ΡΟΛΟΙ

Το πρώτο Rolex που είναι φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από τιτάνιο

Το Rolex Oyster Perpetual Deepsea Challenge είναι τεράστιο, σούπερ ανθεκτικό και βασίζεται σε ένα υλικό που δε μας έχει συνηθίσει η εταιρεία.

Είναι τόσο μεγάλο, που είναι σχεδόν αδύνατον να φορεθεί. Με διάμετρο κάσας 50 χιλιοστά και 23(!) πάχος, φαντάσου να ήταν και φτιαγμένο από ατσάλι. Θα ήταν εύκολα το πιο βαρύ ρολόι της αγοράς. Αν και ήδη, από το όνομά του και το μέγεθός του, καταλαβαίνεις ότι αυτό δεν είναι ένα μοντέλο για το ευρύ κοινό, αλλά μάλλον ένα καταδυτικό εργαλείο, που θα προσελκύσει κυρίως τους λάτρεις του βυθού. 

Τέλος πάντων, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η Rolex επέλεξε ως υλικό (όχι μόνο για την κάσα, αλλά και για τη στεφάνη και το μπρασελέ) το τιτάνιο, ένα μέταλλο πολύ ανθεκτικό, ώστε να ταιριάζει στις περιπέτειες για τις οποίες προορίζεται το εν λόγω ρολόι, αλλά ταυτόχρονα ελαφρύ, για να μετριάσει κάπως τη δυσκολία που δημιουργούν οι διάστάσεις του.

Το γιατί είναι τόσο μεγάλο, έχει να κάνει με τις ιδιότητές του.

Μία γνωριμία με το Oyster Perpetual Deepsea Challenge της Rolex

Το Rolex Oyster Perpetual Deepsea Challenge είναι στεγανό σε βάθος 11.000 μέτρων και το τιτάνιο που χρησιμοποιείται (μια εξελιγμένη μορφή του τιτανίου με βαθμό 5, που η Rolex πατεντάρει ως RLX) μειώνει το συνολικό βάρος του ρολογιού κατά 30% σε σχέση με τα αντίστοιχα ρολόγια της ωρολογοποιίας που είναι φτιαγμένα από ατσάλι.

Αυτό που επίσης έχει ενδιαφέρον, βέβαια, είναι η αισθητική του εν λόγω μετάλλου: Με ένα σατινέ φινίρισμα στην κάσα και το μπρασελέ και το δικό του, ιδιαίτερο γκρι χρώμα, δίνει ένα πιο μοντέρνο look σε ένα πολύ κλασικό μοντέλο και σίγουρα ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες, γυαλιστερές επιλογές της Rolex.

Όλα τα υπόλοιπα εξωτερικά του στοιχεία είναι φτιαγμένα από το ίδιο υλικό: Στεφάνη, μπρασελέ, κούμπωμα, πλάτη κάσας, κορώνα.

Η Rolex το κυκλοφορεί σε πολύ περιορισμένα κομμάτια και δεν κρύβει ότι πρόκειται για ένα πείραμα. Θα λάβει σοβαρά υπόψη τις εντυπώσεις των αγοραστών του πριν προχωρήσει στη χρήση του τιτανίου RLX και σε άλλα μοντέλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε ρολόι είναι δοκιμασμένο και έχει περάσει τα εξαντλητικά τεστ που γίνονται στα πιστοποιημένα καταδυτικά μοντέλα, κάτι που σημαίνει ότι έχει 25% ακόμη περισσότερο βάθος στο οποίο μπορεί να καταδυθεί, πέρα από το ονομαστικό του.

Όχι, ότι υπάρχει άνθρωπος που θα το πάρει και θα το κατεβάσει στα 13.750 μέτρα. Για να επιτευχθεί, πάντως, μια τέτοια επίδοση, μπορεί κανείς να φανταστεί πόσο παχύ είναι το κρύσταλλό του. Όχι, δεν μπορεί. Στα 9,5 χιλιοστά, έχει το πάχος που έχουν ολόκληρες κάσες άλλων ρολογιών!

Ο μηχανισμός του είναι ο Rolex Calibre 3230, που δίνει αυτονομία κουρδίσματος 70 ωρών. Είναι, βεβαίως, εξοπλισμένο με βαλβίδα απόδρασης ηλίου για τις διάφορες φάσεις αποσυμπίεσης -και πώς θα μπορούσε να μην είναι άλλωστε, αφού πρόκειται για ένα απόλυτα καταδυτικό ρολόι και η βαλβίδα ηλίου είναι μια πατέντα της ίδιας της Rolex από το 1967. Το μπρασελέ μπορεί να ρυθμιστεί σε μήκη που απέχουν ανά δύο χιλιοστά, ώστε να προσαρμόζεται εύκολα πάνω στη στολή του δύτη.

Η τιμή του ρολογιού είναι 26.000 ευρώ.