Γιατί ο Mr. Tesla θέλει να μας αλλάξει τα κεραμίδια προτού μας πάει στον Άρη
- 4 ΝΟΕ 2016
Ο Elon Musk θα μπορούσε να είναι ο επίσης πάμπλουτος τριτοξάδερφος του Iron Man. Να έχει ένα τρομερό, μυστικό εργαστήριο με τα καταπληκτικότερα gadgets και τα πιο φουτουριστικά οχήματα και να σώζει τον κόσμο από τους κακούς. Παρά ταύτα, ο Mr. Tesla προτιμά να ξεφουρνίζει – μερικές φορές και πριν της ώρας τους – τις πιο φανταστικές και παράτολμες ιδέες, ελκύοντας τους επενδυτές. Παράλληλα, έχει βαλθεί να σώσει την ανθρωπότητα από τον εαυτό της και να μειώσει το ρίσκο της εξαφάνισης του ανθρώπινου είδους.
Για να τα καταφέρει θέλει να στήσει την πρώτη αποικία στον Άρη, οδηγώντας στη συνέχεια το ανθρώπινο είδος στην αποίκιση άλλων, φιλόξενων πλανητών και στο μεταξύ να καθυστερήσει την υπερθέρμανση της Γης, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου, με την παραγωγή και διαχείριση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Έτσι προκύπτει και το άκρατο ενδιαφέρον του για οτιδήποτε κινείται από μη συμβατικά καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια. Κάποιοι λένε πως έπιασε ακόμα μια κερδοφόρα τάση, είδε κυρίως στην πράσινη ανάπτυξη ένα τεράστιο πεδίο ευκαιριών και απλά ακολουθεί το ρεύμα, υποσχόμενος ότι ο πολύς κόσμος είναι έτοιμος να ακούσει.
(Το καρό πουκάμισο θα φορεθεί ακόμα και στον Άρη)
Τελευταία, μεταξύ άλλων, βάλθηκε να μας αλλάξει ακόμα και τα κεραμίδια, με άλλα από σούπερ εξελιγμένα υλικά, που δημιουργούν πιο αποδοτικά ενιαία φωτοβολταϊκά πάνελ και παράλληλα είναι καλαίσθητα, απαρατήρητα στο μάτι – γιατί εκτός από υπέρμαχος της προστασίας του περιβάλλοντος είναι και θιασώτης του υψηλού σχεδιασμού και εμμονικός με την παραμικρή λεπτομέρεια που μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Κάπως έτσι εξάλλου, μέσα από μια διαδρομή με πολλές ανάποδες στροφές, φλερτάροντας ακόμα και με τη χρεωκοπία -από την οποία σώθηκε το 2013 χάρη σε ένα παιχνίδι φημών περί εξαγοράς από την Google, η δική του Tesla Motors έφτασε να παράγει το πλέον περιζήτητο και εξελιγμένο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στον κόσμο (Model S) και να ετοιμάζεται να βγάλει στην αγορά εκείνο που μπορεί να φέρει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στον μέσο οδηγό – καταναλωτή (Model 3).
(Ο Mr. Tesla με ύφος μοντέλου στη ναυαρχίδα της αυτοβιομηχανίας του, το Model S)
Γεννημένος στην Πρετόρια της Νοτίου Αφρικής, o 45χρονος Καναδοαμερικανός επιχειρηματίας, μηχανικός, επενδυτής και εφευρέτης έχει υπάρξει παιδί-θαύμα των υπολογιστών και του διαδικτύου. Σε ηλικία μόλις 12 ετών έβγαλε τα πρώτα του χρήματα πουλώντας τον κώδικα ενός βιντεοπαιχνιδιού. Σπούδασε Φυσική και Οικονομικά. Ξεκίνησε διδακτορικό στην Εφαρμοσμένη Φυσική στο φημισμένο Stanford, αλλά δεν το ολοκλήρωσε ποτέ, στρεφόμενος από τα 24 του χρόνια στη δημιουργία επιχειρήσεων με άξονες την τεχνολογία, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το διάστημα.
