Dante: Το ελληνικό brand που έκανε viral το ανδρικό ντύσιμο
- 7 ΦΕΒ 2019
Μία διαφορετική ματιά για την αντρική μόδα έχει αναμφίβολα ο Αντώνης Παπασταύρου, εμπνευστής και συνιδρυτής του ελληνικού brand Dante, το οποίο τα τελευταία δύο χρόνια έχει κερδίσει τη δική του, περίοπτη αναμφίβολα, θέση στο χάρτη του ανδρικού στιλ στη χώρα μας. Με φιλοσοφία ιδιαίτερη και σχεδιασμό που σπάει τα κατεστημένα και ξεφεύγει από τα όρια του ανδρικού σχεδιασμού, οι συλλογές Dante γοητεύουν κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο και για τον ίδιο λόγο: Για την αέναη αναζήτηση της έμπνευσης και την ανυπακοή στα άτυπα δεδομένα της ανδρικής μόδας.
Η faux γούνα, το τολμηρό κιμονό, τα layers και τα patterns είναι τα βασικά συστατικά που διέπουν τη φιλοσοφία και χτίζουν την προσωπικότητα ενός brand που έχει τη δική του ταυτότητα και δεν μπορεί παρά να σε διεγείρει αισθητικά.
Η σύλληψη
Ο Αντώνης έχει σπουδές πάνω στην αρχιτεκτονική, ωστόσο έχει ασχοληθεί με το ρούχο στη χρυσή εποχή του. Αργότερα, για αρκετά χρόνια καταπιάστηκε και με το μακιγιάζ. Όπως μου είπε όμως, είναι από εκείνους που δεν παντρεύονται τη δουλειά τους. “Όλα εξελίσσονται και μαζί τους κι εγώ”, μου απάντησε όταν τον ρώτησα πώς κατέληξε στην ίδρυση του brand.
Ο γάμος με την co-founder του brand Αντριάνα Παρασκευοπούλου αποτέλεσε ουσιαστικά το πρώτο σκαλοπάτι για το επιχειρηματικό βήμα. Το Dante θα μπορούσε ίσως να χαρακτηριστεί ως το πρώτο παιδί τους, μία απόφαση κοινή που αντικατέστησε το ταξίδι του μέλιτος. “Ξεκινήσαμε το brand από τις οικονομίες του γάμου, θυσιάζοντας ένα εξωτικό ταξίδι του μέλιτος. Τα χρήματα είχαν έρθει στα χέρια μας με πολύ καλή ενέργεια, οπότε δεν θα μπορούσε να βγει σε κακό”, μου λέει και νιώθω ότι πιστεύει στην ενέργεια.
Φυσικά, η θετική ενέργεια είναι απλά μία καλή προϋπόθεση. Κατά τ’ άλλα, δεν άφησαν τίποτα στην τύχη. Οι δυο τους έκαναν έρευνα αγοράς περίπου δέκα μήνες για να καταλήξουν σε αυτό το που είναι το Dante σήμερα. Ανακάλυψαν ένα κενό στην ελληνική αγορά -την απόσταση μεταξύ του fast fashion και του sur mesure- κι αποφάσισαν να το καλύψουν.
Από τη φιλοσοφία στον σχεδιασμό
Η φιλοσοφία του brand προκύπτει από την έμπνευση του δημιουργού του για το πώς θέλει να βλέπει τους άντρες να ντύνονται. “Δεν αναζητάμε τα παρωχημένα αντρικά υφάσματα που επιβάλλουν τα μέχρι τώρα πρότυπα”, μου λέει κι αντιλαμβάνομαι ότι θέλει να διευρύνει την γκάμα των επιλογών του άνδρα στο ντύσιμο. Τους προσφέρει αυτό που χρειάζονται χωρίς να πρέπει να ξοδέψουν μία μικρή περιουσία, αλλά ούτε και να καταφύγουν στα στερεότυπα που επιβάλλει η μαζική κατανάλωσης της μόδας .
Το αντρικό ντύσιμο δεν περιορίζεται σε ένα T-Shirt κι ένα παντελόνι. Είναι ωραίο να νιώθεις μοναδικός με τα ρούχα σου, να έχεις τη δυνατότητα να επιλέγεις
“Φτιάχνουμε ρούχα που θα μείνουν στην ντουλάπα μια ζωή… Οι άντρες είναι πολύ σωστοί καταναλωτές. Δοκιμάζουν κρίνουν, δύσκολα αλλάζουν, αλλά μένουν πιστοί σε αυτό που τους αρέσει και τους ταιριάζει, σε αντίθεση από τις γυναίκες”, εξηγεί μιλώντας για το αντρικό κοινό και υποστηρίζει ότι αυτή είναι και η δύναμη του brand, το στοιχείο που συνέβαλε στη γρήγορη εξάπλωσή του και επιτυχία του, στην οποία σαφώς συμπεριλαμβάνεται και η εμπιστοσύνη του κοινού του.
