Οι πιο καλοντυμένοι ήρωες από το πολύχρωμο σύμπαν του Wes Anderson
Από τον Chas Tenenbaums στο The Royal Tenenbaums, μέχρι τον Monsieur Gustave στο The Grand Budapest Hotel και τον Motel Manager στο φετινό Asteroid City, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες.
- 22 ΙΟΥΝ 2023
Αν υπάρχει ένας σκηνοθέτης αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ, που ζωγραφίζει τους πιο ξεχωριστούς κόσμους -παραμυθένιους, ρετρό, πολύχρωμους, αστείους, στρεβλούς-, αυτός δεν είναι άλλος από τον Wes Anderson.
Μέσα από το αφηγηματικό, αλλά κυρίως το οπτικό του στυλ, που διαπνέεται από μία γοητευτική νοσταλγία, έχει καταφέρει να φτιάξει ένα κατάδικό του κινηματογραφικό σύμπαν απαράμιλλης ομορφιάς. Είναι σαν να περνάει κάθε φορά, κάθε ταινία, κάθε σκηνή, κάθε ήρωα από ένα vintage φίλτρο με υπέροχα γήινα, παστέλ και έντονα χρώματα.
Με αφορμή την πρεμιέρα της τελευταίας του ταινίας, το Asteroid City, που βγήκε στις αίθουσες, ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του και ξεχωρίζουμε τους πιο καλοντυμένους ήρωες που γέννησε η φαντασία του.
Chas & Richie Tenenbaum (The Royal Tenenbaums, 2001)
Σε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες του Wes Anderson και εκείνη που ουσιαστικά τον έφερε στο προσκήνιο, ο Chas που υποδύθηκε ο Ben Stiller είναι το ένα από τα τρία παιδιά της οικογένειας των Tenenbaums. Μία επιχειρηματική και μαθηματική ιδιοφυΐα, ένας τρυφερός πατέρας και ένας σύζυγος που πενθεί τον αιφνίδιο θάνατο της συζύγου του σε αεροπορικό δυστύχημα.
Ο αδερφός του, Richie από την άλλη -ρόλο που κράτησε ο Luke Wilson, είναι ένα φαινόμενο του τένις, καθώς και καλλιτέχνης, που μέσα από τους πίνακές του, εκφράζει τον έρωτα που νιώθει για την υιοθετημένη αδελφή του.
Το athleisure look του πρώτου με το χαρακτηριστικό adidas tracksuit και η γήινη, κοτλέ γκαρνταρόμπα του δεύτερου με τις «τενίστικες» αναφορές (το πετσετέ headband και τη ζακέτα) έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στη διαδραστική σχέση μόδας-κινηματογράφου.
Steve Zissou & Klaus Daimler (The Life Aquatic with Steve Zissou, 2004)
Τρία χρόνια μετά το The Royal Tenenbaums, ο Anderson παρέδωσε το The Life Aquatic with Steve Zissou, ένα homage στον Jacques Cousteau, με τον Bill Murray να υποδύεται τον Steve Zissou, έναν εκκεντρικό ωκεανογράφο, που αναζητά εκδίκηση για τον θάνατο του καλύτερού του φίλου, που σκοτώθηκε από ένα νέο είδος, τον Ιαγουάρο-Καρχαρία.
Ο Willem Dafoe ενσάρκωσε τον Klaus Daimler, υποπλοίαρχο και μέλος του πληρώματος της αποστολής.
Κόκκινος μάλλινος σκούφος, γαλάζια στολή και αθλητικά παπούτσια δια χειρός της adidas ήταν τα βασικά κομμάτια που συνέθεσαν το παζλ του ναυτικού τους στυλ, με τον Daimler να το απογειώνει φορώντας ζιβάγκο μέσα από το τζάκετ και τον Zissou ένα από τα πιο εμβληματικά sneakers που έχουμε δει στο σινεμά.
Η adidas δημιούργησε το μοντέλο Rom “Zissou” ειδικά για την ταινία του Wes Andeson και το κυκλοφόρησε στην αγορά χρόνια μετά, το 2017, σε μόλις 100 ζευγάρια, που έγιναν ανάρπαστα εν μία νυκτί.
Peter L. Whitman (The Darjeeling Limited, 2007)
Πέρασε μία ακόμα τριετία μετά το The Life Aquatic with Steve Zissou και ο Anderson έγραψε και σκηνοθέτησε το The Darjeeling Limited. Μία ακόμα δραματική κωμωδία για τρία αταίριαστα αδέλφια από την Αμερική, που έχουν έναν χρόνο να μιλήσουν μεταξύ τους και προσπαθούν να βρουν τη μητέρα τους ύστερα από καιρό, ταξιδεύοντας με τρένο στην Ινδία.
