ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αυτός ο Vibrator δεν σου εγγυάται γκόμενες

O Vibrator ενοχλείται απ' τη λογοκρισία του Youtube, αλλά συνεχίζει να χαρίζει άφθονο γέλιο και να προσφέρει ωμή πραγματικότητα όποτε κι όπου χρειάζεται.

Κάνοντας μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας, πέρα απ’ τον Konilo, είναι πολύ πιθανό να συναντήσεις ακόμα έναν Youtuber που τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο στο κανάλι του.

O Vibrator, με το επιβλητικό ψευδώνυμο (ναι, είναι αυτό που φαντάζεστε), έχει ξεχωρίσει χάρη στις πρωτότυπες φάρσες του, τα κοινωνικά πειράματα, αλλά και τις ιδιαίτερες ερωτήσεις που κάνει σε περαστικούς.

Συναντηθήκαμε στον ‘τόπο του εγκλήματος’, εκεί που περνάει τις περισσότερες ώρες όταν αποφασίζει να κάνει βίντεο. Στο Μοναστηράκι. Γνώριμο περιβάλλον και ιδανικό για να ‘λυθεί’ και να μας διηγηθεί τις ιστορίες του. Με περισσότερους από 170.000 συνδρομητές, ο Νίκος, όπως είναι το πραγματικό όνομά του, έχει καταφέρει να γίνει συνώνυμο του ελληνικού community. Είναι απ’ τους πιο παλιούς Youtubers, παρότι μόλις 26 ετών, κι έχει αποκτήσει πολλούς φανατικούς υποστηρικτές και ελάχιστους ορκισμένους εχθρούς.

 

Ωστόσο, πώς άρχισαν όλα για έναν άνθρωπο που πήρε πτυχίο απ’ το τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά, αλλά τελικά αποφάσισε να ασχοληθεί με κάτι εντελώς διαφορετικό;

“Στα τέλη του 2013, αποφάσισα να ξεκινήσω το Youtube. Έβλεπα κάποια κανάλια στο εξωτερικό, μου άρεσαν και σκέφτηκα ‘γιατί να μην τα κάνω κι εγώ’; Σε σχέση μ’ όταν άρχισα εγώ το Youtube είναι η νύχτα με τη μέρα. Τότε, ήταν πολύ λίγα άτομα, όλοι το έκαναν για συγκεκριμένους λόγους, δηλαδή περισσότερο για το κέφι τους και επειδή τους εξέφραζε.

Δεν υπήρχαν τα λεφτά στη μέση, με συνέπεια να μην υπάρχει και -τόση- ίντριγκα. Πλέον, είναι πάρα, μα πάρα πολλά τα άτομα που ασχολούνται με το Youtube. Έχει ανέβει σημαντικά σε θέμα views και χρημάτων. Ωστόσο, αυτό έχει ως συνέπεια να δημιουργούνται περισσότερες ίντριγκες. Έχει αλλάξει πάρα πολύ μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών. Καμία σχέση”.

Η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου (προφανώς κι όχι). Μπαίνοντας στο κανάλι του, θα δεις ως όνομα το ‘Vibrator Productions’. Όπως μας αποκαλύπτει, όταν άρχισε το Youtube κι ήθελε κάποιος να τον βρει ήταν πραγματικά δύσκολο, αφού ως πρώτα αποτελέσματα έβγαιναν διαφημίσεις για δονητές. Παρ’ όλα αυτά, με υπομονή και επιμονή κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο και πλέον δηλώνει με υπερηφάνεια πως είναι το Νο.1 σε μία λίστα με περισσότερα από 482.000 αποτελέσματα. Όλα καλά κι όλα ωραία. Αλλά, γιατί Vibrator;

“Ήταν το nickname που χρησιμοποιούσα παλαιότερα, όταν έκανα εκπομπή σε ένα web radio. Moυ φάνηκε εύηχο και ωραίο και αποφάσισα να το κρατήσω και στο Youtube”.

