Τα 5 καλύτερα ρολόγια της αγοράς με ταχυμετρική κλίμακα
- 4 ΝΟΕ 2021
Κι είναι τόσες πολλές οι μάρκες που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο προσπαθούν να συνδεθούν με τα γρήγορα αυτοκίνητα (χορηγώντας αγώνες, κάνοντας συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες, έχοντας παρουσία σε ιστορικά ράλι ή χρησιμοποιώντας ως ambassadors δημοφιλείς οδηγούς), που οι εταιρείες που δεν μπήκαν από νωρίς στο παιχνίδι το σκέπτονται δύο και τρεις φορές πριν πάρουν την απόφαση να το κάνουν.
Σε μια ερώτηση που άφησα έξω από το κομμάτι της συνέντευξης του CEO της Breitling, Georges Kern, που δημοσιεύσαμε πρόσφατα, μου απαντούσε ότι δεν θα ήταν αυθεντικό για τη μάρκα του να προσπαθήσει να μπει στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όταν τόσα χρόνια ασχολούταν μόνο με την αεροπορία, οπότε επέλεξε άλλους κλάδους για να πιάσει το ίδιο κοινό, όπως το σπορ του τριάθλου.
Πίσω όμως στην ταχυμετρική κλίμακα και στο τι κάνει. Τη βρίσκουμε μόνο σε χρονογράφους, συνήθως χαραγμένη στη στεφάνη τους. Χρησιμοποιείται για να μας πει τη μέση ταχύτητα, σε μια απόσταση ενός χιλιομέτρου. Ξεκινώντας το χρονογράφο στο σημείο μηδέν και σταματώντας τον ένα χιλιόμετρο μετά, όχι μόνο βλέπουμε το χρόνο που διάνυσε το αυτοκίνητό μας ως εκεί, αλλά και τη μέση ταχύτητά μας.
Προφανώς και κανείς δε χρησιμοποιεί την ταχυμετρική κλίμακα πια, αφού τα αυτοκίνητα δε διαθέτουν απλά ένα κοντέρ, αλλά πολύ περισσότερα όργανα -ειδικά αν μιλάμε για τα αγωνιστικά-, αλλά κυρίως γιατί η ακρίβεια της ένδειξης της ταχυμετρικής κλίμακας έχει να κάνει και με το πόσο σωστά έχει μετρηθεί το ένα χιλιόμετρο μεταξύ των δύο σημείων. Σε μια πίστα αγώνων ταχύτητας, βέβαια, ένας φίλαθλος που μπορεί να βάλει σημάδια ακριβείας και να ορίσει σωστά το απαραίτητο χιλιόμετρο, έχει την ευκαιρία να παίξει με το ρολόι του και να υπολογίσει την ταχύτητα του αγαπημένου του οδηγού και των αντιπάλων του.
Αν βρεθείς σε μια τέτοια πίστα, τότε ορίστε οι 5 κορυφαίες επιλογές σε χρονογράφο με ταχύμετρο που μπορείς να βρεις στην αγορά. Και να μη βρεθείς ποτέ, παραμένουν 5 σπουδαία ρολόγια με σπορ χαρακτήρα, που όμως μπορείς να φορέσεις και σε πιο επίσημες περιστάσεις.
Rolex Cosmograph Daytona: Η κλασική επιλογή
Το αγαπημένο ρολόι του Paul Newman (είχε αγοράσει κατά καιρούς διάφορες εκδόσεις του και κάθε φορά που κάποιο από τη συλλογή του βγαίνει σε δημοπρασία, σπάει τα ταμεία) και εξαιρετικά δημοφιλές στην αμερικανική αγορά, αφού έχει πάρει το όνομά του από τη θρυλική πίστα της Daytona, πρωτοεμφανίστηκε το 1963 και σήμερα μπορεί να το βρει κανείς σε πάνω από 10 διαφορετικές εκδοχές, η μια πιο πολυτελής από την άλλη, με μια κάσα 40 χιλιοστών και τον μηχανισμό calibre 4130 που η Rolex έχει κατασκευάσει αποκλειστικά για χάρη του.
