Η BVLGARI, η ελληνική της κληρονομιά, η νέα μπουτίκ και ένας υπέροχος Ιταλός
- 21 ΙΟΥΛ 2022
Στην διαδικτυακή συνάντησή, πέρα από τους τίτλους και τις ιδιότητες, γνώρισα έναν Ιταλό με φλόγα μέσα του, με όρεξη για ζωή και δημιουργία, με αγάπη για το ρολόι και τη BVLGARI. “Συναντηθήκαμε” για να μιλήσουμε για ρολόγια, τη νέα μπουτίκ BVLGARI στον αριθμό 20 της οδού Βουκουρεστίου στο κέντρο της Αθήνας και το εντυπωσιακό λανσάρισμα που έγινε για το brand στο Ζάππειο.
Ξεκινήσαμε την όμορφη κουβέντα μας συζητώντας για το πόσο έχει αλλάξει η αγορά του ρολογιού τα τελευταία 20 χρόνια. «Έχει αλλάξει πολύ η αγορά όλα αυτά τα χρόνια. Εγώ ξεκίνησα στην Bulgari στο boom της ωρολογοποιίας. Ο κόσμος αγόραζε πολλά ρολόγια. Η οικονομική κρίση το άλλαξε αυτό αλλά ταυτόχρονα έφερε και ένα νέο trend το οποίο υπάρχει μέχρι σήμερα. Ο κόσμος, οι συλλέκτες, όταν αγοράζουν τώρα ένα ρολόι το κάνουν γιατί θέλουν να έχουν ένα κομμάτι του DNA του brand. Δεν θέλουν απλά να πάρουν ένα ρολόι. Επενδύουν και στην ιστορία και την κληρονομιά ενός brand και νομίζω ότι αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον».
Τι άλλαξε όμως στις πρακτικές και το day to day της Bulgari βάσει αυτής της λογικής; Ο κος Buonamassa μου μίλησε αρκετά για το πώς η ένα brand φημισμένο για τα κοσμήματά του, κατάφερε να κερδίσει πιστούς στον κόσμο της υψηλής ωρολογοποιίας. «Ένα ρολόι όπως το Serpenti το αγοράζεις για την αισθητική του, την ομορφιά του, όχι απαραίτητα για τον μηχανισμό του. Και για πολλά χρόνια ο κόσμος ερχόταν στη Bulgari για αυτό το λόγο. Πλέον όμως έχουμε βρει το δρόμο μας και στους μηχανισμούς. Το Octofinissimo ήταν νομίζω καθοριστικό για εμάς. Όταν το 2009 αποφασίσαμε να ενώσουμε τα τρία brands που συνιστούν ουσιαστικά την Bulgari, αρχίσαμε να δουλεύουμε όλοι μαζί προς την σωστή κατεύθυνση. Με τον ultrathin μηχανισμό που δημιουργήσαμε, τον σχεδιασμό του Octofinissimo και την αισθητική του, άνοιξε μία νέα εποχή για εμάς και για άλλα brands τα οποία ταρακουνήθηκαν από το ρολόι που λανσάραμε εμείς».
Συζητήσαμε αρκετά για το Serpenti, μιας και είναι από τα πλέον εικονικά ρολόγια του brand, το οποίο ακόμα και σε αυτή τη νέα εποχή, διατηρεί την αισθητική του αλλά δίνει ακόμα περισσότερους λόγους σε κάποιον να το αγοράσει. «Στο Serpenti σκέψου μετά από 40-50 χρόνια αποφασίσαμε να βάλουμε μηχανικό μηχανισμό. Υπήρχαν αγοραστές που παραπονούνταν για τον Quartz μηχανισμό, ήθελαν ένα γυναικείο ρολόι με την ομορφιά του Serpenti να είναι μηχανικό. Έπρεπε να κάνουμε κάτι για αυτό».
Τον ρωτάω κάτι που με απασχολούσε πάντα στον κόσμο της ωρολογοποιίας και το συζητώ με κάθε ευκαιρία. Πώς τα πάει με τους μηχανικούς. Γιατί είναι γνωστό ότι οι σχεδιαστές βάζουν προβλήματα στους μηχανικούς και το ανάποδο. «Θα σου πω τι συμβαίνει τώρα. Οι watch masters με παίρνουν τηλέφωνο και με ρωτούν τι είδους μηχανισμό χρειάζομαι. Άρα καταλαβαίνεις ότι συμβαίνει το αντίθετο απ’ ό,τι συνήθως. Εμείς δουλεύουμε μαζί και παρουσιάζουμε μαζί. Φυσικά προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες του ενός και του άλλου. Αλλά συνεργαζόμαστε άψογα».