Το Youtube ‘φλερτάρει’ με τη λογοκρισία

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson

Τίμια απάντηση σε μία κλασική ερώτηση. Το θετικό, όπως αποδεικνύεται, λοιπόν, με το Youtube, είναι πως υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία και καθόλου λογοκρισία (ή μήπως όχι;). Αυτός είναι κι ο λόγος που τα νέα παιδιά έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στα κοινωνικά δίκτυα, ρίχνοντας  ουσιαστικά ‘άκυρο’ στα παραδοσιακά Μέσα.

“Το θετικό με το Youtube είναι πως μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε. Επίσης, υπάρχει αμεσότητα με το κοινό, η οποία, αντίθετα, δεν υπάρχει στην τηλεόραση. Δεν υπάρχουν περιορισμοί γιατί ο καθένας κάτι ό,τι θέλει, όπως το θέλει και δεν τίθεται θέμα λογοκρισίας. Μέχρι κάποιο σημείο βέβαια, αφού, πλέον, αρχίζει να ‘τσινάει’ και το Youtube στο συγκεκριμένο κομμάτι”.

Ο ίδιος, αντίθετα, δεν ‘τσινάει’ όταν πρέπει να πλησιάσει έναν περαστικό για να του κάνει μία ερώτηση ή μία… φάρσα. Ειδικά όταν πρόκειται για γυναίκες, έχει αποδείξει πως έχει τον τρόπο. Απέναντί του, βέβαια, είχε έναν άνθρωπο που ντρέπεται να πάρει τηλέφωνο για να παραγγείλει και τον έχουν σώσει τα διαδικτυακά delivery (ναι, εγώ είμαι αυτός). Επομένως έπρεπε να δώσει μία πειστική απάντηση. Είναι θέμα αυτοπεποίθησης ή κρύβεται κάτι άλλο;

Είχα την άνεση πριν ασχοληθώ με το Youtube. Βέβαια, τώρα έχει πάει σε άλλο επίπεδο. Ωστόσο, θεωρώ πως οποιοδήποτε μπορεί να το κάνει

“Είναι όλα στο μυαλό. Έχει να κάνει ξεκάθαρα με το θέμα της αυτοπεποίθησης. Δεν υπάρχει κάποιο ένζυμο που είτε το έχεις είτε όχι. Όλα κατακτώνται, είναι θέμα εξάσκησης”.

Πλέον, έχει αποκτήσει μία αναγνωρισιμότητα. Δυσκολεύει ή διευκολύνει τη δουλειά του;

“Πάντα υπάρχουν άτομα που θα σε αναγνωρίσουν, αλλά πάντα θα υπάρχουν και άτομα που δεν θα σε ξέρουν. Επίσης, αυτό λειτουργεί αντιστρόφως ανάλογα και έχει θετικό αντίκτυπο στα βίντεο που κάνω με τα γκάλοπ. Εκεί δεν χρειάζεται να είναι κρυφή η κάμερα. Όλοι όσοι σε αναγνωρίζουν έρχονται επί τούτου για να συμμετέχουν στο βίντεο προκειμένου να σε βοηθήσουν. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό”.

Σημαντικό κομμάτι του καναλιού του είναι τα κοινωνικά πειράματα, όπου έχει καταφέρει να θίξει σημαντικά ζητήματα και να παρουσιάσει με ‘ωμό’ τρόπο την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα(ρα). Το τελευταίο διάστημα έχει κάνει ένα μικρό τάιμ όυτ, αλλά όχι για πολύ.

“Η αλήθεια είναι πως έχω να κάνω αρκετό διάστημα, αλλά δεν τα έχω σταματήσει. Θέλω, όμως, να κάνω κοινωνικά πειράματα που θα θίγονται σοβαρά ζητήματα, όπως το κάπνισμα, ο ρατσισμός προκειμένου να είναι ‘to the point’. Πρέπει να βγει ένα ωραίο και σωστό αποτέλεσμα. Δεν γίνεται και δεν μπορούν να ανεβαίνουν τέτοια βίντεο κάθε εβδομάδα. Ωστόσο με ενδιαφέρει πολύ το συγκεκριμένο κομμάτι και ενδιαφέρει και τον κόσμο”.