Hamilton Intra-Matic Auto Chrono: Το ευκρινές
Χάρη στο καντράν του με στυλ «πάντα» (από το αρκουδάκι πάντα -δηλαδή λευκό καντράν με δύο μαύρα υποκαντράν), είναι από τους πιο ευκολοδιάβαστους χρονογράφους της αγοράς. Για την ταχυμετρική κλίμακα, η Hamilton έχει επιλέξει να μη χρησιμοποιήσει μια στεφάνη, όπως η Rolex και οι περισσότεροι ανταγωνιστές της, αλλά να την ζωγραφίσει στο πλαίσιο του καντράν, χαρίζοντας στο όλο ρολόι ένα πιο vintage look. Στην καρδιά του κτυπάει -τι άλλο;- μια παραλλαγή του Valjoux / ETA 7750 για τον οποίον τα λέγαμε αναλυτικά τις προάλλες. Η κάσα του έχει διάμετρο 40 χιλιοστών, που σημαίνει ότι -χωρίς εξωτερική στεφάνη- δίνει ακόμη μεγαλύτερο χώρο στο ήδη εξαιρετικά ευανάγνωστο καντράν.
Longines Heritage Classic Chronograph: Το vintage
H Longines ξέρει πολύ καλά πώς να κάνει τα ρολόγια της να μοιάζουν σαν να βρίσκονταν εκεί από πάντα (τσέκαρε αυτό το Spirit Titanium για παράδειγμα) και στην περίπτωση του Heritage Classic Chronogaph ξεπερνά τον εαυτό της. Το κομμάτι μοιάζει βγαλμένο απ’ το κόκπιτ μιας Ferrari της εποχής του Tazio Nuvolari ή μιας Alfa Romeo του Rudolf Caracciola, ενώ η ταχυμετρική κλίμακα έχει διαστάσεις που δεν τις βρίσκουμε σε κανέναν από τους ανταγωνιστές της. Σχεδόν σε προκαλεί να τη χρησιμοποιήσεις. Δεν χρειάζεται, βέβαια, να γράψω πολλά για τον μηχανισμό που χρησιμοποιεί. Προφανώς και βασίζεται στον περίφημο 7750, μόνο που στην περίπτωση του Heritage κατασκευάζεται από την ίδια την ΕΤΑ αποκλειστικά για το εν λόγω μοντέλο. Και εδώ η κάσα έχει διάμετρο 40 χιλιοστά.
Omega Speedmaster: Το εμπορικό
Ας πάμε σε μια επιλογή με μεγαλύτερη κάσα, αφού η Omega δίνει πολλές επιλογές, με μεγαλύτερη εκείνη του Mark II Co-Axial Chronometer Chronograph που φτάνει τα 46 χιλιοστά (θα επιλέγαμε κάτι πιο μαζεμένο, βέβαια, όπως το κλασικό Moonwatch στα 42mm). Ίσως το πιο «γεμάτο» καντράν της αγοράς -που σημαίνει μάλλον και το πιο δυσανάγνωστο- αλλά η Omega δείχνει να καταλαβαίνει πως λίγοι θα χρησιμοποιήσουν αυτό το ρολόι για να μετράνε την ταχύτητα με την οποία οδηγούν, πολλοί όμως θα το λατρέψουν για το μηχανισμό του (έχεις διάφορες επιλογές, όλες τους κορυφαίοι in-house calibres της Omega) και, βεβαίως, την όλη αισθητική του που σαφώς ταιριάζει με όλα τα πιθανά ντυσίματα, από το πιο αθλητικό, μέχρι το πιο επίσημο.
TAG Heuer Carrera Chrono: Το γκαζιάρικο
Tο απόλυτο best-seller μιας εταιρείας που πρώτα έγραψε ιστορία ως κατασκευάστρια εργαλείων για αγώνες ταχύτητας μηχανοκίνητων και μετά για τα ρολόγια της, δεν θα μπορούσε παρά να χαρίζει στην ταχυμετρική κλίμακα μεγάλες τιμές. Μια ολόκληρη στεφάνη αφιερωμένη στην εν λόγω λειτουργία, με μοντέρνα και μεγάλα ψηφία, σε μια ευμεγέθη κάσα 44 χιλιοστών είναι η απόδειξη. Ακόμη καλύτερη όμως είναι η επιλογή χρωμάτων που δίνουν οι Ελβετοί, με το λαμπερό πράσινο και το μπλε καντράν να ξεχωρίζουν στην εν λόγω συλλογή (που, βέβαια διαθέτει και μαύρη ή ασημί επιλογή για τους λιγότερο τολμηρούς), με το όλο αποτέλεσμα να κινείται από έναν in-house μηχανισμό Caliber 02 με 80 ολόκληρες ώρες αυτονομίας κουρδίσματος.