ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ο Ελληνοϊταλός αρχιτέκτονας/windsurfer πίσω από τα πιο cool Τ-shirts

Ο Iacopo Capone-Doumas μοιράζεται μαζί μας τις εμπειρίες και τις απόψεις του για τη μόδα (και όχι μόνο) και πώς μέσα από τα ταξίδια του προέκυψαν τρία ενδιαφέροντα brands.

Ο Iacopo Capone-Doumas είναι από τις ενδιαφέρουσες περιπτώσεις ανθρώπων. Είναι απ’ αυτούς που το ‘βιογραφικό’ της ζωής του, σε εντυπωσιάζει. Για όλα αυτά που κατάφερε να κάνει, τις εμπειρίες που έχει συλλέξει και τις ευκαιρίες ζωής που αξιοποίησε με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα.

Ο Iacopo Capone-Doumas (ή αλλιώς Ιάκωβος), αφού ταξίδεψε στην Ιταλία και την Καλιφόρνια, αποφάσισε να δημιουργήσει τρία διαφορετικά brands: Το Aplo, για το οποίο σχεδιάζει ανδρικά t-shirts, το Dear Ride όπου φτιάχνει unique διακοσμητικές σανίδες του surf και το Sappho, δημιουργώντας μίνιμαλ γυναικεία σανδάλια. Κινητήριος δύναμη για όλα αυτά, ήταν η αγάπη του για το υδάτινο στοιχείο. Μιλήσαμε με τον Ιάκωβο και μοιράστηκε μαζί μας τις εμπειρίες και τις απόψεις του για τη μόδα (και όχι μόνο) και πώς μέσα από τα ταξίδια του προέκυψαν τρία ενδιαφέροντα brands.

Λίγα λόγια για τον Iacopo Capone-Doumas

Ο Iacopo Capone-Doumas αγαπάει την θάλασσα πολύ. Γεννήθηκε στην Αθήνα και η αγάπη του  για τη θάλασσα εκδηλώθηκε σε μικρή ηλικία. Στα 8 άρχισε το windsurfing, ένα χόμπι που τελικά έγινε επάγγελμα, υπό μια έννοια. Οι σπουδές του είχαν πάντα ως επίκεντρο το πάθος του αυτό. Σπούδασε στο Plymouth της Αγγλίας, πήρε πτυχίο στο Marine Composites Technology και συνέχισε με το design στην Ιταλία.  Μετακόμισε στο Μιλάνο, έκανε το Masters πάνω στο Product Design Arts in Product Design στο Domus Academy και δούλεψε εκεί. Σειρά στην ‘περιπέτεια’ αυτή, είχε το ταξίδι του στην Αμερική και το Λος Άντζελες. Εκεί προέκυψε και ο σχεδιασμός των σανίδων του surf. Σήμερα, ζει μεταξύ Αθήνας και Λος Άντζελες, έχοντας την επιμέλεια τριών brands.

Η σχέση του με το design

Ο Ιάκωβος μεγάλωσε σε ένα μοντέρνο σπίτι, με ερεθίσματα στο σύγχρονο design. Στην Αγγλία σπούδασε στην αρχιτεκτονική και ενώ αρχικά είχε σκοπό να ασχοληθεί με το interior design, τον κέρδισε η θάλασσα. Συνέχισε το master του στην Ιταλία πάνω στο σχέδιο, μαθαίνοντας καλύτερα την τέχνη του design. Ανακάλυψε πολλά εκεί και αφού δούλεψε στο ιταλικό περιοδικό Interni, κατέληξε στην Αμερική. Δούλεψε εκεί αλλά μια επίσκεψη στο Λος Άντζελες ήταν αρκετή για να του υπενθυμίσει τη σύνδεσή του με τη θάλασσα.

Το Dear Ride είναι….

