Κωνσταντίνος Μπαντούνας
ΜΟΥΝΤΙΑΛ 2022

Οι εμφανίσεις των ομάδων του Μουντιάλ του Κατάρ, από τις χειρότερες στις καλύτερες

Το στιλιστικό ranking του φετινού Παγκόσμιου Κυπέλλου. 
Οι ποδοσφαιρικές εμφανίσεις/φανέλες ήταν κάποτε ένα κομμάτι ύφασμα, ένα μπλουζάκι που εξυπηρετούσε απλά και μόνο τον σκοπό του: να είναι πρακτικό και άνετο ώστε να διευκολύνει το έργο των παικτών. 

Σήμερα, οι εποχές έχουν αλλάξει και οι εμφανίσεις έχουν περάσει από το γήπεδο στη μόδα, έχουν αναχθεί σε it piece του street και athleisure style· έχουν αποκτήσει με απλά λόγια βαρύτητα, με τον σχεδιασμό τους να πραγματοποιείται με high fashion όρους, ώστε το αποτέλεσμα να είναι καλόγουστο, κομψό, σύγχρονο, ακόμα και πρωτοποριακό. 

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο ανταγωνισμός από τα sports brands αυξάνεται – μιλάμε άλλωστε για το πιο λαϊκό άθλημα στον κόσμο.

Οι μεγαλύτεροι κολοσσοί της αθλητικής ένδυσης στήνουν τον δικό τους αγώνα εκτός γηπέδου, βάζουν τα δυνατά τους, επιστρατεύουν τους καλύτερους στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν την πιο όμορφη εμφάνιση. 

Άραγε, στο Μουντιάλ του Κατάρ, ποια είναι αυτή;

Το στιλιστικό ranking του Mουντιάλ 2022

Πριν περάσουμε στην παρουσίαση των 64 εμφανίσεων (εντός και εκτός έδρας) των εθνικών ομάδων κατά σειρά βαθμολόγησης, από τη χειρότερη προς την καλύτερη, να αναφέρουμε ότι: η Nike κατεβαίνει στο Κατάρ με 13 ομάδες, η adidas με 7, η Puma με 6 και οι Hummel, Kappa, Majid, Marathon, New Balance και One All Sports με 1, αντίστοιχα.

Καμερούν

Ουραγός της λίστας το Καμερούν με τις εμφανίσεις του να αποτελούν μήλον της έριδος: το brand One All Sports βρίσκεται σε διαμάχη με την Le Coq Sportif, που έντυνε για χρόνια την αφρικανική ομάδα και τελικά, λίγους μήνες πριν την έναρξη του Μουντιάλ η συνεργασία τους τερματίστηκε αιφνιδίως.

Ελβετία

Δεν είναι άσχημες, είναι όμως άνευρες.

Κόστα Ρίκα

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Κόστα Ρίκα, που ναι μεν οι δύο εμφανίσεις είναι κλασικές, λείπει όμως η έμπνευση και η φαντασία. Η δημιουργικότητα, βασικά. 

ΗΠΑ

Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για την περίπτωση των Ηνωμένων Πολιτειών; Να φταίει που επιμένουν να αποκαλούν το ποδόσφαιρο, σόκερ; 

Καναδάς

Πάντως, ούτε και οι γείτονες τους οι Καναδοί, που θα εμφανιστούν για πρώτη φορά στο Μουντιάλ μετά τη διοργάνωση του 1986, τα πήγαν καλύτερα. 

Ουαλία

Περισσότερα περιμέναμε και από τους Ουαλούς, που διεκδικούν το Παγκόσμιο Κύπελλο μετά από 64 χρόνια. Ο ενθουσιασμός για την επιστροφή τους δεν αντανακλάται τουλάχιστον στις εμφανίσεις τους.

Ιράν

Όταν η έμπνευση εξαντλείται στο «ίδιο σχέδιο σε άλλο χρώμα».

Σερβία

Κάτι αρχίζει να γίνεται με τη δεύτερη εμφάνιση των Σέρβων, τη λευκή με τις χρυσές και μοβ λεπτομέρειες, που θυμίζει και λίγο μπασκετική φανέλα.