Όρια = τέλος η δημιουργικότητα

“Ως δημιουργός δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που να με ενοχλούν στο Youtube. Ίσως, μόνο, το κομμάτι της λογοκρισίας, καθώς όπου θέτονται όρια χάνεται η δημιουργικότητα. Τώρα, ως θεατής υπάρχουν πολλά πράγματα που μ’ ενοχλούν. Πάρα πολλά άτομα που ασχολούνται με το Youtube κάνουν επί τούτου στοχευμένο marketing και πράγματα που είναι φανερό ότι δεν τα πιστεύουν.

Όλη αυτή η ψεύτικη αγάπη προς το κοινό με ενοχλεί αφάνταστα, γιατί έχει ως μοναδικό στόχο την αύξηση των προβολών και των subscribers. Από εκεί και πέρα, το κακό περιεχόμενο με αφήνει αδιάφορο, γιατί αν δεν μ’ αρέσει κάτι το αλλάζω. Δεν με αναγκάζει κάποιος να δω βίντεο”.

“Υπάρχουν πάρα πολλοί Youtuber που εκτιμώ τη δουλειά τους, ανεξαρτήτως αν έχουν πολλούς ή λίγους subscribers. Δεν σημαίνει πως κάποιος που έχει πολλές προβολές είναι καλός και κάποιος που έχει λίγες είναι κακός. Κορυφαίο παράδειγμα είναι ο Konilo, ο οποίος, μέχρι πρότινος, έκανε εξαιρετικές δουλειές, οι οποίες όμως δεν έφερναν τα ανάλογα νούμερα. Δεν θέλω να αναφερθώ περισσότερο ονομαστικά, γιατί θα αδικήσω κάποιον”.

To ελληνικό community είναι μία μικρογραφία της κοινωνίας. Υπάρχουν αξιόλογα άτομα που κάνουν αξιοζήλευτη προσπάθεια, υπάρχουν άτομα που κάνουν χείριστη δουλειά, υπάρχουν άτομα που το κάνουν για τη δόξα και τα λεφτά κι υπάρχουν και… κατίνες

“Άνθρωποι που είναι ‘γιούχου’ και δεν μπορεί να πεις ούτε ένα ‘γεια’. Δεν θεωρώ πως υπάρχουν στημένες κόντρες στο ελληνικό Youtube. Απλά υπάρχουν δημιουργοί που το κάνουν για άλλους λόγους, οι οποίοι δεν έχουν να κάνουν με την παραγωγή ενός ωραίου βίντεο. Δεν το κατακρίνω, απλά δεν μου αρέσει ο τρόπος”.

Πέρα απ’ τις φάρσες, τα κοινωνικά πειράματα, ασχολείται πολύ και με τα γκάλοπ. Όχι όπως τα γνωρίσαμε μέσω της τηλεόρασης, καθώς έχει βάλει τη δική του, ξεχωριστή, ‘πινελιά’. Ουσιαστικά, έχει καταφέρει να μιλήσει για θέματα ταμπού, όπως το σεξ, η απιστία, το πορνό με νέα παιδιά, τα οποία δεν διστάζουν να απαντούν με ειλικρίνεια και αμεσότητα. Μήπως, η νέα γενιά είναι πιο ακομπλεξάριστη απ’ τις προηγούμενες;

“Δεν ξέρω πώς ήταν οι προηγούμενες γενιές για να κάνω τη σύγκριση. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ πως δεν υπάρχουν θέματα ταμπού. Όλα είναι στο κεφάλι μας. Γενικότερα, πάντως, η νέα γενιά είναι πιο ανοιχτή προκειμένου να συζητήσει τέτοια ζητήματα. Βέβαια, παίζει ρόλο κι ο τρόπος προσέγγισης. Δεν πιστεύω πως απαντούν σε όλους το ίδιο. Προσωπικά, σκοπός μου δεν είναι να προσβάλω τον συνομιλητή μου, να τον κάνω να νιώσει άσχημα, αλλά με χιουμοριστικό τρόπο να μιλήσω για θέματα που μας αφορούν όλους”.