Ένα brand που προσφέρει μίνιμαλ διακοσμητικές σανίδες του surf. Ο Ιάκωβος είχε ήδη ξεκινήσει να φτιάχνει τις δικές του για το σπίτι του στην Αθήνα, η ζωή στο Λος Άντζελες όμως, τον έκανε να δει ότι μπορεί να το κάνει επάγγελμα. Εκεί, κατάλαβε το μεγάλο αγοραστικό κοινό που υπάρχει στις διακοσμητικές σανίδες του surf. Συνδύασε, λοιπόν, την αγάπη του για το υδάτινο στοιχείο με την αρχιτεκτονική και το σχέδιο δημιουργώντας το Dear Ride. «Σχεδιάζοντας τις πρώτες σανίδες για το σπίτι μου στην Αθήνα, σκέφτηκα πώς μπορώ να παντρέψω το μοντέρνο interior design που θεωρείται «ακριβό» με το surf που θεωρείται hip. Εκεί είδα ότι υπάρχει αυτή η αγορά όπου μπορούσα να παντρέψω την αγάπη μου για τη θάλασσα και το interior design», αναφέρει σχετικά.

Με το Aplo θέλει να καταφέρει….

Να δημιουργήσει το ‘go-to’ t-shirt για τους άνδρες. Τα t-shirts του Aplo έχουν την ίδια μίνιμαλ αισθητική που έχουν και τα τρία brands του Ιάκωβου. Θέλει να προσφέρουν χρηστικότητα στον άνδρα. «Γιατί να πρέπει να έχεις ένα «καλό» t-shirt και 5 άλλα για διαφορετικές περιστάσεις; Ενώ μπορείς να έχεις ένα, που είναι το ‘go-to’ σου; Εγώ αυτό ήθελα να κάνω. Ένα t-shirt που φοράς ανά πάσα στιγμή. Που όταν το φορέσεις θα ξέρεις ότι σου κάθεται καλά και σου ταιριάζει», λέει σχετικά. Το Aplo πρόκειται για ένα eco-friendly brand. Τα t-shirts φτιάχνονται από φυσικά υλικά που σημαίνει ότι προέρχονται από φυσικές πηγές.

Η άποψή του για τη βιωσιμότητα στη μόδα

Ο Ιάκωβος πιστεύει ότι κάποια στιγμή όλοι θα προσαρμοστούν γύρω από το sustainability. «Πρέπει δηλαδή να γίνει αυτό. Είναι ο πλανήτης που ζούμε. Πιστεύω όμως και με την κρίση, ότι η μόδα θα στραφεί περισσότερο στο sustainability.»

Ο κοινός παρανομαστής των τριών brands

Αυτό που τα συνδέει είναι ότι έχουν και τα τρία την ίδια φιλοσοφία, προσφέροντας διαφορετικό προϊόν. Και τα τρία brands έχουν απλό design. Προσφέρουν καλή ποιότητα –με το Aplo και τα Sappho να μην θεωρούνται high-end-, και ένα πολύ focused προϊόν.«Τα brands μας είναι ουσιαστικά το αντίθετο της ‘γρήγορης μόδας’. Θέλουμε τα προϊόντα των brands να θεωρούνται staples», λέει σχετικά.

“Δίνουμε βάση στα διαχρονικά προϊόντα γιατί ζούμε σε μια υπερκαταναλωτική κοινωνία”

Ποιότητα = υψηλός κόστος. Πώς τα brands του αντιστέκονται σ’ αυτό

Ο Ιάκωβος θέλει να αποδείξει ότι ένα ποιοτικό προϊόν δεν χρειάζεται να έχει υψηλό κόστος. Αρχικά, θέλει να τονίσει τη χρηστικότητα που έχουν τα t-shirts του, συνδυάζοντας καλό design. Με ένα σταθερό concept στο μυαλό, θέλει να ξεφύγει από τη λογική της ‘γρήγορης μόδας’ και να αποδείξει στους καταναλωτές το εξής: ότι μπορούν να επενδύσουν σε ένα ποιοτικό προϊόν χωρίς να ξοδέψουν πολλά. Συνδυάζει ποιότητα και ένα medium κόστος παραγωγής. Όταν τον ρώτησα πώς το καταφέρνει αυτό, δήλωσε: «Αρκεί να έχεις όρεξη και ένα σταθερό concept στο μυαλό σου και μπορείς να το καταφέρεις. Αυτό με την κρίση, θα φανεί. Αν σαν brand δεν έχεις ταυτότητα αυτό θα φανεί. Συνδυάζοντας, λοιπόν, ένα καλό design,  ποιότητα, πόσο χρηστικό είναι το προϊόν σου και το concept που έχεις σαν brand, μπορείς να πετύχεις ποιότητα και ένα καλό κόστος.»

