IWC
ΡΟΛΟΙ

Όλες οι αλλαγές στο καινούργιο Mark της IWC

6 χρόνια μετά το XVIII, το δημοφιλές μοντέλο πάει κατευθείαν στο ΧΧ και εμφανίζει πολλές βελτιώσεις.

Το IWC Pilot’s Watch είναι ένα από τα πιο λιτά και την ίδια ώρα πιο κλασικά ρολόγια αεροπορίας εκεί έξω.

Έχει το φανατικό του κοινό -αλλά και αυτούς που στηλιτεύουν κάποιες λεπτομέρειες πάνω του. 6 χρόνια μετά την κυκλοφορία του Mark XVIII ήρθε η ώρα για την ελβετική εταιρεία να κάνει κάποιες αλλαγές στο κλασικό αυτό της μοντέλο, που μπορεί να μη διακρίνονται εύκολα με την πρώτη ματιά, αλλά που σίγουρα φέρνουν μια βελτιωμένη του έκδοση στην αγορά, ενώ την ίδια ώρα το προηγούμενο μοντέλο κυκλοφορεί κανονικά. Η IWC έδωσε το λατινικό αριθμό ΧΧ στο νέο μοντέλο, πηδώντας τελείως το ΧΙΧ, ίσως για να υπονοήσει ότι το άλμα από την προηγούμενη έκδοσή του είναι πραγματικά μεγάλο.

Ας δούμε κατ’ αρχάς τι δεν άλλαξε: Το μέγεθος της κάσας του παραμένει στα 40 χιλιοστά. Ίδιο παραμένει και το μέγεθος του παραθύρου της ημερομηνίας, στο 3, το οποίο αποτελεί και το σημαντικότερο σημείο κριτικής πάνω στο εν λόγω ρολόι. Παραείναι μικρό, λένε πολλοί, σε σχέση με τις υπόλοιπες ενδείξεις του καντράν, και η ημερομηνία διαβάζεται δύσκολα.
Πάμε τώρα και στις αλλαγές: Μπορεί η διάμετρος να είναι η ίδια, αλλά το ρολόι είναι μικρότερο, αφού το πάχος της κάσας έχει μειωθεί κατά 0,2 χιλιοστά. Μπορεί αυτή η αλλαγή να μη μοιάζει κάτι το ιδιαίτερο, αλλά σε συνδυασμό με τα επανασχεδιασμένα μπράτσα που έρχονται πιο κοντά και υποστηρίζουν ένα μικρότερο σε πλάτος λουράκι, κάθεται πιο καλά στους μικρότερους καρπούς.

Η στεγανότητά του στο νερό έχει βελτιωθεί επίσης. Από τα 60 μέτρα έχει πάει στα 100, κάνοντάς το ένα πιο ανθεκτικό ρολόι που μπορεί κανείς εύκολα να φορέσει σε κάθε είδους περιπέτεια. Μια άλλη σημαντική διαφορά είναι οι ενδείξεις των ωρών (όχι τα νούμερα, αλλά οι γραμμές στην εξωτερική στεφάνη του καντράν) που είναι πιο ξεκάθαρες από πριν. Τα δύο κλασικά χρώματα της IWC (μπλε και μαύρο) έχουν παραμείνει, αλλά στο μπλε υπάρχει το εφέ των ακτίνων του ηλίου που επίσης το κάνει κάπως πιο ευανάγνωστο. Όσον αφορά στην ένδειξη της ημερομηνίας, μπορεί το παράθυρο να μη μεγάλωσε, αλλά άλλαξαν τα χρώματά της, με το φόντο να είναι λευκό και τα νούμερα μαύρα, κάτι που επίσης βοηθά την όραση (ή και όχι, όπως επιμένουν οι πολέμιοί του, αφού το κοντράστ που δημιουργείται, πάλι είναι προβληματικό).

Η πιο μεγάλη, πάντως, διαφορά με το προηγούμενο μοντέλο είναι ο μηχανισμός του. Το Mark XX είναι εξοπλισμένο με τον Calibre 32111, της ValFleurier. Και σε σχέση με το XVIII που είχε 40 ώρες αυτονομία κουρδίσματος, ο νέος μηχανισμός εκτοξεύει τη δυνατότητα του ΧΧ στις 120 ώρες, που πρακτικά σημαίνει ότι το αφήνεις 5 μέρες στο συρτάρι σου και όταν το ξαναφοράς, συνεχίζει να λέει σωστά την ώρα! Η τιμή του Mark XX είναι 5.500 ευρώ, ενώ όποιος δε βρίσκει τις διαφορές του με το προηγούμενο μοντέλο σημαντικές, μπορεί να δώσει κάπου 1.000 ευρώ λιγότερα και να αποκτήσει ένα XVIII, αφού -όπως είπαμε- η κυκλοφορία τους συνεχίζεται κανονικά.