Daniel Brühl & Théodore Pellerin: Οι πρωταγωνιστές του Becoming Karl Lagerfeld στο OneMan
- 5 ΙΟΥΝ 2024
Με ένα «καλησπέρα» -σε πολύ καλά ελληνικά, θέλω να πω-, ξεκίνησε η συνέντευξη με αφορμή τη νέα σειρά Becoming Karl Lagerfeld (που θα κάνει πρεμιέρα στις 7 Ιουνίου στο Disney+). Ο Daniel Brühl δε φάνηκε να έχει κάποιο τρομερό πάθος με την Ελλάδα, αλλά απ’ ότι φαίνεται αυτό που είχε σημασία πάνω απ’ όλα για τον ηθοποιό, ήταν να κάνει τους δημοσιογράφους που συνάντησε στο press day της σειράς, να νιώσουν άνετα.
Ό,τι κι αν έλεγε πάντως, σαν φαν του, θα το έβρισκα εξίσου σημαντικό. Το γεγονός ότι ο αθεράπευτα κομψός Théodore Pellerin, καθόταν δίπλα του με ενθουσίασε εξίσου, κάνοντας αυτή τη στιγμή ακόμα πιο μοναδική. Μετά από 1-2 βαθιές ανάσες, όμως, άρχισα να βρίσκω και πάλι τον εαυτό μου.
Το πράγμα είχε ενδιαφέρον εξ’ αρχής, αν σκεφτείς ότι ο Daniel Brühl υποδύεται έναν από τους πιο ευφυείς και μυστηριώδεις ταυτόχρονα, σχεδιαστές μόδας, τον Karl Lagerfeld, που έχει γράψει το δικό του (τεράστιο) κεφάλαιο στον χώρο αυτό, οπότε σαν fashion editor (και ενθουσιασμένη με τη μόδα γενικά), αυτή η σειρά είναι μια που με αφορά απόλυτα.
Πρώτον, γιατί μέσω αυτής μπορεί κανείς να δει μια διαφορετική πλευρά του σημαντικού αυτού σχεδιαστή και δεύτερον, γιατί μέσω του Brühl, μπορούμε να δούμε πώς εκπροσωπείται αυτή η τόσο χαρακτηριστική φιγούρα της μόδας, με ένα πιο συναισθηματικό τόνο. Η λίστα των ηθοποιών που έχουν υποδυθεί τον εν λόγω σχεδιαστή, εξάλλου, είναι εξαιρετικά μικρή (ο Brühl πρέπει να είναι ο δεύτερος), οπότε, στην ουσία, ο ηθοποιός ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο, μέσω αυτού του project.
Στο Becoming Karl Lagerfeld, λοιπόν, μέσα σε 7 επεισόδια, μπορεί κανείς να δει τον άνθρωπο behind the scenes. Να δει τις ευαισθησίες του αλλά και όλα τα ενδιαφέροντα gossip που μπορεί να κυκλοφορούσαν για τον ίδιο και τη θυελλώδη (πλατωνική) σχέση του με τον δανδή, Jacques de Bascher (που υποδύεται με επιτυχία, ο Καναδός Théodore Pellerin).
Οι δυο ηθοποιοί, λοιπόν, μας ταξιδεύουν πίσω στα 70s στο Παρίσι και την εποχή της απόλυτης ηδονής, διασκέδασης αλλά και απελευθερωτικής μόδας, ενώ ο 38χρονος τότε Karl Lagerfeld προσπαθεί να εδραιωθεί στον χώρο της μόδας, έχοντας φύγει από τη χώρα του τη Γερμανία για να ταξιδέψει στη Μέκκα της μόδας που ήταν -και είναι- το Παρίσι.
