά την διακοπή της παραγωγής και χάρη στην οικογένεια του βοηθού του Albert,
η μυστική φόρμουλα του αρώματος διασώζεται και το άρωμα βγήκε πέρσι και πάλι στην
παραγωγή. Το μόνο που έχει γίνει γνωστό για τη σύστασή του είναι πως περιέχει κάποιο
φυτό από την Χιλή, του οποίου το εκχύλισμα
μπορεί να συλλεχθεί μόνο κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο. Έτσι λοιπόν, πριν την άνοιξη κάθε έτους, ο οίκος δεν μπορεί να γνωρίζει την ποσότητα αρωμάτων που μπορεί να παράγει.