Εκουαδόρ

Ωραία η κίτρινη, πολύ φασαριόζικη η μπλε. 

Μαρόκο

Ασφαλής επιλογή για το Μαρόκο, που θυμίζει αρκετά τις εμφανίσεις της ομάδας στις αρχές των 00s.

Ουρουγουάη

Ρετρό αισθητική για την Ουρουγουάη, με τη δεύτερη εμφάνιση να μοιάζει πάρα πολύ με την αντίστοιχη της Σερβίας. 

Πολωνία

Το highlight της πρώτης, της λευκής εμφάνισης είναι το γκρι φτερωτό γραφικό στους δύο ώμους. 

Σαουδική Αραβία

Η ιδέα είναι απλή, αλλά δεν πετυχαίνει πάντα: ξαναδούλεψε τη σημαία της χώρας με ευφάνταστο τρόπο. Στην περίπτωση της Σαουδικής Αραβίας πέτυχε.

Αυστραλία

Η Nike εμπνεύστηκε από το φυσικό περιβάλλον της Αυστραλίας με τα πυκνά δάση και τα σεληνιακά τοπία και το αποτέλεσμα δεν είναι φανταστικό, είναι απλά ενδιαφέρον – μέχρι εκεί.

Τυνησία

Μία κόκκινη εμφάνιση και μία λευκή με διακριτικά γραφικά στην περιοχή του κορμού. Η απλότητα, μπορεί να μην εντυπωσιάζει, όμως πάντα κερδίζει. 

Κατάρ

Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της χώρας που φιλοξενεί τη διοργάνωση.

Γκάνα

Ίσως, η πιο κομψή μέχρι στιγμής πρώτη εμφάνιση εθνικής ομάδας είναι η λευκή της Γκάνας με το μαύρο πεντάκτινο αστέρι της σημαίας της χώρας, σύμβολο της αφρικανικής ελευθερίας, να πρωταγωνιστεί.

Κροατία

Οι Κροάτες θα κατεβαίνουν στα γήπεδα του Κατάρ με δύο εμφανίσεις που επανεφεύρουν με σύγχρονο τρόπο τη σκακιέρα, το κλασικό pattern της ομάδας, μεταμορφώνοντάς τη σε pixels.

Δανία

«Με τη φανέλα της Δανίας, θέλουμε να στείλουμε διττό μήνυμα. Δεν είναι εμπνευσμένη μόνο από το Euro του 1992, αλλά και μία διαμαρτυρία κατά του Κατάρ για την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Γι’ αυτό οι λεπτομέρειες της εμφάνισης δεν είναι εμφανείς (σ.σ. το λογότυπο της Ομοσπονδίας είναι το ίδιο χρώμα με τη φανέλα)

Δε θέλουμε να είμαστε ορατοί σε ένα τουρνουά που έχει κοστίσει χιλιάδες ζωές. Στηρίζουμε την εθνική Δανίας, αλλά δε στηρίζουμε και το Κατάρ», δήλωσε μεταξύ άλλων, η Hummel, η σχεδιάστρια εταιρία των δύο εμφανίσεων της Δανίας (μία κόκκινη και μία μαύρη), μέσα από τις οποίες η σκανδιναβική ομάδα θέλησε να διαμαρτυρηθεί για την καταπάτηση ανθρωπίνων και εργασιακών δικαιωμάτων στο Κατάρ

Αγγλία

Και οι δύο εμφανίσεις της Αγγλίας είναι ένας φόρος τιμής στα 90s, με την πρώτη να εμπνέεται από την εμφάνιση του 1996 και τη δεύτερη από εκείνη του 1990.

Πορτογαλία

Δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από τους Πορτογάλους που παραδοσιακά χαρίζουν ωραίες εμφανίσεις.

Ολλανδία

Η μονοχρωμία είναι χρυσός λένε για το ντύσιμο και η Ολλανδοί θα είναι η ζωντανή απόδειξη αυτού στο φετινό Μουντιάλ.

