ΡΟΛΟΙ

Η Longines ξέρει πώς να ισορροπεί ανάμεσα στο παραδοσιακό και το μοντέρνο

Το Spirit Titanium εμπνέεται από τη χρυσή εποχή της αεροπλοΐας αλλά καταφέρνει να προσθέσει και σύγχρονες πινελιές χωρίς να χάνει πουθενά το δρόμο τoυ.
Για τις μεγάλες ωρολογοποιίες, αν αφήσουμε στην άκρη τις τυπικές εξαιρέσεις τύπου Hublot, Richard Mille κλπ, που έχουν στο DNA τους τον πειραματισμό και τον εντυπωσιασμό, η καινοτομία τις περισσότερες φορές περιορίζεται σε πολύ απλά πράγματα. Αυτό που μετράει περισσότερο είναι η παράδοση, η κληρονομιά. Όχι παράλογο, όταν φέρνουν αιώνες ιστορίας μαζί τους. Έτσι, οι αναφορές τους στο παρελθόν είναι συχνές. Πρακτικά, είναι πολύ πιο συχνό οι νέες τους κυκλοφορίες να αποτελούν αναθεωρημένες εκδόσεις ιστορικών τους μοντέλων παρά να αφορούν ρολόγια που ξεκίνησαν από μια tabula rasa. Βεβαίως, η καινοτομία δεν μπορεί να μείνει στην άκρη. Γι’ αυτήν επιστρατεύονται οι εξελίξεις στην τεχνολογία, που συνήθως σημαίνουν καλύτερους μηχανισμούς και νέα υλικά, για πιο ανθεκτικά, ελαφριά και πολύχρωμα ρολόγια.

Σ’ ένα τέτοιο συνδυασμό πλούσιας παράδοσης με ένα καινούργιο υλικό στηρίζεται και το ολοκαίνουργιο Longines Spirit Titanium. Το υλικό είναι προφανώς το τιτάνιο. Πιο ελαφρό και πιο ανθεκτικό από το ατσάλι, είναι ιδανικό για την κατασκευή της κάσας. Είναι επίσης πιο σκούρο και ματ, που σημαίνει ότι δεν αντανακλά τόσο εύκολα το φως.

Κι όταν μιλάμε για ένα aviator watch, ένα αεροπορικό ρολόι, τέτοιες λεπτομέρειες μετρούν. Ένας πιλότος θέλει όσο λιγότερες ενοχλήσεις γίνεται όταν βρίσκεται στο κόκπιτ.

Η κάσα του Spirit Titanium, βέβαια, δεν είναι από 100% τιτάνιο, αλλά από ένα κράμα που περιέχει επίσης αλουμίνιο και βανάδιο (μια μείξη υλικών που τείνει πλέον να γίνει κλασική στην ωρολογοποιία, λόγω των ιδιοτήτων που φέρουν συνδυαστικά τα τρία μέταλλα -γιατί επίσης θέλεις το ρολόι σου να μη γρατζουνίζεται εύκολα ενώ οι εταιρείες θέλουν να μπορούν να το βάψουν σε διάφορες αποχρώσεις).

Στο κομμάτι της παράδοσης, το Longines Spirit Titanium πατά στα επιτεύγματα άλλων. Όχι, ότι η Longines δεν έχει μια τεράστια ιστορία, αλλά στην ιστορία αυτή δεν υπήρχε μια συλλογή aviator μέχρι πέρσι. Σχεδιαστικά, το Spirit Titanium τηρεί τον βασικό κανόνα των αεροπορικών ρολογιών (μαύρο καντράν, ενδείξεις της ώρας με αραβικά νούμερα που φωσφορίζουν, όπως και οι δείκτες) χωρίς να μπλέκει με τις λεπτομέρειες που έχουν κάποια πιο ενδιαφέροντα αεροπορικά ρολόγια – εργαλεία, με τα οποία μπορείς να υπολογίζεις την ταχύτητα της πτήσης, πόσο καύσιμο μένει στο ντεπόζιτο και άλλα τέτοια ωραία.


Όχι, το Longines Spirit Titanium δεν είναι ένα ρολόι για αεροπόρους, αλλά ένα ρολόι για όσους σαγηνεύονται από την υπέροχη σχέση της ωρολογοποιίας με την αεροπορία. Ακόμη και τα πέντε αστέρια, που αποτελούν αναφορά σε ένα ιστορικό σύμβολο ποιότητας που χρησιμοποιούσε παλιά η Longines, είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο στο καντράν, που μοιάζουν σαν μια ανάμνηση από τα χρόνια της Amelia Earhart.

Πίσω από το άψογο παρουσιαστικό, με το μαύρο ματ, απόλυτα ισορροπημένο καντράν και τις «κρεμώδεις» ενδείξεις, την καλοδουλεμένη κάσα και το ΝΑΤΟ λουράκι, από πλεγμένο νάιλον σε χρώμα ανθρακί (μα τι πανέξυπνη, μοντέρνα πινελιά, για να ισορροπήσουν ανάμεσα στο παραδοσιακό και το μοντέρνο!), υπάρχει ένας μηχανισμός ETA A31.L11, τροποποιημένος αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μοντέλο (παίρνει μάλιστα το νέο όνομα ΕΤΑ L.888.4), ένα προνόμιο που έχουν οι εταιρείες του Swatch Group, στο οποίο ανήκουν τόσο η Longines, όσο κι η ΕΤΑ.


Με ενεργειακή αυτονομία 72 ωρών και 25.200 κτύπους ανά λεπτό, με στεγανότητα σε 100μ. βάθος, είναι ένα χρονόμετρο με πιστοποίηση COSC, αντάξιο ενός μεγάλου ρολογιού. Όμως, όπως όλες οι προτάσεις της Longines, καταφέρνει να διατηρείται σε προσιτά επίπεδα για το μέσο πορτοφόλι, εκεί γύρω στις 2.500 ευρώ.

Βγαίνει σε δύο εκδόσεις από άποψη μεγέθους (40 ή 42 χιλιοστά διάμετρος κάσας), ενώ μπορείς να επιλέξεις μπρασελέ από τιτάνιο, αν δεν είσαι φαν του NATO strap -έχει και το μπρασελέ τα προτερήματά του, αλλά σίγουρα το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι αισθητικά τόσο συναρπαστικό όσο αυτό που εκθειάσαμε παραπάνω…

Exit mobile version