GROOMING

Δύο μεγάλα βήματα στην ανδρική περιποίηση

Ταξιδέψαμε στο Μιλάνο για την παρουσίαση των δυο νέων σειρών grooming, Seb Man και System Man.

Το Μιλάνο δεν είναι όμορφο. Δεν είναι άσχημο, προφανώς, αλλά σίγουρα όταν σου ζητηθεί να το περιγράψεις, το πρώτο πράγμα που θα σου έρθει στο μυαλό δεν είναι το αν είναι όμορφο ή άσχημο. Η πρωτεύουσα του Ιταλικού Βορρά, παρότι καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την αισθητική της εποχής μας, ως μια από τις μητροπόλεις της παγκόσμιας μόδας και του design, δεν περιγράφεται με αισθητικούς όρους.

Αυτό που εύκολα θα καταλάβεις αν περπατήσεις λίγο στα φαρδιά πεζοδρόμια του κέντρου της πόλης, είναι ότι το Μιλάνο είναι πλούσιο και πολυάσχολο. Δεν ‘φωνάζει’ την ευμάρειά του, αλλά δεν γίνεται και να την κρύψει. Πουθενά αλλού δεν θα δεις περισσότερες Maserati και Lamborghini να περιμένουν υπομονετικά στα φανάρια, η μία πίσω απ’ την άλλη, ή να ανάβουν αλάρμ και να παρκάρουν σαν να μην τρέχει τίποτα. Σαν να είναι κανονικά αυτοκίνητα, που σχεδιάστηκαν για να πηγαίνουν τον κόσμο στη δουλειά του ή για ψώνια. Το ίδιο περίπου συμβαίνει και με τα ακριβά μαγαζιά και τις πολυτελείς μπουτίκ. Ξεφυτρώνουν έτσι απλά, σε ισόγεια κτιρίων με γραφεία ή σε δικά τους κτίρια, ή σε εμπορικά κέντρα. Δεν χρειάζονται φανταχτερές προσόψεις, ούτε εντυπωσιακές βιτρίνες. Ξέρουν τι είναι και ξέρουν ότι κι εσύ ξέρεις τι είναι, οπότε δεν το κάνουν θέμα.

Αυτό είναι κάτι που ισχύει γενικά για την πόλη: ξέρει ποια είναι και δεν το κάνει θέμα. Πράγματα που αλλού θεωρούνται premium ή πολυτελή, για το Μιλάνο είναι απλώς business. Η βαριά βιομηχανία αυτού του μέρους, η ‘δουλειά’ του, είναι η πολυτέλεια. Και την φέρνει εις πέρας με επαγγελματισμό και συνέπεια. Και με τις αναπόφευκτες αστραφτερές Maserati που ψάχνουν να παρκάρουν.

Μια καλή αναγωγική μικρογραφία της πόλης είναι το Duomo, ο καθεδρικός ναός που δεσπόζει στην κεντρική πλατεία του Μιλάνου. Είναι ένα τεράστιο οικοδόμημα, ένα επιβλητικό γοτθικό τέρας. Δεν μπορείς να το πεις όμορφο, δεν μπορείς σίγουρα να το πεις άσχημο και γενικά, αν προσπαθήσεις να το περιγράψεις με αισθητικά κριτήρια θα το αδικήσεις, αφού καλά – καλά δεν μπορείς να το δεις ολόκληρο. Είναι η τρίτη μεγαλύτερη εκκλησία της Ευρώπης και δεν χωράει ολόκληρη στο ανθρώπινο μάτι.