Οι δυο πρωταγωνιστές, που ενσαρκώνουν τις δυο αυτές εκκεντρικές προσωπικότητες, καταφέρνουν να σε γοητεύσουν, να σε κάνουν να γελάσεις, ίσως και να σε βοηθήσουν να καταλάβεις λίγο καλύτερα τον χώρο της μόδας. Εγώ, είχα την τύχη να ταξιδέψω μέχρι το ονειρικό Παρίσι – το μέρος που πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων της σειράς-, για την avant-premiere και να μιλήσω με τους θαυμάσιους πρωταγωνιστές της. Daniel Brühl και Théodore Pellerin, ευθύς αμέσως, αποκλειστικά στο OneMan.
Αρχικά, θα ήθελα να σας πω ότι απόλαυσα πολύ τη σειρά και εσάς του δυο σε αυτή.
Daniel Brühl: Ευχαριστώ (στα ελληνικά)!
Daniel, ήθελα να σε ρωτήσω πώς είναι να ενσαρκώνεις μια τόσο εμβληματική προσωπικότητα. Συχνά, οι σχεδιαστές μόδας αντιμετωπίζονται σαν celebrities και ο Karl Lagerfeld, ήταν μια τέτοια περίπτωση. Πώς, λοιπόν, ενσαρκώνεις έναν άνθρωπο που είχε ένα τόσο χαρακτηριστικό στιλ, τόσο στο ντύσιμό του, όσο και στον χαρακτήρα;
D.B: Κοίτα, σαν Γερμανός, μεγαλώνοντας, ο Karl Lagerfeld ήταν πάντα «εκεί». Ακόμα κι αν πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Γαλλία και τον βλέπαμε περισσότερο σαν έναν διεθνή Γάλλο, περισσότερο από Γερμανό. Κάθε φορά που επέστρεφε στη Γερμανία, θα πήγαινε σε εκπομπές στην τηλεόραση και κάποια στιγμή, στις αρχές του 2000, τον γνώρισα και μάλιστα βγάλαμε και φωτογραφίες μαζί. Όλοι ξέρουν ποιος είναι.
Όταν μου προτάθηκε ο ρόλος, η πρώτη μου αντίδραση ήταν πόσο περίεργη είναι αυτή η πρόταση και την ίδια ώρα, ενθουσιάστηκα αμέσως. Δεν ξέρω γιατί. Αλλά ναι, όπως είπες ήταν μια εμβληματική προσωπικότητα και ταυτόχρονα, είχε απομακρυσμένο και μυστηριώδη χαρακτήρα. Ο άνθρωπος που γνώρισα εγώ, ήταν η περσόνα που είχε εφεύρει και αυτή που οι περισσότεροι άνθρωποι είχαν στο μυαλό τους γι’ αυτόν.
Έτσι, όταν είδα ότι η σειρά θα πήγαινε πίσω στα 70s, σκέφτηκα αρχικά, ότι έχω τη σωστή ηλικία για να τον υποδυθώ και μετά είδα ότι τα γυρίσματα θα γινόντουσαν τη Γαλλία και στο Παρίσι από Γάλλους συντελεστές, ανακαλύπτοντας τα πρώτα χρόνια της καριέρας του στα 70s και στον κόσμο της μόδας στο Παρίσι. Οπότε όλο αυτό μου έδωσε το έναυσμα να πω το ναι.
Πώς κάνεις έναν τέτοιο χαρακτήρα, που ήταν γνωστός γι’ αυτή την περσόνα που είχε εφεύρει, όπως λες, και την οποία γνώριζε ο περισσότερος κόσμος, να δείχνει πιο ευαίσθητος;
D.B: Νομίζω μέσα από τον πόνο και την περιπλοκότητα που είχε η ζωή του. Έχτισε αυτό το σκληρό εξωτερικό, αυτή την ασπίδα με την οποία προστάτευε τον εαυτό του και δημιούργησε αυτή την περσόνα. Οπότε, για μένα, είχε πολύ ενδιαφέρον να δω πώς ήταν πριν γίνει ο άνθρωπος που ήταν και να δείξω, αυτή ακριβώς την ευαισθησία. Αυτή τη διαφάνεια. Ήθελα να τον κάνω αγαπητό και πιο προσιτό.
