STYLE

Ας μιλήσουμε για whisky, με τους ανθρώπους που πρέπει

Η Master Blender και ο Global Brand Controller του Cutty Sark απαντούν σε μερικές ερωτήσεις του ONEMAN.

Στα πλαίσια του Cutty Cargo London, του μεγάλου πάρτι που διοργάνωσε η Cutty Sark στο Λονδίνο στις 12 Σεπτεμβρίου, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με την Kirsteen Campbell, την Master Blender του Cutty Sark αλλά και τον Jason R Craig, Global Brand Controller του Cutty Sark.

#CuttyCargoLDN

Και οι δύο είχαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να μας πουν για την αγορά του whisky αλλά και τις δουλειές τους.

Master Blender γένους θηλυκού

 

Είναι οι γηραιότεροι blenders του Cutty Sark αλλά και η βιομηχανία του whisky γενικότερα ανοιχτοί σε πειραματισμούς με έναν προϊόν άρρηκτα συνδεδεμένο με την παράδοση; Τι μπορούμε να προβλέψουμε για το μέλλον του blending; Μπορούμε να περιμένουμε κάτι από τη νέα γενιά blenders στην οποία ανήκετε κι εσείς;

Το σκωτσέζικο whisky θα παραμείνει πάντα παραδοσιακό, με την έννοια ότι ο παρασκευαστής ενός Scotch πρέπει να τηρεί ορισμένα νομικά κριτήρια που υπαγορεύει το Scotch Whisky Act. Αυτό είναι θετικό, προστατεύει την κληρονομιά του whisky μας. Παρ’ όλα αυτά, ως blenders έχουμε χρέος να είμαστε ευρηματικοί παράλληλα με το να υπακούμε σε αυτούς τους κανόνες. Αυτό είναι μια πρόκληση για εμάς. Η ομορφιά στα blends είναι το τεράστιο εύρος σε γεύσεις – κάτι που μπορείς να οφείλεται από την απόσταξη ή τον τύπο του βαρελιού, στον αριθμό των αποστακτηρίων που χρησιμοποιήθηκαν ή την ηλικία των βαρελιών. Οι πιθανότητες είναι απεριόριστες. Το brand του Cutty είναι πολύ ανοιχτό σε πειραματισμούς, στο να υπερνικά τους μύθους και στο να κάνει τα πράγματα διαφορετικά. Αυτό είναι κάτι που με ενθουσιάζει.

Ποιες είναι οι ποιότητες ενός whisky τις οποίες μία γυναίκα μπορεί να καταλάβει και να αντιληφθεί διαφορετικά από έναν άνδρα; Υπάρχει στερεότυπο για τις γυναίκες που αγαπούν το whisky; Κι αν ναι, υπάρχει κάποιος τρόπος να στραφούν ακόμα περισσότερες γυναίκες στις εξαιρετικές ποιότητες ενός blended whisky;

Πολλοί πιστεύουν ότι οι γυναίκες έχουν καλύτερη μύτη και γευστική παλέτα. Αν και αυτό δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά και δεν θέλω να “εκνευρίζω” τους άνδρες blender με αυτό. Σε συγκεκριμένες χώρες το στερεότυπο είναι ότι το whisky είναι κυρίως ένα ανδρικό ποτό, το οποίο πρέπει να πίνεται σκέτο χωρίς πάγο – αλλά αυτή η άποψη αλλάζει. Πιστεύω ότι το whisky είναι τόσο πολύπλοκο σε γεύση που υπάρχει ένα whisky για τον καθένα και σίγουρα για τις γυναίκες. Ένα από τα μεγάλα εμπόδια που συναντώ είναι το ότι οι γυναίκες βρίσκουν το whisky πολύ δυνατό όταν σερβίρεται σκέτο χωρίς πάγο. Πάντα ενθαρρύνω τους ανθρώπους να πίνουν το whisky όπως τους αρέσει, να μην φοβούνται να πειραματιστούν με διαφορετικά σερβιρίσματα ή κοκτέιλ. Κι αυτό είναι κάτι που προμοτάρουμε αρκετά με το Cutty. Σίγουρα αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ξεκίνησα κι εγώ να πίνω whisky. Μην μένετε περιορισμένοι από παραδοσιακές απόψεις και θα ανοιχτεί μπροστά σας ένα καινούριος κόσμος γεύσεων.