Ο κατά Adrien Brody, Peter L. Whitman ήταν ένα από τα τρία αδέρφια. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας, τον βλέπουμε με το ίδιο γκρι κοστούμι με λευκό πουκάμισο να δείχνει υπέρκομψος παρά την ταλαιπωρία του.
Jed Cavalcanti (Castello Cavalcanti, 2013)
Μετά το The Darjeeling Limited, ακολούθησαν δύο ακόμα ταινίες, το animated Fantastic Mr. Fox και το Moonrise Kingdom, αλλά και αυτό εδώ το μικρού μήκους φιλμ που γύρισε ο Anderson σε παραγωγή του οίκου μόδας Prada.
Πρωταγωνιστής ήταν ο Jed Cavalcanti (Jason Schwartzman), ένας αποτυχημένος Ιταλοαμερικανός οδηγός της Formula 1 με υπέροχο όμως ντύσιμο. Η κίτρινη δερμάτινη στολή του συνδυασμένη με ένα κατακόκκινο κράνος θα μπορούσε να είναι η επίσημη στολή κάποιας από τις σημερινές ομάδες της F1.
Monsieur Gustave (The Grand Budapest Hotel, 2014)
Ένα χρόνο μετά, ο Wes Anderson επέστρεψε στις μεγάλου μήκους ταινίες με το The Grand Budapest Hotel των εννέα υποψηφιοτήτων για Όσκαρ (κέρδισε τελικά τέσσερα σε τεχνικές κατηγορίες), που αφηγείται την ιστορία του Zero Moustafa που από bell boy του πολυτελούς Grand Budapest Hotel των Άλπεων έγινε ο ιδιοκτήτης του. Η πορεία του δε θα ήταν η ίδια αν δεν είχε γνωρίσει τον Monsieur Gustave, τον αφοσιωμένο και έμπειρο θυρωρό του ξενοδοχείου.
Τον ρόλο κράτησε ο Ralph Fiennes στην ίσως πιο stylish στιγμή του στο σινεμά, με τη μοβ στολή με το φράκο, το παπιγιόν και τα καλογυαλισμένα δερμάτινα παπούτσια.
Herbsaint Sazerac (The French Dispatch, 2021)
Μετά το The Grand Budapest Hotel τη σκυτάλη πήρε ένα ακόμα animated film, το Isle of Dogs το 2018 με τον δημιουργό να επανακάμπτει πρόπερσι στα γνώριμα μονοπάτια του με το σπονδυλωτό The French Dispatch.
Ο Owen Wilson με τον μπερέ και το μακρυμάνικο πόλο μπλουζάκι ήταν ο Herbsaint Sazerac, ο ένας από τους τέσσερις ρεπόρτερ μίας αγγλόφωνης γαλλικής εφημερίδας που αποτίνουν φόρο τιμής στον αρχισυντάκτη τους που πέθανε.
Motel Manager & Stanley Zak (Asteroid City, 2023)
Και φτάνουμε στο σήμερα και στην τελευταία δουλειά του Wes Anderson, το Asteroid City, που ξεκίνησε να προβάλλεται στις αίθουσες. Η ιστορία διαδραματίζεται μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο του 1955, κάπου στην έρημο των νοτιοδυτικών ΗΠΑ, στη φανταστική πόλη Asteroid City, όπου διοργανώνεται ένα συνέδριο Νεαρών Αστροπαρατηρητών. Τα πάντα θα ανατραπούν από έναν απρόσμενο εξωγήινο επισκέπτη που θα οδηγήσει τον αμερικάνικο στρατό να αποκλείσει την περιοχή.
Η γκαρνταρόμπα όλων των ηρώων συνολικά είναι ρετρό και πολύχρωμη, ένα υπέροχο στιλιστικό throwback στη μόδα των 50s και 60s, ωστόσο θα ξεχωρίσουμε το ντύσιμο του Steve Carell με το vintage καπέλο που υποδύεται τον υπεύθυνο του ξενοδοχείου και του Tom Hanks που παίζει τον Stanley Zak, τον πεθερό του πρωταγωνιστή Augie Steenbeck (Jason Schwartzman), φωτογράφο πολέμου και πατέρα ενός από τους εφήβους που συμμετέχουν συνέδριο.
Ο πρώτος φοράει το πιο vintage καλοκαιρινό αξεσουάρ, το visor, το καπέλο που έγινε μόδα εκείνες τις δεκαετίες και άφηνε ακάλυπτο το πάνω μέρος του κεφαλιού, ενώ ο δεύτερος το πιο κουλ εμπριμέ παντελόνι.