Όλα αυτά μου προκάλεσαν το ενδιαφέρον, ειδικά γνωρίζοντας πόσο μεγάλος φαν ήταν της λογοτεχνίας. Όταν γνωριστήκαμε, μιλήσαμε για τη γερμανική λογοτεχνία και για τον ρομαντισμό. Έτσι, τον είχα κι εγώ στο μυαλό μου ως ένα Γερμανό διανοούμενο και κάπως έτσι τον προσέγγισα για την πρώτη σεζόν. Σκεφτόμουν από την αρχή, πόσο μεγάλο είναι το εύρος του χαρακτήρα και αν αυτό το ταξίδι συνεχιστεί (ίσως με μια δεύτερη σεζόν, ποιος ξέρει;), τότε θα προσπαθούσα σταδιακά να «χτίσω» αυτή την προστατευτική ασπίδα γύρω του.
Αλλά ήταν πολύ σημαντικό για εμένα, να τον κάνω πιο προσεγγίσιμο. Να τον βλέπεις, δηλαδή, σαν άνθρωπο, με σάρκα και οστά, με συναισθήματα, με πόνο και όλα αυτά μαζί. Λάτρεψα, επίσης, την ιδέα ότι η καρδιά του show είναι μια ιστορία αγάπης. Αυτό, για παράδειγμα, ήταν κάτι που δε γνώριζα για τον Karl Lagerfeld. Ήξερα για την καριέρα του και για τα πολλά πράγματα που είχε δημιουργήσει σαν καλλιτέχνης και όσα ακολούθησαν μετά, για την αγάπη του για τη φωτογραφία και τη συγγραφή βιβλίων και όλα αυτά. Αλλά είχε πολύ ενδιαφέρον να διαβάζω για εκείνον και να τον βλέπω σαν έναν αγαπητό άνθρωπο.
Πιστεύεις ότι ο Jacques de Bascher ήταν καλή επιρροή για εκείνον; Γιατί κάποια στιγμή η σχέση τους συζητήθηκε και πολλοί του χώρου γνώριζαν γι’ αυτή. Ήταν κακή η σχέση αυτή για τον Karl; Théodore, ποια πιστεύεις ότι ήταν η σχέση τους;
Théodore Pellerin: Ναι, ίσως να μη βοήθησε τη φήμη του και νομίζω ότι υπήρξε κάποια στιγμή που ίσως να το πίστεψε αυτό κι ο ίδιος. Παρ’ όλα αυτά, ο Karl υποστήριζε τις εκκεντρικότητες του Jacques. Ίσως επειδή ήταν περιπετειώδης και εκκεντρικός κι ο ίδιος.
Αλλά ήταν ο Karl που πλήρωνε για όλα τα πάρτι του Jacques και ήξερε για όλα τα πάρτι που πήγαινε. Και τα απολάμβανε και ο ίδιος. Του άρεσε να ακούει γι’ αυτά. Αλλά ήταν ένα πάρτι που ξέφυγε και ήταν πολύ extreme και τότε ήταν που ο Karl, είπε ότι αυτή η ιστορία παρατράβηξε και ότι ξεπέρασε τα όρια. Παρ’ όλα αυτά, δεν ξέρω αν ο Jacques ήταν καλή επιρροή. Νομίζω ότι και οι δυο επηρεαζόντουσαν από τον άλλο και ξέρεις, όπως με κάθε ζευγάρι, εξελίσσονται και μεταμορφώνονται στον άνθρωπο που μοιράζονται τη ζωή τους. Οπότε, θεωρώ ότι και οι δυο μεταμορφώθηκαν στον άλλο, με κάποιο τρόπο.
Ο Karl, είχε πει κάποια στιγμή για τον Jacques, το εξής: «Άγριος, κομψός, διασκεδαστικός. Είχε όλα τα ελαττώματα και όλα τα προσόντα. Για εμένα, ήταν θεσπέσιος».