Μιλά με όμορφα λόγια για τη διαδικασία σχεδιασμού ενός ρολογιού και το πώς αυτό έχει εξελιχθεί στο χρόνο. Μιλάμε για το τι αρέσει στον καθέναν μας αλλά μου φαίνεται δύσκολο να πρέπει να σχεδιάσεις ένα ρολόι το οποίο απευθύνεται σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, με διαφορετική αισθητική, διαφορετικά θέλω, διαφορετικές ανάγκες.
Μιλάμε και για την Ελλάδα, για τη νέα μπουτίκ της BVLGARI και το επίσημο λανσάρισμα που έγινε στο Ζάππειο στις αρχές του καλοκαιριού. Σε μία εντυπωσιακή τελετή με ένα μικρό συναισθηματικό touch. Τη στιγμή που αναφέρθηκε η ελληνική κληρονομιά της μάρκας, το γεγονός ότι όλα ξεκίνησαν από τον Σωτήριο Βούλγαρη, ο οποίος γεννήθηκε στην Ήπειρο και το 1880 μετανάστευσε στην Ιταλία σε αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Το 1884 άνοιξε το δικό του κοσμηματοπωλείο στη Ρώμη και με την σημαντική συμβολή των γιων του τις επόμενες δεκαετίες, ξεκίνησαν αυτό που σήμερα γνωρίζουμε ως BVLGARI. Τον ρωτώ πώς νιώθει για την ελληνική αγορά.
«Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε παρουσία στην Ελλάδα, εκεί είναι οι ρίζες μας, είναι το DNA μας. Ο ίδιος ο Σωτήριος αλλά και αργότερα, ο Giorgio και ο Gianni έφερναν συνέχεια ελληνικά στοιχεία στο brand. Ο Σωτήριος ήταν ο πρώτος που έβαλε τα νομίσματα στον σύγχρονο κόσμο των κοσμημάτων και τα αντιμετώπισε ως λίθους. Πριν μερικά χρόνια, δουλεύοντας σε ένα ρολόι, συνειδητοποίησα ότι αν γνωρίζεις την ιστορία των νομισμάτων, γνωρίζεις την ιστορία όλου του κόσμου. Η κληρονομιά λοιπόν που άφησε είναι ακόμα ζωντανή στο brand. Μαζί με πολλά άλλα στοιχεία. Ακόμα και το πώς παίζουμε με τις αναλογίες στον σχεδιασμό των ρολογιών, έχει στοιχεία ρωμαϊκά αλλά και αρχαία ελληνικά, από την κλασική περίοδο της τέχνης. Η τελειότητα των αναλογιών είναι μέρος του DNA μας».
Τον ρωτάω για τη δική του έμπνευση, εκείνα που τον ιντριγκάρουν και κάνουμε μια ωραία κουβέντα για την καθημερινότητά του. Μου λέει ότι το να σχεδιάζει του μοιάζει πλέον απόλυτα φυσικό. Κι ότι δεν έχει σημασία το που είναι. «Σχεδιάζω στο γραφείο, στο αεροπλάνο για να πάω σε μία χώρα, στην Ασία, την Ευρώπη, οπουδήποτε. Αρκεί να έχω μια ωραία ιδέα, να μπορώ να συγκεντρωθώ και να μην είμαι απασχολημένος με κάτι άλλο. Αν δεν έχεις μια ωραία ιδέα, καλύτερα να μην κάτσεις καν να σχεδιάσεις, θα χαλάσεις χαρτί και μελάνι».
Κλείνουμε την κουβέντα μας συζητώντας για τους συλλέκτες και τις δικές τους απόψεις για τα ρολόγια, για την ιταλική εξοχή και την όμορφη Ελλάδα. Ο Fabrizio Buonamassa είναι ένας άνθρωπος με τον οποίο θα μπορούσα να μιλάω εγώ αλλά και κάθε λάτρης της ωρολογοποιίας για ώρες. Ένας άνθρωπος που έχει δώσει το στίγμα του όχι μόνο στις δημιουργίες της BVLGARI αλλά και συνολικά στον κόσμο της υψηλής ωρολογοποιίας.
Στη νέα μπουτίκ του brand στο κέντρο της Αθήνας, συναντά κανείς φυσικά και δικές του δημιουργίες. Και κάθε φορά που την επισκέπτομαι πλέον, μου έρχονται στο μυαλό τα λόγια του για το πώς τάραξαν τα νερά τα τελευταία χρόνια και συνειδητοποιώ ότι έχουν καταφέρει να ταιριάξουν τόσο αρμονικά των κόσμο των κοσμημάτων και των ρολογιών που μοιάζει σαν να φτιάχτηκαν εξ αρχής το ένα για το άλλο.
BVLGARI, Βουκουρεστίου 20, Αθήνα