#CuttyCargoLDN

Ένας κύριος με μία πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά

 

Βλέπουμε κάποια brands να βάζουν στην άκρη τον ηλικιακό παράγοντα και να εστιάζουν στην ποικιλομορφία των αποστάξεων. Είναι το whisky, σε όρους branding και marketing, ένα ποτό που επιδέχεται αλλαγές και πειραματισμούς; Υπάρχει χώρος για καινοτομίες σε αυτή τη βιομηχανία;

Όσον αφορά το trend στα whisky να εστιάζουν λιγότερο στην ηλικία και περισσότερο στην ωρίμανση. Αυτό είναι φυσικό καθώς ένα παλαιό whisky δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και ένα καλό whisky. Είναι απλά παλαιό και οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν αυτή τη θέση. Το σκωτσέζικο whisky είναι μία πολύ προσεκτικά προστατευμένη κατηγορία και μετρά πάνω από 200 χρόνια ιστορίας και παράδοσης, στην οποία μπορεί να οικοδομήσει. Δεν έμεινε ποτέ στάσιμο και έχει αναπτυχθεί σε αυτά τα χρόνια. Είμαι βέβαιος ότι η πολύ ζωτική βιομηχανία των ποτών αλλά και οι αναδυόμενες αγορές θα συνεχίσουν να βλέπουν το σκωτσέζικο whisky να αναπτύσσεται και να αρπάζει τις νέες ευκαιρίες. Θα υπάρχει πάντα χώρος για ευρηματικότητα όσο οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο νέες γεύσεις, αρώματα και τρόπους κατανάλωσης. Πολλές φορές επιστρέφουν τα trends παλαιότερων ετών. Δεν είναι πάντα θέμα νέων εφευρέσεων.

Τι είναι αυτό που κρατά το whisky στην εξέχουσα θέση των ανδρικών προτιμήσεων στην υφήλιο;

Η ιστορία, η κληρονομιά και η εξαιρετική ποιότητα είναι οι κύριοι παράγοντες που το σκωτσέζικο whisky εξακολουθεί να κερδίζει το στοίχημα με τον χρόνο και να παραμένει πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των ανδρών ανά τον κόσμο.

Μοιραστείτε μαζί μας, αν υπάρχουν, τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους το whisky εκτιμάται από την Νοτιοανατολική Ασία στην Ευρώπη και από την Αφρική στην Αμερική. Κι αν υπάρχει κάποιο σχόλιο για την ελληνική αγορά και το μερίδιό της στην αγορά του whisky.

H κατανάλωση διαφέρει δραματικά ανά τον κόσμο. Στην πιο θερμές χώρες όπως στην Νότια Ευρώπη και την Αφρική, το Scotch πίνεται συνήθως με πάγο και κάποιο αναψυκτικό ενώ στην Ασία και την Αμερική καταναλώνεται παραδοσιακά σκέτο ή με πάγο. Η Ελλάδα πέρασε μία πολύ δύσκολη οικονομική περίοδο τα τελευταία 4 χρόνια, παρ’ όλα αυτά το Scotch εξακολουθεί να είναι ένα από τα ποτέ που επιλέγουν οι Έλληνες καταναλωτές. Είμαστε πεπεισμένοι ότι στο επόμενο διάστημα που η Ελλάδα θα αρχίσει να ανακάμπτει, ότι το Scotch θα συνεχίσει να είναι ένα μεγάλο κομμάτι της κατανάλωσης στη χώρα.

#CuttyCargoLDN