Το 1995 ίδρυσε με τον αδερφό του μια εταιρεία λογισμικού, η οποία έφτιαξε μια διαδικτυακή πλατφόρμα για την ανάπτυξη ηλεκτρονικών οδηγών πόλης. Η Zip2 εξαγοράστηκε τέσσερα χρόνια αργότερα από την Compaq, έχοντας στο ενεργητικό της συνεργασίες με εφημερίδες όπως οι New York Times και Chicago Tribune. Ήταν το πρώτο του μεγάλο deal, αξίας 340 εκατομμυρίων δολαρίων, από το οποίο τελικά του έμειναν στην τσέπη τα 22 εκατομμύρια.
(Στον αυριανό, καλύτερο κόσμο του Elon Musk, τα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά και τα ‘βενζινάδικα’ μοιάζουν με θαλαμίσκους τηλεμεταφοράς)
Αμέσως μετά συμμετείχε στην ίδρυση της X.com, μιας εταιρείας online παροχής οικονομικών υπηρεσιών και πληρωμών μέσω email. Έναν χρόνο αργότερα συγχωνεύτηκε με τη μετέπειτα PayPal, την πασίγνωστη σήμερα πλατφόρμα ηλεκτρονικών συναλλαγών. Όταν, τον Οκτώβριο του 2002, η PayPal εξαγοράστηκε από την eBay αντί 1,5 δισ. δολαρίων σε μετοχές, ο Musk αποκόμισε 165 εκατομμύρια. Έτσι, πλέον διέθετε τα κεφάλαια για να επενδύσει ακόμα και στο Διάστημα. Όπως και έκανε το καλοκαίρι του 2002, ιδρύοντας τη Space Exploration Technologies ή αλλιώς SpaceX. Ασχολείται με την εξέλιξη διαστημικών οχημάτων και πυραύλων, έχοντας από το 2006 κερδίσει διαδοχικά συμβόλαια συνεργασίας με τη NASA, αξίας αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Παράλληλα, επενδύει ήδη εδώ και μια δεκαετία στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η SolarCity, της οποίας είναι ο βασικός μέτοχος, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πάροχος φωτοβολταϊκών συστημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Και μέσα σε όλα αυτά απογοητευμένος από το συγκοινωνιακό δίκτυο που συνδέει το Λος Άντζελες με το Σαν Φρανσίσκο, το 2013 ίδρυσε τη Hyperloop με στόχο την ανάπτυξη ενός υπερσύγχρονου συστήματος μεταφορών, μέσα στο οποίο κάψουλες θα κινούνται με ταχύτητα 560 χιλιομέτρων την ώρα. Το πρότζεκτ έχουν αναλάβει μηχανικοί από́ την Tesla Motors και τη SpaceX. Η Hyperloop προχωρά ήδη στη δημιουργία ενός δοκιμαστικού δικτύου μερικών χιλιομέτρων.
(Αν δεν πάμε μπροστά με τη θέλησή μας, ο Elon θα μας σπρώξει με τον απωθητήρα)
Έχοντας αποκτήσει τεχνογνωσία στην κατασκευή́ πιο εξελιγμένων μπαταριών, για τις ανάγκες των αυτοκινήτων της Tesla Motors, είδε το κενό́ στην αγορά́ των οικιακών συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία μπορεί να παραχθεί από ανανεώσιμες πηγές. Μέσω της Tesla Energy θέλει, λέει, να βοηθήσει εκατομμύρια νοικοκυριά να απαλλαγούν από τον λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος. Πρόσφατα, μαζί με τα φωτοβολταϊκά κεραμίδια, ανακοίνωσε δύο νεότερα μοντέλα οικιακών συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, που θεωρητικά μπορούν να παρέχουν αυτονομία ενός 24ώρου σε ένα σπίτι με πέντε δωμάτια.
Στην προσωπική του ζωή ο πολυπράγμων Elon Musk έχει παντρευτεί τρεις φορές – τις δύο με την ιδία γυναίκα- και έχει πέντε παιδιά. Λατρεύει τα γρήγορα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα. Έχει στην ιδιοκτησία του ένα εκπαιδευτικό πολεμικό τζετ αγορασμένο από την Τσεχία και έχει καταστρέψει σε τρακάρισμα μια πανάκριβη McLaren F1 προτού ακόμα προλάβει να την ασφαλίσει. Σύμφωνα με τη Wikipedia, η προσωπική του περιουσία υπολογίζεται σε 11,5 δισ. δολάρια.