©2020 Home Box Office, Inc. All rights reserved Gavin Bond
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ο Matthew Rhys έρχεται πάντα εκεί που δεν το περιμένεις

Ο αγαπημένος (και βραβευμένος) πρωταγωνιστής του ‘Americans’ μας μίλησε για τον νέο του ρόλο στο ‘Perry Mason’, στη νουάρ σειρά που προβάλλεται αποκλειστικά στο Vodafone TV.
Δεν θα έμοιαζε ποτέ με την προφανή επιλογή για να παίξει έναν ζόρικο fixer την εποχή του κραχ των ‘30s, αλλά από την άλλη κι όταν ανέλαβε να παίξει τον σοβιετικό κατάσκοπο με τη βιτρίνα της ιδανικής αμερικάνικης οικογένειας, πάλι άνθρωποι ξαφνιάστηκαν.

Ο Μάθιου Ρις γενικά μοιάζει ανέκαθεν να έρχεται εκεί που δεν το περιμένεις και πριν προλάβεις να το καταλάβεις, τον έχεις αγαπήσει. Ό,τι κι αν είναι αυτό στο οποίο παίζει.

Το “Perry Mason” της ΗΒΟ προβάλλεται στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω του Vodafone TV, το σπίτι της ΗΒΟ στην Ελλάδα. Νέα επεισόδια κάθε Δευτέρα.

«Προσωπικά δεν έχει αλλάξει αυτό που πάντα ήταν το ενδιαφέρον μου κάνοντας αυτό σαν καριέρα», μας λέει ένα βράδυ Παρασκευής μέσω zoom, εκείνος καθιστός σε μια ηλιόλουστη κουζίνα (εκεί είναι ακόμα πρωί) με τίμια πυκνό μούσι, ανοιχτόχρωμο outfit και βροντερό γέλιο, όλα να σηματοδοτούν μια κάποια κεφάτη διάθεση. «Που είναι το να λέω ενδιαφέρουσες ιστορίες και να παίζω χαρακτήρες που με ενδιαφέρουν», χαμογελά όταν του αναφέρω πως η βράβευσή του με Έμμυ ήρθε σε προχωρημένη σεζόν της σειράς, σχεδόν σα να επρόκειτο για κάτι σαν δημόσια απαίτηση.

Μοιάζει φύσει συμπαθητικός, εκτός από στυλιστικά άψογος. Χαμογελά σε κάθε ερώτηση, και δείχνει πραγματικά ευγνώμων για το ότι βρίσκεται εκεί. Όχι εκεί εννοώντας απέναντι στην κάμερα, μιλώντας σε αγνώστους από την άλλη άκρη του κόσμου, αλλά “εκεί” εννοώντας στο Χόλιγουντ, σε έναν τηλεοπτικό και κινηματογραφικό κόσμο όπου πλέον αποτελεί όνομα εγνωσμένης αξίας και βάρους.

Αρκετά για να σηκώσει στις πλάτες του μια νέα πρεστίζ σειρά του ΗΒΟ, το νουάρ εποχής ‘Perry Mason’, που στην Ελλάδα βλέπουμε αποκλειστικά μέσω του Vodafone TV, με νέα επεισόδια κάθε Δευτέρα.

Γεννημένος στο Κάρντιφ τον Νοέμβριο του ‘74, ο Μάθιου Ρις ξεκίνησε την καριέρα του παίζοντας τον Έλβις Πρίσλεϊ, αλήθεια, σε ένα σχολικό μιούζικαλ όταν ήταν ακόμη έφηβος. Ύστερα από εκείνη την παράσταση του μπήκε η ιδέα και γράφτηκε στο Royal Academy of Dramatic Arc του Λονδίνου- η ζωή του έκτοτε είναι μια διαρκής πορεία. Πορεία κυριολεκτική, με διαρκείς μετακινήσεις σε χώρες, πόλεις και ηπείρους, και πορεία ανοδική καθώς κάθε του πρότζεκτ μοιάζει να τον φέρει σε κάτι μεγαλύτερο.

