ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Denzel Washington: “Δεν είμαι έτοιμος για τα απομνημονεύματά μου.”

Ο βραβευμένος με Όσκαρ πρωταγωνιστής του “Κρυσφήγετου” μιλάει για τους στόχους, για τις φοβίες και για την εποχή της υπερπληροφόρησης.

Στο θρίλερ “Το Κρυσφήγετο”, ο βραβευμένος με Oscar Denzel Washington υποδύεται έναν άκρως επικίνδυνο καταζητούμενο για διπλή κατασκοπεία, τον διαβόητο Τόμπιν Φροστ, κορυφαίο πρώην πράκτορα της CIA, ο οποίος για δέκα ολόκληρα χρόνια διέφευγε τη σύλληψη. Έχοντας πλέον παραδοθεί, μεταφέρεται σε ένα ειδικό κρατητήριο στη Νότια Αφρική, όπου εκτελεί χρέη φύλακα ένας νέος πράκτορας (Ryan Reynolds). Σύντομα το ‘ασφαλές’ κρησφύγετο δέχεται σφοδρή επίθεση από άγνωστους μισθοφόρους, και οι δύο άνδρες αναγκάζονται να συνεργαστούν, προκειμένου να σώσουν τη ζωή τους και να μάθουν ποιος τους θέλει νεκρούς.

Η ταινία, που γυρίστηκε στη Νότιο Αφρική από έναν νεαρό σκηνοθέτη (Daniel Espinosa) και είχε για πρωταγωνιστή τον Denzel στο ρόλο ενός ακόμα διφορούμενο, σκοτεινού χαρακτήρα, έδωσε στον ηθοποιό την ευκαιρία να μιλήσει για ενδιαφέροντα ζητήματα σε αυτή τη συνέντευξη που εξασφάλισε το ΟΝΕΜΑΝ.

 

Τι συμβαίνει στο μυαλό του χαρακτήρα σου;

Ερωτήσεις σχετικά με την υπερβολική πληροφόρηση. Ποιες είναι οι συνέπειες αυτού του πράγματος; Πρέπει να αναρωτηθείς. Χρειάζεται να γνωρίζουμε όλα αυτά που γνωρίζουμε και όσο γρήγορα και όσο συχνά τα μαθαίνουμε; Σημαίνει πως συμβαίνουν περισσότερα άσχημα πράγματα στον κόσμο ή απλά εμείς μαθαίνουμε πιο πολλά; Πάντα υπήρχαν σεισμοί, πάντα υπήρχαν φόνοι, πάντα υπήρχαν φωτιές, τσουνάμι, θάνατος και καταστροφή. Αλλά ποια είναι είναι η συνέπεια του να τα βλέπουμε αυτά 24 ώρες τη μέρα, 7 μέρες τη βδομάδα;

Και πόσα συγκρατείς κιόλας.

Ακριβώς, είναι κι αυτό μια άλλη διάσταση. Αναισθητοποιήσαι απέναντί τους; Ή χρειάζεσαι ακόμα περισσότερα;

Αναρωτιέμαι αν η ιστορία κάποιου σαν τον Τόμπιν Φροστ έβγαινε στις εφημερίδες για πόσο θα κρατούσε την προσοχή μας. Και πόσο θα το θυμόντουσαν οι άνθρωποι αυτό το σκάνδαλο 6 μήνες αργότερα;

Δώσε μια μέρα και θα έχουν προχωρήσει στο “Εξωγήινος Κάνει Μωρό Με Μαϊμού”. Θυμάσαι όταν τα ταμπλόιντ είχαν τέτοια μέσα; Δεν έχουν πια τέτοια πράματα, έτσι δεν είναι;

Εσύ πόσο μεγάλος μέρος του Τόμπιν Φροστ βρίσκεις μέσα σου; Είσαι σκληρός; Είσαι καλός στο να χειρίζεσαι άλλους;

Είμαι ηθοποιός. Είναι απλά ένας ρόλος που ερμηνεύω. Το αφήνω στο σετ και πάω σπίτι και τρώω το δείπνο μου. Παίρνω τη δουλειά μου πολύ σοβαρά, αλλά όχι τον εαυτό μου.

Δεδομένης της θεματικής της ταινίας, εσύ νιώθεις ασφαλής σε αυτό τον κόσμο;

Νιώθω ασφαλής παντού, οπουδήποτε. Προσπαθώ να σκεφτώ κάπου όπου να μη νιώθω ασφαλής. Πιστεύω στο Θεό, οπότε αν είναι η σειρά μου, δεν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό. Μπορεί να τρέξεις αλλά δε μπορείς να κρυφτείς.

Ένιωθες ασφαλής και στο Κέιπ Τάουν;

Ναι, το Κέιπ Τάουν είναι πανέμορφο. Οι άνθρωποι αξιαγάπητοι. Νομίζω έχω μια έκτη αίσθηση για το πότε μια κατάσταση παύει να είναι άνετη. Είναι μάλλον μια αίσθηση του δρόμου, επειδή μεγάλωσα εδώ στην πόλη, απλά το να γνωρίζεις πότε δεν στέκεσαι σε μια καλή γωνία και να προχωράς παρακάτω.