Χορηγός δεν σημαίνει ‘ξεπούλημα’

Η αναζήτηση ενός χορηγού αποτελεί μία καθημερινότητα για τους περισσότερους Έλληνες Youtubers, καθώς πολλές εταιρείες δεν έχουν καταλάβει τη δύναμη που έχει αποκτήσει το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, τα social media και γενικότερα το ίντερνετ τα τελευταία χρόνια.

“Είναι λίγο διστακτικοί και επιφυλακτικοί στο να δώσουν λεφτά στο ίντερνετ, γιατί δεν είναι κάτι τόσο απτό όσο οι πωλήσεις στα έντυπα. Ωστόσο, μέρα με τη μέρα γίνεται μία στροφή των εταιριών προς το digital περιεχόμενο. Πλέον, οι χορηγοί είναι πολλοί περισσότεροι σε σχέση με το παρελθόν. Προσωπικά δεν έχω λάβει ποτέ hate comment από φαν για την ύπαρξη χορηγού στα βίντεό μου. Νομίζω πως αν δεν ‘ξεπουλιέσαι’ και δεν αλλάζεις περιεχόμενο ανάλογα με το χορηγό, τότε το κοινό δεν έχει κανένα πρόβλημα”.

“Τα social media βοηθούν τη δουλειά μας. Είναι ένα σημαντικό κομμάτι στο θέμα της προώθησης των βίντεο. Επίσης, υπάρχει μία μεγαλύτερη επαφή και με το κοινό. Προσωπικά, μου αρέσει να συναναστρέφομαι -διαδικτυακά- με τον κόσμο, είναι, άλλωστε, αυτό και το ύφος του καναλιού μου. Όταν ο κόσμος είναι κομπλέ, δεν έχω κανένα πρόβλημα. Απλά, υπάρχουν κάποια άτομα που δεν καταλαβαίνουν πως υπάρχει και μία ιδιωτικότητα. Κι αυτό είναι ανεξάρτητο της ηλικίας. Δηλαδή, υπάρχουν αρκετοί πιτσιρικάδες που είναι πολύ πιο ευγενικοί από μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα”.

Απλά οι νεότεροι θα πρέπει να καταλάβουν, σε περίπτωση που ασχοληθούν με το Youtube, πως δεν είναι τίποτα εύκολο. Θέλει πολλή δουλειά. Γιατί πολλοί νομίζουν πως ανοίγεις μία κάμερα και έρχονται λεφτά και… γκόμενες

Πολλοί αναζητούν το επόμενο βήμα στο κανάλι τους, κάτι που θα τους ‘ανανεώσει’, που θα προσφέρει κάτι διαφορετικό στο στύλ των βίντεό τους. Δεν ισχύει κάτι τέτοιο για τον Vibrator, ο οποίος θέλει να συνεχίσει να κάνει -απλά- αυτό που του αρέσει, δίχως περιστροφές και με ξεκάθαρη ειλικρίνεια.

“Δεν υπάρχουν επόμενα σχέδια. Θέλω να συνεχίσω να κάνω αυτά τα βίντεο που μου αρέσουν πολύ. Το κομμάτι των ερωτήσεων θα συνεχίσουν κανονικά γιατί είναι το αγαπημένο μου περιεχόμενο. Βέβαια, δεν ξέρω. Μπορεί αύριο να ξυπνήσω και να θέλω να κάνω κάτι άλλο. Μπορεί να μην θέλω να κάνω και τίποτα. Το μόνο σίγουρο είναι πως θέλω να κάνω πράγματα που με εκφράζουν και με ευχαριστούν. Διαφορετικά δεν υπάρχει νόημα”.

 

Exit mobile version