Ο πιο τίμιος τρόπος για να εκτιμήσεις το Duomo είναι να το δεις από ψηλά – είτε περιμένοντας στις ατελείωτες ουρές για ένα εισιτήριο που θα σου επιτρέψει την πρόσβαση στις σκάλες που οδηγούν στην οροφή του ναού, είτε πιάνοντας μια καλή θέση σε κάποιο από τα καφέ που φιλοξενούνται στις ταράτσες των κτιρίων που περιβάλλουν την piazza del Duomo. Μόνο από εκεί θα διαπιστώσεις ότι στην οροφή του καθεδρικού βρίσκονται τοποθετημένα δεκάδες συγκλονιστικής ομορφιάς αγάλματα. Είναι εκεί, πανέμορφα, λεπτοδουλεμένα και αόρατα από τα μάτια των περαστικών, σαν προαιώνιο τρολάρισμα και την ίδια στιγμή σαν πολύτιμο κληροδότημα: σ’ αυτήν την πόλη, όσο όμορφες ή επιβλητικές κι αν είναι οι προσόψεις των κτιρίων, τα πιο σημαντικά πράγματα βρίσκονται πάντα κρυμμένα πίσω τους.

Αυτήν την πόλη επέλεξε η Coty Professional Beauty για να πραγματοποιήσει μια από τις πιο σημαντικές παρουσιάσεις της χρονιάς. Σε λίγες ώρες, οι τέσσερις Έλληνες που τώρα καθόμαστε σε ένα σικάτο καφέ, απολαμβάνουμε τον εξωφρενικό ήλιο του Οκτώβρη και χαζεύουμε τα αγάλματα στις στέγες του Duomo, θα έχουμε το προνόμιο να παρευρεθούμε στην παρουσίαση του System Man και Seb Man, των δύο νέων σειρών περιποίησης που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για άνδρες.

Ένα άλλο γκαράζ

Ακριβώς έξω από το Garage Italia υπάρχει μια στάση λεωφορείου. Πιθανότατα σε κοντινή απόσταση βρίσκεται και κάποιος από τους 106 σταθμούς του Μιλανέζικου μετρό, αλλά ο πιο προφανής τρόπος για να πας μέχρι εκεί είναι με αυτοκίνητο. Ας πούμε ότι είναι ένας ελάχιστος φόρος τιμής στο μέρος που κάποτε ήταν βενζινάδικο της Agip και σήμερα αποτελεί κάτι σαν τόπο προσκυνήματος για τους λάτρεις των αυτοκινήτων.

Πρακτικά, το Garage Italia λειτουργεί ως στρατηγείο του Lapo Elkann. Αυτός ανακατασκεύασε το μέρος, μεταμορφώνοντάς το σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα συνεργεία μετατροπής οχημάτων στον κόσμο. Εδώ το καστομάρισμα αντιμετωπίζεται (και υλοποιείται) ως τέχνη. Εδώ κάθε μέσο μεταφοράς, είτε είναι μηχανή είτε είναι ελικόπτερο, μπορεί να μετατραπεί σε κάτι μοναδικό. Σε μια εντελώς ξεχωριστή μηχανή ή σε ένα εντελώς ξεχωριστό ελικόπτερο, σε κάτι που θα φέρει την αποκλειστική σφραγίδα και το στυλ του ιδιοκτήτη του. Στο Garage Italia οι συνεργάτες του Lapo Elkann μπορούν να προσωποποιήσουν οτιδήποτε κινείται στον δρόμο, πετάει στον ουρανό ή πλέει στη θάλασσα.

Σήμερα, το ίδιο το Garage Italia έχει μετατραπεί σε πολυλειτουργικό barber shop. Εδώ θα γίνουν οι παρουσιάσεις του System Man και του Seb Man, οπότε η κεντρική αίθουσα του ισογείου που θα φιλοξενήσει τους δεκάδες δημοσιογράφους και influencers απ’ όλον τον πλανήτη έχει διαμορφωθεί αναλόγως.

Η είσοδος και ο χώρος υποδοχής παραμένουν όπως τα σχεδίασε ο Lapo Elkann, o εγγονός του Τζιάνι Ανιέλι, ο άνθρωπος που ίσως κάποια στιγμή πάρει στα χέρια του τις τύχες της FIAT και της Γιουβέντους, ένας γνήσια ιδιοσυγκρασιακός playboy που λατρεύει εξίσου τις περιπέτειες, τα αυτοκίνητα και το καλό ντύσιμο. Αφού χαζέψουμε λίγο τα βιβλία, τα αξεσουάρ και τις χιλιάδες μινιατούρες αυτοκινήτων που κρέμονται ανάποδα από το ταβάνι του προθαλάμου του Garage Italia, μπαίνουμε στον κυρίως χώρο και παίρνουμε θέση ανάμεσα στους υπόλοιπους δημοσιογράφους που έχουν καταφτάσει εκεί απ’ όλον τον κόσμο.