Τ.P: Έτσι περιγράφω κι εγώ τον Daniel! (γέλια)
Πιστεύεις ότι ήταν περισσότερα απ’ αυτό; Ότι ήταν παραπάνω από ένα party boy, ένας δανδής; Το λέω γιατί βλέπουμε και από εκείνον μια πιο ευαίσθητη πλευρά.
Ναι σίγουρα, αλλά του άρεσε αυτός ο χαρακτήρας της νύχτας και της υπερβολής. Όλα αυτά ήταν επιλογές. Όλα αυτά ήταν στην πραγματικότητα μια φιλοσοφία ζωής και μια καλά μελετημένη προσέγγιση με την οποία επέλεγε να ζει. Και στην πραγματικότητα, δεν ήταν απλά για τη διασκέδαση. Δηλαδή, εντάξει, ήθελε να ζει έτσι τη ζωή του. Και κατά βάθος ήταν ένας πραγματικός καλλιτέχνης, ένας λόγιος. Του άρεσε πολύ να διαβάζει και ήθελε να γίνει συγγραφέας. Αλλά ταυτόχρονα, νομίζω ότι δεν είχε την ικανότητα να δημιουργήσει κάτι.
Πιστεύεις ότι ο Karl, έπαιξε ρόλο σε αυτό; Γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο, σε ένα σημείο της σειράς, όπου ο Karl δεν ήθελε ο Jacques να δουλέψει για την καμπάνια του οίκου Fendi. Πιστεύεις ότι ο Karl το έκανε επιτηδευμένα αυτό;
Τ.P: Ίσως εν μέρει να υπήρχε κάτι πίσω απ’ αυτό, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν το έκανε χειριστικά.
D.B: Ναι, νομίζω ότι αυτό ήταν κάτι που το είχαν κοινό. Ήθελαν και οι δυο να ξεφύγουν από τα τετριμμένα και στην περίπτωση του Jacques που προερχόταν και από μια άκρως καθολική και συντηρητική οικογένεια που ζούσε στο Παρίσι και είχε ένα κάποιου είδους κοινωνικό status. Οπότε υπήρχε η λαχτάρα να ξεφύγει απ’ αυτό και να απολαύσει τη ζωή στο έπακρο και να απελευθερωθεί απ’ αυτό, κάτι στο οποίο επηρέασε και το lifestyle των wild 70s.
Αντίστοιχα και ο Karl, ήθελε να φύγει από την επαρχία της Γερμανίας και να κάνει την αρχή του στο Παρίσι. Σε μια συνέντευξή του, όταν οι άνθρωποι του Αμβούργου έδειχναν τη ζήλια τους απέναντί του, του έλεγαν: «Γιατί δε μένεις στο Αμβούργο; Το Αμβούργο είναι η πόρτα στον κόσμο». Και εκείνος του απαντούσε. «Δεν θέλω την πόρτα, θέλω τον κόσμο. Γι’ αυτό πήγα στο Παρίσι».
Théodore, τι σου έμαθαν οι δυο αυτοί χαρακτήρες για τη ζωή ή ίσως και για τη μόδα, γιατί και ο Jacques ήταν καλοντύμενος.
Σίγουρα πολλά για τη μόδα, γιατί δε γνωρίζω πολλά γι’ αυτή! Και μέσα από τη σειρά έμαθα πολλά γι’ αυτό τον κόσμο. Και για τη ζωή, δεν είμαι σίγουρος. Daniel;
Ναι, Daniel υπάρχει κάτι που σου έμαθε ο Karl;
Να συνεχίσω να εξερευνώ, να ψάχνομαι, να φροντίζω να μη νοσταλγώ το γεγονός ότι μεγαλώνω και να παρακολουθώ τι συμβαίνει στον κόσμο, στο zeitgeist. Και να μη γίνω σαν αυτούς τους ανθρώπους που αναπολούν τις «παλιές, καλές ημέρες» και να έχω λαχτάρα για τη ζωή.
Το Becoming Karl Lagerfeld θα είναι διαθέσιμο για streaming από τις 7 Ιουνίου, στο Disney+.