Η ονοματοδοσία
Το εγχείρημα του Αντώνη και της Αντιράνας βάφτισε μία κοινή τους φίλη, όταν της περιέγραψαν την ιδέα. Το Dante αναφέρεται στον Ιταλό ποιητή Δάντη, ο οποίος κατάφερε να βρει τη χρυσή τομή μεταξύ της γλώσσας των Ανακτόρων κι αυτή του υπόλοιπου κόσμου, με αποτέλεσμα να αναφέρεται και στις δύο κατηγορίες και να τον καταλαβαίνουν. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα Dante ρούχα. Είναι η χρυσή τομή για τον άνδρα που δεν μπορεί μονίμως να στρέφεται στα high street brands, αλλά ούτε και σε sur mesure επιλογές.
Το επιχειρείν στην Ελλάδα της κρίσης
Προφανώς και δεν ήταν τίποτα εύκολο. Κανένα κόκκινο χαλί, τίποτα ροδοστρωμένο δεν τους περίμενε. Οι δυο τους κράτησαν μία ισορροπία και αποφάσισαν να επιλέξουν και να διατηρήσουν έναν ειλικρινή, εξωστρεφή χαρακτήρα στο κοινό που τους, γεγονός που έθεσε γερές βάσεις για να δημιουργηθεί ένα πιστό κοινό, το οποίο έχει τη δυνατότητα να διευρύνεται συνεχώς και να ξεπερνά τα ελληνικά όρια.
Το επιχειρείν θέλει να είσαι ειλικρινής και το brand Dante είναι η αλήθεια μας
Τα social media σαφώς και έχουν θέση στην κουβέντα σε αυτό το σημείο. Είναι ένα δυνατό μέσο, πολυμήχανο, το οποίο με τον σωστό χειρισμό λειτουργεί σχεδόν θαυματουργά. Κάπως έτσι το χειρίστηκαν στο Dante κι έτσι έχτισαν πολύ γρήγορα ένα δίκτυο στο εξωτερικό.
Οι Danters και το αμφιλεγόμενο κιμονό
Μιλώντας με τον Αντώνη άκουσα πολλές φορές τη λέξη Danters. Αναρωτήθηκα ποιοι είναι αυτοί. “Οι Danters, το δικό μας tribe, είναι άτομα που υιοθετούν τη φιλοσοφία της κάθε συλλογής” μου απαντά κι αν ρίξεις μία ματιά στα social media, τότε θα αντιληφθείς αμέσως την παρουσία τους. Οι φανατικοί Danters, δεν αγοράζουν απλά τα ρούχα, αλλά ζουν με αυτά και οικειοποιούνται ό,τι αυτά εκφράζουν.
Φυσικά, δεν μπορούσα παρά να τον ρωτήσω για το κιμονό. Ένα κομμάτι της συλλογής Dante που όχι μόνο δεν πέρασε απαρατήρητο αλλά έκανε μεγάλη επιτυχία, πράγμα που κανείς εκτός από τον ίδιο τον Αντώνη δεν πίστευε. Έτσι, κατάλαβα ότι τελικά δεν σχεδιάζει μόνο ότι θέλουν οι άλλοι να φορέσουν. Ανακαλύπτει υφάσματα, αντιλαμβάνεται τις υφές τους και ακολουθώντας την αισθητική του προχωρά ακόμα και σε κομμάτια που ίσως με τη λογική θα απέρριπτε.
Το επόμενο βήμα, παράλληλα projects και το fashion film ‘Anamnesis’
Η καλοκαιρινή συλλογή Dante βρίσκεται στα σκαριά καθώς και άλλη μία για το εξωτερικό. Παράλληλα, μία ακόμα συλλογή που θα περιλαμβάνει basic κομμάτια που πάντα έχει ανάγκη το αντρικό κοινό ετοιμάζεται, ενώ το project ‘I Love Athens’ είναι μία παράλληλη επιχειρηματική κίνηση που συνδυάζει τη μόδα με την τέχνη της φωτογραφίας. Μία σειρά από T-Shirts με στάμπες από την dirty Αθήνα, όπως την απαθανάτισε ο φακός του φωτογράφου Κωνσταντίνου Μαλεκάκη. Πρόκειται για εικόνες που σου θυμίζουν τους λόγους που αγαπάς την Αθήνα.
Το Fashion film ‘Anamnesis’ είναι μία πρωτότυπη δουλειά που έγινε από την ομάδα του Dante. Εξαιρετική φωτογραφία, σενάριο και σκηνοθεσία συνθέτουν ένα fashion film που συνδυάζει απόλυτα την κινηματογραφική τέχνη με την μόδα. Ο ηθοποιός Νίκος Ψαρράς και το μοντέλο Πλάτων Παπαγιαννόπουλος, real Danters, εκφράζουν δύο γενιές και αποτυπώνουν πώς η μία δίνει τη σκυτάλη στην επόμενη. Το σκηνικό μένει ίδιο και οι αναμνήσεις είναι αυτές που διαμορφώνουν την εικόνα για την πραγματικότητα. Ένας ανοιχτός διάλογος του παρόντος με το παρελθόν εκτυλίσσεται ουσιαστικά στο film. Είναι μια πραγματικά ποιοτική δουλειά, που εκπροσωπεί το Dante στο πρώτο Athens Fashion Film Festival.
Μέχρι το λανσάρισμα της καλοκαιρινής συλλογής που θα έχει έμπνευση τον Salvador Dalí, μπορείς να περιηγηθείς στο επίσημο site του Dante καθώς και να ακολουθήσεις το brand στα social media.
Instagram: instagram.com/dante_men
Facebook: facebook.com/dantemen.official