ΑΡΩΜΑ

Le Sel D’Issey: Το νέο άρωμα του Issey Μiyake θα γίνει κλασικό

Το νέο αντρικό άρωμα του οίκου έρχεται 30 χρόνια μετά την κυκλοφορία του εμβληματικού L’ eau d’ Issey και είναι ένας φόρος τιμής στην αρρενωπότητα που επανασυνδέεται με τις αισθήσεις.

Ο Issey Miyake –πέθανε στις 5 Αυγούστου στα 84 του χρόνια τον Αύγουστο του 2022- υπήρξε ένας πραγματικός πρωτοπόρος στη βιομηχανία της μόδας ή μάλλον της ένδυσης όπως θα προτιμούσε. Εκείνος που στα 80s πειραματίστηκε με τις πτυχώσεις των υφασμάτων, αντλώντας έμπνευση από την ιαπωνική τέχνη οριγκάμι (ανέπτυξε έναν νέο τρόπο πλισέ υφάσματος τυλίγοντάς το ανάμεσα σε στρώματα χαρτιού σε μια πρέσα θερμότητας) και δίνοντας νέες διαστάσεις στην ανθρώπινη σιλουέτα.

Ωστόσο, στη συνείδηση του ευρύ κοινού θα μνημονεύεται πάντα για τα μοναδικά του αρώματα, τόσο αιθέρια, όσο και γήινα. Η συλλογή που άφησε πίσω του μεγάλη. Η κληρονομιά του στον χώρο της αρωματοποιίας βαριά σαν εκείνη της μόδας. Και να φανταστείς ότι όλα ξεκίνησαν από το πρώτο κιόλας άρωμα που δημιούργησε και έγινε αμέσως iconic και all time classic, τοποθετώντας το όνομά του αυτομάτως πολύ ψηλά στη σχετική λίστα.

Ο λόγος για το L’ Eau d’Issey που εμπνεύστηκε ο Issey Miyake, δημιουργήθηκε από τον διάσημο αρωματοποιό Jacques Cavallier και κυκλοφόρησε το 1992. Ήταν φρέσκο και δροσερό, θύμιζε ένα ποτήρι νερό αρωματισμένο από ντελικάτα και ελαφριά λουλούδια, τριαντάφυλλο και λωτό. Όπως ο ίδιος είχε εξηγήσει τότε, το νερό είναι η πηγή της ζωής και ταυτόχρονα της κάθαρσης. Επιθυμία του λοιπόν ήταν ένα άρωμα που θα ήταν τόσο διαυγές, διάφανο και καθαρό σαν το νερό, που θα κρατούσε αποστάσεις από την κυρίαρχη κουλτούρα του εξτραβαγκάνζ των 80s. Κάτι που αποτυπώθηκε και στον σχεδιασμό του μπουκαλιού, μέσα στο οποίο μπήκε το άρωμα, που έμοιαζε με σταγόνα νερού.

Δύο χρόνια αργότερα, το 1994 δημιούργησε την αντρική του εκδοχή, το L’Eau d’Issey pour Homme.

Σήμερα, τρεις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του εμβληματικού L’ eau d’ Issey και δύο χρόνια από τον θάνατο του σπουδαίου και επιδραστικού Ιάπωνα σχεδιαστή, ο οίκος περνάει από το «νερό της ζωής», στο «αλάτι της ζωής» και κυκλοφορεί το Le Sel D’Issey. Ένα νέο αντρικό άρωμα, που αποτελεί την τελευταία εν ζωή δημιουργία του Issey Μiyake. Ένας φόρος τιμής στην αρρενωπότητα που επανασυνδέεται με τις αισθήσεις και φέρνει στο νου την εικόνα της ευεργετικής φύσης που δίνει στους ανθρώπους την ώθηση, την ορμή και την επιθυμία να ζήσουν έντονα την κάθε στιγμή. 

Πώς δημιουργήθηκε το Le Sel D’Issey

Το Le Sel D’Issey, όπως και ο πρόγονός του, αντλεί επίσης έμπνευση από ένα ζωτικό στοιχείο της φύσης. Αυτή τη φορά, αντί για το νερό είναι το αλάτι. 

Στη φύση, το αλάτι δεν έχει μυρωδιά. Αυτό που κατάφερε ο αρωματοποιός Quentin Bisch (Givaudan), που δημιούργησε το Le Sel D’Isse ήταν όχι απλά να του χαρίσει μυρωδιά, αλλά άρωμα. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει εκχύλισμα αλατιού, έδωσε σε αυτό τη δική του προσωπική ερμηνεία. 

«Το αλάτι είναι η ανάμνηση ενός κύματος στη γη και στο δέρμα. Η πρόθεσή μου ήταν να ερμηνεύσω το αλάτι, το οποίο ανταποκρίνεται φυσικά στο νερό και το οποίο είχε ερμηνευτεί από τον Issey Miyake ως η κίνηση της φύσης», εξηγεί ο Bisch. 


Η ρευστότητα του αρώματος, η διεισδυτική φρεσκάδα του, οι τόσο ξυλώδεις και θαλασσινές νότες που μετακινούνται συνεχώς από τη θάλασσα στη στεριά, δίνουν στο άρωμα έναν παλμό, όπως ένα καρδιοχτύπι. 