Τα στελέχη της Coty Professional Beauty έχουν ετοιμάσει μια πολύ επαγγελματική, αλλά την ίδια στιγμή πολύ θεαματική παρουσίαση. Ο τζίρος της παγκόσμιας αγοράς της ανδρικής περιποίησης αναμένεται να τριπλασιαστεί το 2020 σε σχέση με ό,τι συνέβαινε πριν το 2016. Μιλάμε για μια αγορά η οποία μέχρι τότε θα ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως και η Coty με τις δύο νέες επαγγελματικές της σειρές διασφαλίζει τον ρόλο της σ’ αυτήν την αγορά όχι μόνο ως πρωτοπόρος, αλλά και ως κυρίαρχη δύναμη.

Η πιο φαντεζί παρουσίαση αφιερώθηκε στη Seb Man, στη σειρά που απευθύνεται στη γενιά των millennials και την generation Z. Τα 12 πολυλειτουργικά προϊόντα περιποίησης μαλλιών, styling και grooming της σειράς, καθρεφτίζουν τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις επιδιώξεις της πιο ευέλικτης και αεικίνητης γενιάς ανδρών: αυτής που βρίσκεται σήμερα στην παραγωγική της ηλικία και επινοεί καθημερινά τρόπους να γίνεται όλο και πιο παραγωγική, όλο και πιο δημιουργική. Ο πάρα πολύ cool Billy Huxley, o συμπαθέστατος Matthias Dandois και ο σαρωτικός Aiden Xydis λειτούργησαν άψογα ως ambassadors της Seb Man, αλλά γι΄αυτούς και για τα καταπληκτικά προϊόντα που λανσάρισαν θα μιλήσουμε σε λίγους μήνες, αφού η σειρά θα λανσαριστεί τον Ιανουάριο. Μέχρι τότε, θα αρκεστούμε σε ένα φωτογραφικό sneak peek:

Για τη System Man μπορούμε να είμαστε πιο αναλυτικοί, αφού έχει ήδη λανσαριστεί και τοποθετηθεί σε κάποια προσεκτικά επιλεγμένα κομμωτήρια.

‘Ενα άλλο σύστημα περιποίησης

Όπως εξήγησε ο Randal Chinchilla, o VP of Influencer Marketing της Coty, προκειμένου να αναπτυχθούν τα προϊόντα Systemman, οι ερευνητές και οι επιστήμονες της ειταιρείας συμβουλεύτηκαν, μελέτησαν και ανέλυσαν τουλάχιστον 100 διαφορετικές πηγές πληροφοριών. Ανάμεσά τους ήταν κομμωτές, εξειδικευμένα μπαρμπέρικα, καταναλωτές και πρακτορεία. Η βασική τους επιδίωξη ήταν να ανακαλύψουν τι θέλουν οι άνδρες σήμερα και τι πραγματικά χρειάζονται.

Τελικά κατέληξαν στη δημιουργία τεσσάρων προϊόντων περιποίησης μαλλιών και πέντε προϊόντων styling πολύ υψηλών προδιαγραφών, που απευθύνονται σε άνδρες που πραγματικά ξέρουν τι θέλουν για την περιποίησή τους κι αυτό που θέλουν είναι τόσο σοφιστικέ και συγκεκριμένο που -πρακτικά- είνα εντελώς εξατομικευμένο.