Σενεγάλη

Ζωντάνια και χρώμα στις κατάλληλες δόσεις για τους Σενεγαλέζους, που τουλάχιστον εμφανισιακά θα κάνουν «μπαμ» από χιλιόμετρα στο γήπεδο.

Αργεντινή

Οι εμφανίσεις της Αργεντινής σε αυτό το Μουντιάλ παίζουν με τα χρώματα του μπλε και του μοβ, με την πρώτη εμφάνιση, αυτή της με τις ρίγες να υπερτερεί. 

Ισπανία

Οι Ισπανοί, όπως και οι γείτονές τους οι Πορτογάλοι, δεν απογοητεύουν ποτέ με τις εμφανίσεις τους. Η δεύτερη, η γαλάζια είναι πράγματι μία ευχάριστη έκπληξη.

Βέλγιο

Γνωστοί και ως Κόκκινοι Διάβολοι, οι Βέλγοι θα φορούν στο Κατάρ μία εμφάνιση που θα βγάζει φωτιές από πάνω μέχρι κάτω, με τις φλόγες να ξεπηδούν από τα μανίκια και τις κάλτσες της πρώτης, εκκεντρικής  εμφάνισης. Η δεύτερη είναι πιο «ήσυχη» και ταυτόχρονα ενδιαφέρουσα με τον συνδυασμό του λευκού-πορτοκαλί-μοβ.

Ιαπωνία

Αν δε βρίσκονταν οι Ιάπωνες μέσα στην πρώτη 10άδα με τις καλύτερες εμφανίσεις, θα ήταν πραγματικά έκπληξη.

Και αυτή τη φορά, κατάφεραν να αποτυπώσουν με τις ενδυματολογικές τους επιλογές το πνεύμα της εποχής μας: να κάνουν την ποδοσφαιρική φανέλα ένα fashion item, ποθητό ακόμα και από όσους δεν είναι παθιασμένοι με το άθλημα.

Μεξικό

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους Μεξικάνους, που διακόσμησαν με σχέδια εμπνευσμένα από την κουλτούρα των Αζτέκων και τις δύο εμφανίσεις τους.

Νότια Κορέα

Κομψή επιλογή η κόκκινη, αλλά η μαύρη με τις πολύχρωμες λεπτομέρειες είναι μία εμφάνιση που κάθε συλλέκτης θα ήθελε να έχει στη συλλογή του.

Γαλλία

Οι τάσεις έρχονται και παρέρχονται, το στυλ είναι διαχρονικό. Αυτό θα μπορούσε να είναι το μότο των Γάλλων, που σε κάθε διοργάνωση επανεφεύρουν την έννοια της κομψότητας στις τέσσερις γραμμές του γηπέδου. 

Γερμανία

Όταν παίζεις με το λευκό, το μαύρο και το κόκκινο, γίνεται να βγεις χαμένος; Μάλλον, όχι, αλλά μπορεί να καταλήξεις βαρετός, κάτι που δεν ισχύει επ’ ουδενί για τους Γερμανούς.

Βραζιλία

Δύο εμφανίσεις που μοιάζουν σαν η μία να συμπληρώνει την άλλη με τον ευφάνταστο και χρωματικά τολμηρό τρόπο.

Δε γνωρίζουμε αν θα φύγουν από το Κατάρ με το Παγκόσμιο Κύπελλο στις βαλίτσες τους, θα αποχωρήσουν όμως σίγουρα με το βραβείο της καλύτερης εμφάνισης και με μία ακόμα διάκριση: η δεύτερη εμφάνιση, η μπλε οινοπνευματί με το λεοπάρ σχέδιο στα μανίκια με τις πράσινες και τις κίτρινες λεπτομέρειες (εμπνευσμένο από την Παντανάλ, τη φυσική περιοχή που περιλαμβάνει τον μεγαλύτερο τροπικό υγρότοπο, τα μεγαλύτερα πλημμυρισμένα λιβάδια στον πλανήτη και την πλειοψηφία των τζάγκουαρ στην αμερικανική ήπειρο) ξεπούλησε εν μία νυκτί στη Βραζιλία και έγινε η πρώτη μουντιαλική φετινή φανέλα που έγινε sold out.

Exit mobile version