Πώς ο κορονοϊός έχει επηρεάσει τον χώρο της μόδας
- 10 ΜΑΡ 2020
Η μόδα λοιπόν επηρεάζεται με τους εξής κυρίως τρόπους.
Η ματαίωση της ανοιξιάτικης σεζόν
Η “cruise” ή “resort” σεζόν, που γίνεται κάθε άνοιξη είναι αρκετά σημαντική για τους οίκους μόδας. Οι οίκοι έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις collection τους σε διαφορετικά μέρη σε όλον τον κόσμο και οι έμποροι έχουν την ευκαιρία να ανανεώσουν το στοκ τους ανάμεσα στις δύο βασικές σεζόν -την καλοκαιρινή και τη χειμερινή. Ήδη αρκετοί από αυτούς ακύρωσαν τις παρουσιάσεις των collection τους. Η Gucci ακύρωσε το σόου της στο Σαν Φρανσίσκο, η Burberry στη Σανγκάη και η Prada στο Τόκιο, που είχαν προγραμματίσει για τον Μάιο και τον Απρίλιο.
Το μέλλον των fashion shows είναι αβέβαιο
Εκτός από την ταξιδιάρικη μόδα της cruise σεζόν, γενικότερα οι σχεδιαστές μόδας ακυρώνουν και επανασχεδιάζουν τα σόου τους, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε ερωτήματα για το μέλλον του ίδιου του φορμάτ τους. Η Giorgio Armani έκανε με livestream το τελεύταιο της σόου μέσα σε μία άδεια από κοινό αίθουσα. Ο ιός ίσως οδηγήσει τους οίκους να επανεξετάσουν τη χρησιμότητα των επιδείξεων μόδας και να τους οδηγήσει να βρουν νέους τρόπους να διαδώσουν τα προϊόντα τους.
Το online shopping έχει επηρεαστεί
O τρόπος που τα μαγαζιά αγοράζουν ρούχα αλλάζει. Ο λόγος που οι σχεδιαστές έρχονται ως επί το πλείστον στην Ευρώπη δεν είναι για να δείχνουν τα ρούχα τους, αλλά για να τα πουλάνε. Πολλοί όμως σχεδιαστές ανακάλυψαν ότι μπορούν να το κάνουν και με άλλους τρόπους. Δεν είναι δύσκολο να το μαντέψετε. Ονλάιν, μέσω digital πλατφορμών, όπως το Joor.
Ταυτόχρονα και οι ιδιώτες ψωνίζουν περισσότερο ονλάιν. Αντίθετα με το τι μπορεί να νομίζει κανείς, μέχρι τώρα το μεγαλύτερο μέρος αγορών ειδών πολυτελείας δεν γίνεται ονλάιν. Μόνο το 9% γίνεται ονλάιν για την ακρίβεια. Με τον κορονοϊό όμως, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση των ονλάιν αγορών.