Το System Man είναι μια bespoke σειρά περιποίησης. Η δομή της τρίχας κάθε ανθρώπου είναι σαν το δακτυλικό του αποτύπωμα: μοναδική. Κανένας δεν έχει πανομοιότυπη τρίχα με κάποιον άλλον στον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι οι τρίχες χρησιμοποιούνται στη γενετική ως αδιάψευστο στοιχείο τoυ ανθρώπινου DNA. Κατά κάποιον τρόπο, λοιπόν, είναι εύλογο μια ποιοτική σειρά περιποίησης να εστιάζει και να προσαρμόζεται σε σένα ως ξεχωριστή μονάδα, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που δεν συγκρίνονται με κανενός άλλου. Σ’ αυτή τη λογική σχεδιάστηκε η ανάλυση EnergyCode™ του System Man – ένα αποκλειστικό διαγνωστικό εργαλείο, ειδικά σχεδιασμένο για τον προσδιορισμό του προφίλ ενέργειας των μαλλιών κάθε ατόμου. Ανάλογα με αυτή τη διάγνωση, προτείνεται στον πελάτη ένας μοναδικός συνδυασμός προϊόντων από όλη την γκάμα προϊόντων System Professional.

(Γιώργος, Έλλη, Χάρης, Θοδωρής, Αντώνης, χαρούμενοι, περιποιημένοι και αυτοφωτογραφιζόμενοι στο Garage Italia)

Συνολικά, τα εννέα νέα προϊόντα της σειράς System Man, εάν συνδυαστούν με όλη την γκάμα προϊόντων System Professional, παρέχουν στους άνδρες περισσότερους από 262 εκατομμύρια πιθανούς συνδυασμούς προϊόντων. Για την ακρίβεια, παρέχουν 262.109.000 διαφορετικούς συνδυασμούς. Πιο εξατομικευμένη ανάλυση απ’ αυτή δεν γίνεται.

Ανακαλύπτοντας τo System Man

Τα 4 προϊόντα περιποίησης μαλλιών System Man, με σύμπλεγμα EnergyCode™ και κρεατίνη, χαρίζουν στα μαλλιά άμεση αναζωογόνηση και περισσότερη ανθεκτικότητα ενάντια στην καθημερινή φθορά:

Triple Shampoo: Σαμπουάν πολλαπλής χρήσης καθημερινής περιποίησης, με φιλικό για το δέρμα pH, για βαθύ καθαρισμό και πιο πλούσια σε όψη μαλλιά. Καθαρίζει απαλά τα μαλλιά, το σώμα και τα γένια.

Energy Shampoo: Ελαφριά σύνθεση για βαθύ καθαρισμό σε μαλλιά και τριχωτό της κεφαλής και για πιο πλούσια σε όψη μαλλιά.

Hair & Beard Conditioner: Χαρίζει άμεσα λεία υφή σε μαλλιά και γένια, ενώ τα κάνει πιο απαλά και ευκολοχτένιστα.

Hair & Beard Oil: Ελαφριά ενυδάτωση. Μεταμορφώνει την υφή των μαλλιών και της γενειάδας για ενισχυμένη διαμόρφωση. Ειδικά σχεδιασμένο για λεία, λαμπερά και ευκολοχτένιστα μαλλιά που δεν φριζάρουν. Με έλαιο Argan.

Τα 5 προϊόντα styling, με σύμπλεγμα EnergyCode™, Κρεατίνη και τεχνολογία Creative CodeTM, κάνουν το styling πιο εύκολο χαρίζοντας ευελιξία, έλεγχο, υφή και διαμόρφωση στα μαλλιά:

Texturizing Spray: Ελαφριά σύνθεση για μαλλιά με πλούσια υφή. Κάνει τα μαλλιά να δείχνουν πιο πυκνά και χαρίζει ένα ματ, δυναμικό, επιμελώς ατημέλητο look.

Wax Pomade: Ξεκάθαρο σχήμα και μεσαίο κράτημα σε συνδυασμό με εφέ φυσικής λάμψης. Για αναλλοίωτο look όλη μέρα, με κράτημα που διαρκεί μέχρι και 24 ώρες.

Matte Cream: Ενισχυμένη υφή και ματ όψη που διαρκεί μέχρι και 24 ώρες.