Έπαιξε σε αστυνομικές σειρές του BBC και σε Ουαλικά κινηματογραφικά φιλμ, φτάνοντας στην πρώτη του σημαντική δουλειά το ‘99, ως μέλος του καστ του ‘Titus’ της Τζούλι Τέιμορ, μαζί με τον Άντονι Χόπκινς. Αργά αλλά μεθοδικά συνέχισε να βρίσκει το δρόμο του, μοιράζοντας το χρόνο του ανάμεσα στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου (όπου έπαιξε τον “Πρωτάρη” δίπλα στην Καθλίν Τέρνερ!), το Ιρλανδικό σινεμά (“The Abduction Club”) και την αγγλική τηλεόραση- γυρισμένη στη Νέα Ζηλανδία (“The Lost World” του BBC).

Μια μεγάλη αλλαγή συνέβη το 2006 όταν μετακόμισε στη Σάντα Μόνικα των ΗΠΑ για τις ανάγκες της τηλεοπτικής σειράς ‘Brothers & Sisters’ στην οποία πρωταγωνίστησε μέχρι το τέλος της το 2011 στο ρόλο του δικηγόρου (και brother, φυσικά) Κέβιν Γουόκερ. Το παρουσιαστικό του είχε κάτι αόριστα γλυκό αλλά και αόριστα αιχμηρό την ίδια στιγμή, ένα pretty boy που νιώθεις πως όλο και κάτι θα κρύβει.


©2020 Home Box Office, Inc. All rights reserved / Gavin Bond

Δεν άφησε όμως ποτέ πίσω την ουαλική κληρονομιά του και την έγνοια του για ευαίσθητους κοινωνικούς σκοπούς. Συμμετέχει και υποστηρίζει φιλανθρωπίες υπέρ της ανάπτυξης νοσοκομείου παίδων στην Ουαλία (ίσως να πέρναγε κι από εδώ καμιά βόλτα γιατί θα χρειαζόταν), και παιδιών με εγκεφαλική παράλυση. Στην Ουαλία έχει γίνει δεκτός ως δρυίδης(!) από το μεγαλύτερο εθνικό πολιτιστικό φεστιβάλ, Welsh National Eisteddfod (όπου eisteddfod ονομάζονται στα ουαλικά τα εν λόγω πολυήμερα φεστιβάλ λογοτεχνίας, μουσικής και περφόρμανς). Καταπιάνεται με δικαιώματα κοινωνικών ομάδων, ενώ πολιτικά η θέση του παραμένει πάγια ως υποστηρικτής του Plaid Cymru, του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος υπέρ της ουαλικής ανεξαρτησίας.

Μοιάζει με άνθρωπος που πάντα αναζητά την ελπίδα, τελικά, κι αυτό είναι κάτι που τον απασχολεί και σήμερα. «Αν δούμε αυτή τη σειρά χωρίς αυτό το φέγγισμα ελπίδας ότι μπορεί να γίνει η αλλαγή, μπορεί να είναι τρομερά καταθλιπτικό», λέει αναφερόμενος στο σχεδόν ενός αιώνα πίσω παρελθόν που κοιτάζει το “Perry Mason”, και το πώς τα πράγματα έχουν αλλάξει ή, σε κάποιες περιπτώσεις, μείνει ίδια. «Αυτό που έδωσε την αφορμή για αυτή την αλλαγή είναι κάτι τραγικό και θλιβερό», συνεχίζει μιλώντας για τις εξεγέρσεις διαμέσου της Αμερικής τη στιγμή που μιλάμε. «Από εκεί μετά η τροχιά αλλαγής υπάρχει. Όπως και η ελπίδα ώστε να κοιτάξεις ένα σόου σαν το δικό μας και να πεις, α, κάτι αλλάζει. Πρέπει πάντα να υπάρχει ελπίδα».