 

Πόσο διασκέδασες με τον Ryan Reynolds; Εσύ είσαι πεπειραμένος, αυτός είναι ο ρούκι.

Δεν έχει κάνει αρκετές ταινίες; Δεν τον σκέφτομαι ως ρούκι ή τίποτα τέτοιο. Κυρίως με νοιάζει τι κάνω εγώ. Ο χαρακτήρας μου είναι ένας κοινωνωνιοπαθής, ένας εκμεταλλευτής, και αν υπήρχε ένας αβαντάζ… Παρατηρώ. Υπάρχει μια σκηνή που ο Ryan πάει να μιλήσει στο τηλέφωνο με την κοπέλα του και εγώ ακούω και παρατηρώ την ενέργειά του όταν επιστρέφει για να κάνω μια υπολογισμένη μαντεψιά ότι εκείνη είναι συγχυσμένη. Περιμένω απλά την απάντησή του να το προδώσει.

Ο σκηνοθέτης είναι νέος στη δουλειά.

Ναι, αλλά το ίδιο κι ο Spike Lee όταν έκανε το “Κάνε το Σωστό”. Όλοι είναι νέοι σε κάοια φάση. Κέρδισα Όσκαρ για την τρίτη ή τέταρτη ταινία μου. Κάποιες φορές το νέο είνια καλύτερο. Κάποιες φορές το παλιό, παλιώνει.

Τι σε τράβηξε σε αυτή την ταινία;

Είναι μια ταινία που άρεσε με πάθος στον ατζέντη μου, αλλά πέθανε πριν βρω την ευκαιρία να την κάνω. Ένιωσα πως ήταν σαν φόρος τιμής σε αυτόν, ήθελα να το κάνω.

Αληθεύει ότι κράτησες όλες τις διαφορετικές εκδοχές του σεναρίου;

Ναι, γιατί πολλές φορές το πρώτο σου ένστικτο είναι το καλύτερο. Όταν προσπαθείς διαρκώς να φτιάξεις το ένα και το άλλο, υπάρχει και κάτι που χάνεις.

 

Γνωρίζεις πολλά για το κρασί;

Αρκετά. Δεν έπινα μέχρι λιωσίματος εκεί στη Νότια Αφρική, αλλά πήρα μαζί μου πίσω μερικά καλά κρασιά. Σταματάω να μυρίσω τα λουλούδια και μετά συνεχίζω τη δουλειά. Γενικά δεν είμαι καλός όταν απλά κάθομαι και δε δουλεύω. Αν μη τι άλλο, όταν είμαι σπίτι ξεκινάω τη μέρα μου με γυμναστική. Είναι περίεργο, ειδικά όταν είσαι επιιτυχημένος, επειδή δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα. Δίνω συνεχώς στόχους στον εαυτό μου. Δε μπορώ απλά να κάθομαι. Δεν είμαι έτοιμος για τα απομνημονεύματά μου.

Έχεις πει πως σαν ηθοποιός μαθαίνεις τον εαυτό σου καλύτερα.

Το έμαθα πριν καμιά δεκαριά χρόνια. Είπα, “Ξέρεις, απλά θα πάρω ρεπό για ένα χρόνο” και ήταν το μεγαλύτερο λάθος που έχω κάνει ποτέ. Ένας άνθρωπος πρέπει να σηκώνεται και να πηγαίνει στη δουλειά του. Έχω μάθει πως αν δεν σηκωθώ και κάνω κάτι, τότε θα μπλέξω.

Έχουμε ακούσει πώς προετοιμάζεσαι για τους ρόλους σου. Ποιο είναι το μυστικό για μια καλή συνεργασία στο Χόλιγουντ;

Γενικά δεν ξέρω. Για το “Κρυσφήγετο” μαζευόμασταν με τον παραγωγό και τον σκηνοθέτη κι απλά συζητούσαμε ιδέες. Μου αρέσει αυτή η διαδικασία. Αυτή τη στιγμή κάνω παραγωγή σε μια ταινία ενός νεαρού σκηνοθέτη. Μόλις διάβασα το σενάριό του, είναι τέλειο. Δάκρυσα. Μίλησα και με τους ανθρώπους μου να τους ρωτήσω αν τους φάνηκε το ίδιο. Μπορεί να μου έλεγαν “είναι χάλια”! (γελάει)

Τι συμβαίνει όταν οι άνθρωποι δεν έχουν τον ίδιο ενθουσιασμό με σένα για κάτι;

Δεν συνεργάζεσαι μαζί τους.

Κι αν συνεργάζεσαι ήδη;

Τότε φεύγεις. Η στιγμή να ανησυχείς για την πτήση είναι όταν είσαι στο έδαφος. Αν είσαι στον αέρα χωρίς να εμπιστεύεσαι τον πιλότο, τότε μην ανέβεις στο αεροπλάνο.

 

Η ταινία ΤΟ ΚΡΥΣΦΗΓΕΤΟ κυκλοφορεί σε DVD & Blu-ray™ από τη Sony Pictures Home Entertainment Hellas.