Sculpting Paste: Σύνθεση για σταθερό κράτημα που χαρίζει όγκο, σχήμα και έλεγχο που διαρκεί όλη μέρα, χωρίς να σκληραίνει τα μαλλιά.

Maximum Gel: Δυνατό κράτημα με διαμόρφωση για λαμπερό αποτέλεσμα. Για αναλλοίωτο look όλη μέρα.

Μια άλλη εμπειρία

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αλλά και μετά απ’ αυτήν, συνέβησαν διάφορα καταπληκτικά πράγματα, περίπου με τη σειρά που καταγράφονται παρακάτω:

Α. Εμφανίστηκε η Poppy Delevingne. Είναι η Global Brand Ambassador του System Professional και μπήκε στο Garage Italia φορώντας ένα λιτό κόκκινο φόρεμα. Περπάτησε λίγο ανάμεσά μας με το αριστοκρατικό της βάδισμα, μίλησε για τα προϊόντα, έδωσε μια συνέντευξη σε έναν και μόνο τυχερό δημοσιογράφο από κάποια απροσδιόριστη χώρα και μετά αιωρήθηκε για λίγο στην αίθουσα και απομακρύνθηκε με μια αέρινη, χαλαρή πτήση προς το ηλιοβασίλεμα.

Β. Οποιος ήθελε, δοκίμασε τις οδηγικές του ικανότητες στον εξομοιωτή της αγωνιστικής Ferrari που φιλοξενείται στο Garage Italia. Είναι ο ένας από τους μόλις τρεις τέτοιους simulators που υπάρχουν στον κόσμο και σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις μερικά laps στην πίστα της Monza. Μπήκα, δοκίμασα, τράκαρα δύο φορές, τη δεύτερη νομίζω άσχημα, γιατί μπλόκαρε και το τιμόνι του εξομοιωτή. Αν πρέπει να πω ένα μόνο πράγμα για τις αγωνιστικές Ferrari είναι ότι το φρένο τους είναι απάνθρωπα σκληρό. Αν δεν είσαι ο Χουλκ (ή έστω ο Χάμιλτον), δεν το γλιτώνεις το στουκάρισμα.

Γ. Παρουσιάστηκε και η συλλεκτική έκδοση Bluenique. Ένα Limited Edition Hair & Beard Oil, που σχεδιάστηκε ειδικά για τη σειρά System Man από τον ίδιο τον Lapo Elkann. O Lapo, λοιπόν, επειδή αυτός είναι, όχι μόνο δημιούργησε και πατεντάρισε δύο νέες αποχρώσεις του μπλε (τις Azzurro Lapo και Blu Garage) για να ‘ντύσει’ τη σειρά του, αλλά τις συνδύασε και σε ένα πολύ σικ μοτίβο spigato (ψαροκόκκαλο) που θυμίζει ανδρικό κοστούμι.

Δ. Όσοι ήθελαν (όλοι, δηλαδή), απόλαυσαν ένα υπέροχο γεύμα από τα χεράκια του σεφ του Riva, του εστιατορίου που βρίσκεται στον τελευταίο όροφο του Garage Italia και ατενίζει το Μιλάνο από ένα μπαλκόνι που θυμίζει το ντεκ του πολυτελούς ταχύπλοου από το οποίο πήρε τ’ όνομά του.

Ε. Στο τέλος σερβιρίστηκε ένα σημειολογικό γλυκάκι που μόλις είχε βγει από τα πιτς.

Info

Για περισσότερες πληροφορίες, ακολούθησε τα @SystemProfessional και @SEBMANofficial στο Instagram, και ρίξε μια ματιά στο hashtag #GroomingGarage για φωτογραφίες και βίντεο από την εκδήλωση. Για το SystemMan ειδικότερα, ακολούθησε και το @SystemProfessionalGreece στο facebook για να ενημερώνεσαι σχετικά με τα τελευταία νέα του brand. Στο www.systemprofessional.com/el-GR/home μπορείς να βρεις τα χαρακτηριστικά των προϊόντων και να εντοπίσεις το πλησιέστερο κομμωτήριο.