Πώς πρεσβεύει τη διαχρονική μόδα μέσα από τον μινιμαλισμό των σχεδίων του

«Πιστεύω στη διαχρονικότητα των ρούχων και ακόμη περισσότερο στη χρηστικότητα των ρούχων. Και, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να υπάρχει και ένα concept. Και για εμένα ο μινιμαλισμός είναι ο καλύτερος τρόπος για να το επικοινωνήσεις αυτό», αναφέρει σχετικά. Ο Ιάκωβος στοχεύει πάνω απ’ όλα στην πρακτικότητα των ρούχων και στο concept πίσω απ’ αυτά.

Οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις και ο COVID-19. Η επιρροή στα ελληνικά fashion brands αλλά και στα δικά του

Στους δυο μήνες της καραντίνας, ο Ιάκωβος φρόντισε να κρατήσει τα brands του ‘επίκαιρα’. Κινήθηκε στο πνεύμα των περισσότερων brands και είχε μια περίοδο εκπτώσεων στα προϊόντα του, με σκοπό να βοηθήσει τον κόσμο που ήθελε ακόμα να αγοράσει τις δημιουργίες του. Επειδή, τα brands του είναι ακόμα στην αρχή, δεν επηρεάστηκε τόσο. Προμοτάρει εξαρχής το online shopping εξάλλου,  στο οποίο πιστεύει ότι θα στραφούν ακόμη περισσότερες επιχειρήσεις. «Σίγουρα η πανδημία θα επηρεάσει τα φυσικά καταστήματα, μιας και ακόμα ο κόσμος φοβάται να μπει μέσα και να δοκιμάσει ρούχα».

Στο πόσο θ’ αλλάξει το κλίμα των αγορών

Ο Ιάκωβος πιστεύει ότι οι καταναλωτές θα επιστρέψουν στο local. «Αν και δεν είναι τίποτα σίγουρα, ελπίζω πως θα συμβεί αυτό, όπως έγινε και το ’12 με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα. Πιστεύω ότι ο κόσμος θα στραφεί στα basics και εμένα αυτό ήταν και το concept μου εξαρχής. Πιστεύω ότι ο κόσμος θα αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες, επενδύοντας σε ρούχα που του είναι πιο χρηστικά και που θα μπορεί να φοράει περισσότερο και για περισσότερο καιρό. Πιστεύω ότι θα αναδειχθεί η διαχρονική μόδα και τα μεσαίου μεγέθους brands που προσφέρουν τέτοιο προϊόν. Σίγουρα θα συνεχίσουν να υπάρχουν τα brands της ‘γρήγορης μόδας’, αλλά πιστεύω ότι ο κόσμος θα αρχίσει να αναζητάει αυτά που σχεδιάζουν ρούχα με χαρακτήρα και όχι επειδή κάτι είναι trendy.»

Τι τον εμπνέει

Οι αρχές του Italian design και κινήματα όπως το postmodernism και το Bauhus ασκούν πάντα επιρροή στις δημιουργίες του Ιάκωβου. Αυτά όμως είναι τα εργαλεία του για τον σχεδιασμό. Η έμπνευση προέρχεται κυρίως από τον κόσμο. Στο να παρατηρεί τον κόσμο.

Greece vs. Italy vs. L.A. Οι πιο καλοντυμένοι άνδρες είναι οι….

Ιταλοί. «Εντάξει οι Ιταλοί ξεχωρίζουν. Από την άλλη στο Λος Άντζελες υπάρχει η κουλτούρα της θάλασσας και αυτό έχει αντίκτυπο στο στιλ των ανδρών. Το ιδιαίτερο lifestyle βοηθάει.»

Πώς προβλέπει το μέλλον των brands του

Ο Iacopo Capone-Doumas θα ήθελε να δει τις σανίδες του surf του Dear Ride να γίνουν τα σύμβολα της θάλασσας στη μοντέρνα αρχιτεκτονική (όπως ήταν κάποτε οι άγκυρες).«Με το Aplo θα ήθελα τα t-shirts να γίνουν τα ‘go-to’ t-shirts των ανδρών. Θέλω να υπάρχει αυτό το convenience μέσα από τα t-shirts μου στους άνδρες, γιατί αυτό μ’αρέσει και εμένα πολύ γενικότερα.»