Η θάλασσα εκφράζεται με το εκχύλισμα των φυκιών laminaria και των βρύων βελανιδιάς, τα οποία είναι φυσικής προέλευσης και ανήκαν στην κατηγορία των φυκιών χιλιάδες χρόνια πριν μεταπηδήσουν στην ξηρά. Το θαλασσινό αυτό εκχύλισμα επικεντρώνεται στη φρεσκάδα του αλατιού που ενισχύεται από μια νότα φυσικού ginger. Η γη ενσωματώνεται σε ένα φυσικό vetiver με ισχυρές όψεις ορυκτού που καλλιεργείται για πρώτη φορά στην άμμο, καθώς και σε ξύλο κέδρου φυσικής προέλευσης, που ανακυκλώνεται από ροκανίδια ξύλου. Όλες αυτές οι ξυλώδεις νότες δίνουν στο άρωμα την απίστευτη πυκνότητά του. 

Είναι η αμοιβαία αλληλεπίδραση των δύο αυτών στοιχείων, της θάλασσας και του δάσους, αυτή η αέναη κίνηση που κάνει το Le Sel d’Issey τόσο δυναμικό και συνάμα τόσο ζωντανό.

Πώς σχεδιάστηκε το μπουκάλι που εσωκλείει το άρωμα

Το μπουκάλι σχεδιάστηκε από τον Ιάπωνα καλλιτέχνη και σχεδιαστή Tokujin Yoshioka, στενό συνεργάτη του Issey Miyake για περισσότερα από 20 χρόνια, ο οποίος συχνά εμπνέεται από τα φαινόμενα της φύσης για τον σχεδιασμό των αντικειμένων και των καταστημάτων. 

Με απόλυτη καθαρότητα οι αρρενωπές καμπύλες του μπουκαλιού αποκαλύπτουν τη λάμψη του φωτός και την ενέργεια του αλατιού. Το ελλειπτικό σχήμα του μπουκαλιού εξασθενεί σταδιακά και καταλήγει σε μια τέλεια γραμμή στο κάτω μέρος του μπουκαλιού. Πρόκειται για ένα μπουκάλι που προκαλεί κίνηση, σύμφωνα με την πρόθεση του Tokujin Yoshioka. Το φως που αντανακλάται από το ασημί μεταλλικό καπάκι, δίνει στο σχέδιο την αίσθηση της ενέργειας και της κίνησης. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι το πρώτο αντρικό επαναγεμιζόμενο μπουκάλι στην γκάμα των αντρικών αρωμάτων του Issey Miyake.

Στη συνεχή αναζήτησή του για καινοτόμες δημιουργίες και συνθέσεις τόσο στη μόδα όσο και στα αρώματα, ο Issey Miyake με σεβασμό στη φύση, επέλεγε πάντα αντικείμενα οικολογικά σχεδιασμένα με μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Έτσι, το μπουκάλι είναι κατασκευασμένο με έως και 20% ανακυκλωμένο γυαλί, ώστε να διατηρεί καθαρότητα και εξαιρετική λαμπρότητα, ενώ η συσκευασία είναι κατασκευασμένη από 10% ανακυκλωμένα φύκια με την υφή και την αίσθηση να θυμίζουν την τραχύτητα ενός κρυστάλλου αλατιού.

Όσον αφορά τα συστατικά του αρώματος, η πιστοποιημένη vegan σύνθεσή του αποτελείται από 95% συστατικά φυσικής προέλευσης, όπως ένα μοναδικό εκχύλισμα ανακυκλωμένου κέδρου που χρησιμοποιείται για την επίτευξη της τελικής σύνθεσης. Η αλκοόλη που χρησιμοποιείται στη σύνθεση του αρώματος είναι επίσης 100% φυσική και προέρχεται αποκλειστικά από γαλλικά παντζάρια. 

Τέχνη και τεχνολογία συνδυάζονται εντυπωσιακά στην καμπάνια

Ο Marcus Tomlinson, Βρετανός σκηνοθέτης και φωτογράφος, είναι ο δημιουργός των εικόνων της αρωματικής καμπάνιας του Le Sel d’Issey. Ένα τεχνικό και καλλιτεχνικό επίτευγμα, που συλλαμβάνει την ουσία του αλατιού και τη δύναμή του να δίνει γεύση στη ζωή. 

Ο Tomlinson άντλησε έμπνευση από τη cymatic technology, που χρησιμοποιείται για την οπτικοποίηση των ακουστικών δονήσεων. Απαθανάτισε το κινηματογραφικό αυτό-φαινόμενο των οπτικών ηχητικών κυμάτων, αναμειγνύοντας αληθινές εικόνες με εικόνες που δημιουργούνται σε υπολογιστή. Ξεκινά με μια βουτιά στον πάτο του μπουκαλιού που μεταμορφώνει το άρωμα σε έναν ανεμοστρόβιλο αλατιού. Η κάμερα σταματά για να εστιάσει σε έναν κρύσταλλο αλατιού. Η φύση στην πιο αγνή της μορφή. Ο κρύσταλλος εκρήγνυται σε πολλά μικρά κομμάτια δημιουργώντας μυστηριώδη και εκπληκτικά σχήματα. 

Η μουσική της καμπάνιας είναι του Erwan Castex, Γάλλου παραγωγού και σκηνοθέτη, γνωστού και ως Rone, ο οποίες κέρδισε το βραβείο César Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής το 2021 για την ταινία Night Ride.

Exit mobile version