Η ιστορία του IWC Big Pilot, ενός από τα αγαπημένα ρολόγια του Tom Brady
- 3 ΦΕΒ 2022
Λίγο πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Το 1936 η IWC δημιούργησε το πρώτο της ρολόι χειρός με το μυαλό στον πιλότο. Το ονόμασε Special Pilot’s Watch. Ήταν πρακτικά, όπως και τα περισσότερα αεροπορικά ρολόγια της εποχής, ένα ρολόι τσέπης στο οποίο προστέθηκαν μπράτσα για να φορέσει λουράκι και να μπαίνει πάνω από τη στολή του πιλότου, στο χέρι του. Και διέθετε μια υπερμεγέθη κορώνα -που ήταν πιο εύκολο να τη χειριστεί χωρίς να χρειαστεί να βγάλει τα δερμάτινα γάντια του. Τα κόκπιτ των αεροπλάνων εκείνη την εποχή δεν ήταν και ιδιαίτερα ζεστά…
Το ρολόι άρεσε πολύ στην Luftwaffe, η οποία ζήτησε μια δική της εκδοχή από τη (γερμανόφωνη) ελβετική εταιρεία. Ακολούθησε, λοιπόν, το H/52 T.S.C. με μια κάσα διαμέτρου 55 χιλιοστών, πραγματικά τεράστια για την εποχή της (και για κάθε εποχή, εδώ που τα λέμε), το 1940. Στην καρδιά του χτυπούσε ένας καινούργιος μηχανισμός, ο Calibre 431 που βοηθούσε τους Γερμανούς πιλότους να συγχρονίζουν εύκολα τα ρολόγια τους (θα το έχεις δει στις ταινίες), μια εξαιρετικά χρήσιμη λειτουργία εν καιρώ πολέμου. Τα H/52 T.S.C., βέβαια, έκαναν ακριβώς αυτό: Βγήκαν να πολεμήσουν στον πιο καταστροφικό πόλεμο της ανθρώπινης ιστορίας και μάλιστα στην πλευρά του «κακού». Διόλου παράξενο, λοιπόν, που παρά τις καινοτομίες που έφεραν και την ποιότητά τους, η IWC προτίμησε να τα αφήσει κατά μέρος για πολλά χρόνια, μέχρι να καθαρίσει κάπως το όνομά τους.
Επιστροφή στο μέλλον
Το 2002, η εταιρεία παρουσίασε τη νέα εκδοχή του ιστορικού της ρολογιού -για την οποία μάλιστα φρόντισε να βρει κι ένα ολοκαίνουργιο και εντελώς ταιριαστό όνομα: Από Special Pilot πήγε στο Big Pilot. Τα 46,2 χιλιοστά που είχε διάμετρο η κάσα του (αν και αισθητά μικρότερη από εκείνου του 1940) βοήθησαν σίγουρα στην ονοματοδοσία. Πολλά στοιχεία έμειναν αναλλοίωτα στο χρόνο. Το μαύρο καντράν με τα λευκά, ευανάγνωστα ψηφία και η τεράστια κορώνα ήταν τα πιο προφανή. Αλλά στο 3, ένα υποκαντράν που μετρούσε την αυτονομία κουρδίσματος (και έφτανε ως το 7) σήμαινε πως κάποιος σπουδαίος μηχανισμός κρυβόταν πίσω από το καινούργιο αυτό ρολόι.
Ο αυτόματος Calibre 5011 άρχισε να γράφει την ιστορία του. Η πρώτη του διαφορά με τον προκάτοχό του (εκτός από το τεράστιο power reserve) ήταν κι η ένδειξη ημερομηνίας που εμφάνιζε στο 6. Το ρολόι συνοδευόταν από ένα δερμάτινο καφέ λουράκι και αυτό το σύνολο είναι το κλασικό IWC Big Pilot. Αλλά η ελβετική εταιρεία, ενθουσιασμένη από την εξαιρετική υποδοχή του από το κοινό, έβγαλε άπειρες, πολύ διαφορετικές εκδόσεις του στην πορεία.
Το παρόν και οι διάσημοι φίλοι του
20 χρόνια τώρα, η σειρά Big Pilot είναι η πιο εμβληματική της IWC, με το υλικό της κάσας στις διάφορες εκδοχές του να έχει παίξει με όλες τις πιθανές επιλογές: ατσάλι, τιτάνιο, πολύτιμα μέταλλα. Το κεραμικό, βέβαια, ένα υλικό μάλιστα που πατένταρε η IWC, είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό όταν μιλάμε για Big Pilot, ειδικά για τους χρονογράφους Top Gun. Και στο κεραμικό οι επιλογές των χρωμάτων είναι πρακτικά άπειρες, εξ ου και τα ιδιαίτερα μοντέλα που έχουμε δει κατά καιρούς από την IWC.
Ένα από αυτά είναι και το Mojave Desert που αγαπά ο Tom Brady. Αλλά ίσως το πιο ακραίο από όλα ήταν η ειδική έκδοση που βγήκε το 2020 για τον πιο διάσημο από τους ambassadors της εταιρείας, τον Lewis Hamilton. Ήταν ένα perpetual calendar με μαύρη κεραμική κάσα, μπορντό καντράν και υφασμάτινο λουράκι ιδίου χρώματος και χρυσές ενδείξεις.
Εκτός από τους δύο αυτούς GOATs, ένας ακόμη ίσως ο GOAT όλων των GOAT (κι επίσης γνωστός συλλέκτης ρολογιών) εμφανίζεται συχνά με Big Pilot στον καρπό του. Ο λόγος, βέβαια, για τον Michael Jordan. Ενώ ο Bradley Cooper (κι αυτός ambassador της εταιρείας) έφερε μια ειδική έκδοση Le Petit Prince με μπλε καντράν μέχρι και στην τελετή των Oscars το 2019. Με πάνω από 50 διαφορετικές εκδόσεις του Big Pilot εκεί έξω, υπάρχει κάτι για τον καθένα. Και το καλύτερο είναι ότι δεν είναι όλες τεράστιες. Πέρσι, η IWC έβγαλε μια έκδοση στα 43 χιλιοστά, με πράσινο μιλιτέρ καντράν και μπρούτζινη κάσα, μια σαφή αναφορά στο vintage παρελθόν της σειράς. Και για να ξεπλύνει λίγο εκείνη την ιστορία με τη Luftwaffe, τού έδωσε το όνομα του πιο μεγάλου φόβητρου για τους Γερμανούς αεροπόρους του Β’ ΠΠ. Το ονόμασε Spitfire!