Το 2012 συνεχίζει να είναι για τον Ρις μια χρονιά γεμάτη ετερόκλητα πρότζεκτ γυρισμένα σε κάθε γωνιά του ορίζοντα. Κάνει τηλεόραση για το BBC2, μια διασκευή του ανολοκλήρωτου βιβλίου του Ντίκενς, “The Mystery of Edwin Drood”, παίζει Off-Broadway στην παράσταση “Look Back in Anger”, κάνει σινεμά με το “Scapegoat”, γυρίζει και μια μίνι σειρά ως Ντάρσι με το “Death Comes to Pemberley”, ένα fan fiction σίκουελ της “Περηφάνιας και Προκατάληψης” γραμμένο ως μυστήριο φόνου. Καλά περνάει ο Μάθιου, είναι εμφανές, αλλά την επόμενη χρονιά είναι που η καριέρα του θα αλλάξει για πάντα.


O Μάθιου Ρις κι η Κέρι Ράσελ στο “Americans”.

O Μάθιου Ρις κι η Κέρι Ράσελ στο “Americans”.

Το 2013 ντεμπουτάρει το κατασκοπικό και οικογενειακό δράμα εποχής “The Americans”, η ιστορία ενός ζευγαριού σοβιετικών κατασκόπων που ζει με ψεύτικες ταυτότητες στην Ουάσινγκτον των ‘80s, έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να φέρουν εις πέρας τη μεγάλη, κρίσιμη αποστολή για την KGB. Ο Ρις πρωταγωνιστεί δίπλα στην φοβερή Κέρι Ράσελ στη σειρά, αντιπαραβάλλοντας ανθρωπιά και αβεβαιότητα απέναντι στην πολύ πιο μεγάλη σιγουριά του δικού της χαρακτήρα. Τελικά προτάθηκαν κι οι δύο για ερμηνευτικά Έμμυ, ο Μάθιου Ρις το κέρδισε μάλιστα για την τελευταία σεζόν της σειράς το 2018.

Ακόμα σημαντικότερα για τον ίδιο, το 2014 ξεκίνησε σχέση με την Κέρι Ράσελ, και το 2016 έκαναν το πρώτο τους παιδί.

Σε αυτό το σημείο ο Ρις είναι από τα πιο καυτά ονόματα στο industry και, όπως μας είπε και η παραγωγός του “Perry Mason”, Σούζαν Ντάουνι, όταν συζητούσα στα γραφεία της παραγωγής πιθανά ονόματα για το ρόλο του ηθικού δικηγόρου, όλοι φυσικά ανέφεραν τον Μάθιου Ρις. «Αυτή είναι η πολυτέλεια νομίζω μιας πετυχημένης καριέρας, το να παίζεις ανθρώπους που θες να παίξεις και να πεις ιστορίες που θες να πεις», λέει ο ίδιος όταν τον ρωτάω πώς η επιτυχία και η βράβευση του “Americans” άλλαξε την καριέρα του και το πώς διαλέγει ρόλους.

Όταν έπεσε αρχικά η ιδέα για το “Perry Mason”, παραδέχεται πως στην αρχή ήταν σκεπτικό. «Ooooh!», κάνει με ένα παιχνιδιάρικο ύφος, σα να σκέφτεται κάτι που τον ιντριγκάρει αλλά κάτι μέσα του σχηματίζει ακόμα ένα ερωτηματικό. «Αναρωτιόμουν, ποιος θα το κάνει;», γελάει. Τι τον έπεισε; «Όταν ακούς “ΗΒΟ” ξέρεις ότι δεν θα είναι ο Πέρι Μέισον του παππού μας. Δεν έβλεπα την παλιά σειρά, θυμάμαι να υπάρχει στην τηλεόραση αλλά δεν θυμάμαι ποτέ να το βλέπω. Ήταν η συνάντηση με την ομάδα των Ντάουνι που με έπεισε ότι θα ήταν κάτι τρομερά ενδιαφέρον».


Ο Μάθιου Ρις ως ο ήρωας του τίτλου στο “Perry Mason” του ΗΒΟ.

Ο Μάθιου Ρις ως ο ήρωας του τίτλου στο “Perry Mason” του ΗΒΟ.

Καθώς η σειρά ακολουθεί τα ίχνη του δικηγόρου αλλά πίσω, στο παρελθόν του, σαν μια ιστορία προέλευσης σαν αυτές που βλέπουμε για τους υπερήρωες, αυτό που μίλησε στον Ρις ήταν η σιγουριά της ηθικής ζυγαριάς του ήρωα. «Βλέπουμε στο 2ο επεισόδιο να συμβαίνει μια μεγάλη αδικία που λειτουργεί ως σπουδαία υπενθύμιση του σωστού και του λάθους, κι ο Πέρι συνειδητοποιεί πως δε μπορεί να ζήσει αλλιώς», μας λέει ο ηθοποιός. «Το πράγμα που είναι δίκαιο πρέπει να γίνει, κι αυτό είναι που του δίνει την ώθηση να γίνει δικηγόρος. Δεν μπορεί να κάθεται αμέτοχος όταν συμβαίνει κάτι άδικο, όταν έχει λόγο στο ποια είναι η δικαιοσύνη. Έχει μια άσπρο-μαύρο αίσθηση δικαίου, αλλά έχει πολλές γκρίζες περιοχές ως προς το πώς θα φτάσει εκεί», εξηγεί.

Για την έρευνα του χαρακτήρα επίτηδες λέει δεν ανέτρεξε στα βιβλία στα οποία βασίστηκε ο ήρωας. «Έχω κάνει τελευταία κάποιες διασκευές που αφοσιώθηκα κάπως υπερβολικά πολύ στα βιβλία και έμπλεξα τον εγκέφαλό μου. Αρχίζεις και παίζεις πράγματα που δεν είναι στο σενάριο αλλά στο βιβλίο. Ήθελα να το κρατήσω πιο απλό», λέει. Έκανε όμως έρευνα. Μελέτησε τον Α’ Παγκόσμιο και το Κραχ, πώς επηρέασε το Λος Άντζελες ή όχι. Και μίλησε και με έναν συνήγορο υπεράσπισης στο Λος Άντζελες, ο οποίος είχε συμμετάσχει στη δική του Ο. Τζ. Σίμπσον, για το πώς είναι να δουλεύεις με το έγκλημα σε αυτή την πόλη.

Δύο πράγματα που του άρεσαν: Η δομή της σειράς, που είναι όλη μια υπόθεση αντί μία αυτοτελής υπόθεση ανά ώρα, όπως η παλιά σειρά («Επιτρέπει στο κοινό πραγματικά να επενδύσει στους χαρακτήρες για να τους ακολουθήσει σε αυτό το φοβερό ταξίδι», υποστηρίζει) και το ότι μπορεί να παίξει έναν ηθικά ακέραιο, ερευνητικό χαρακτήρα σε μια εποχή σαν τη σημερινή: «Είναι τόσα πολλά τα πράγματα που παίζονται μπροστά στα μάτια μας που δεν ξέρω πού θα είχε νόημα να ψαχουλέψω, αν ήμουν ντετέκτιβ», λέει χαμογελώντας.

Αυτό που δεν χρειάζεται έρευνα για να αποδειχθεί είναι πως ο Μάθιου Ρις συνεχίζει να είναι ένας από τους ηθοποιούς της Στιγμής. Καταφέρνει να διαποτίζει ήρωες του παρελθόντος, από έναν σοβιετικό κατάσκοπο των ‘80s μέχρι έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ των ‘30s, με δικές του σημερινές ανησυχίες, και κάπου ανάμεσα σε αυτά πρωταγωνίστησε και στο εξαιρετικό “Ένας Υπέροχος Γείτονας” δίπλα στον Τομ Χανκς. Έχει κάτι το εντελώς σύγχρονο στο παρουσιαστικό του και κάτι το ανάλαφρο στη συμπεριφορά του, αλλά η αύρα του κουβαλά και μια βαρύτητα. Μας κοιτά χαμογελώντας και ξέρουμε πως ναι, ως Πέρι Μέισον, είναι ο άνθρωπος για τη δουλειά.

*Το “Perry Mason” της ΗΒΟ προβάλλεται στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω του Vodafone TV, το σπίτι της ΗΒΟ στην Ελλάδα. Νέα επεισόδια κάθε Δευτέρα.

Exit mobile version