Μπήκαμε στον πιο διασκεδαστικό ταξιτζή της Αθήνας
Ο ‘Sticker Taxi’ θα σε κεράσει καραμέλες, αυτοκόλλητα και χαμόγελα.
- 3 ΑΠΡ 2018
Καλώς ή κακώς, έχουμε συνηθίσει όταν κάποιος μοιράζεται μαζί μας μια ιστορία η οποία περιλαμβάνει εμπειρία μέσα σε ταξί, αυτή να αφορά κάτι δυσάρεστο. Κάποιος αγενής οδηγός που κάπνιζε και έβριζε, ένας άλλος που προσπάθησε να σε κλέψει στα ρέστα ή σε έκανε κύκλους, ένας τρίτος που οδηγούσε επικίνδυνα και άκουγε μουσική στη διαπασών.
Καταλαβαίνεις λοιπόν την έκπληξή μου, όταν πριν από μερικές ημέρες ένας κολλητός μου φίλος με πήρε τηλέφωνο ενθουσιασμένος, για να μου περιγράψει μια διαδρομή σε ταξί η οποία περιελάμβανε κεράσματα όπως αυτοκόλλητα και καραμέλες. Όχι, δεν είχε μπει σε κάποιο αυτοκίνητο με κρυφή κάμερα, αλλά στο όχημα του ‘Sticker Taxi’, του συνεργαζόμενου με την Beat οδηγού ταξί, τον οποίο όλο και πιο συχνά ακούς να πρωταγωνιστεί στις ιστορίες που μοιράζονται οι ευχαριστημένοι επιβάτες που βρέθηκαν ξαφνικά να παρακολουθούν το ‘show’ που στήνει για χάρη τους.
Μια βόλτα στην σελίδα του στο Instagram, είναι αρκετή για να σε βάλει στο κλίμα. Αμέτρητα αυτοκόλλητα, γλυκά, καραμέλες, μέχρι κι ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο κατασκευασμένο με αυτοκόλλητα που προσέφερε σε πελάτισσα και πάρα μα πάρα πολλά χαμόγελα από έναν οδηγό που έχει βρει έναν απλό τρόπο για κάνει μια διαδρομή ρουτίνας λίγο πιο ευχάριστη. Όπως καταλαβαίνεις, ο πειρασμός ήταν πολύ μεγάλος και χωρίς δεύτερη σκέψη επικοινωνήσαμε μαζί του μέσω του λογαριασμού του, για γνωριμία και κουβέντα (εντάξει, ίσως και για τις δωρεάν καραμέλες, τι θες).
(Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson)
Όπως κάνει και με τους πελάτες που τον καλούν μέσω της εφαρμογής, έτσι και με μένα και τη Φραντζέσκα, φρόντισε να είναι συνεπής στο ραντεβού του και μόλις μας είδε, βγήκε από το ταξί για να μας υποδεχτεί με ένα τεράστιο χαμόγελο. Πριν προλάβουμε να τον βομβαρδίσουμε με ερωτήσεις, φρόντισε να μας κεράσει νερό κι ένα από τα ειδικά φτιαγμένα επετειακά παστέλια, τα οποία προορίζονται για τους πιστούς του πελάτες. Έχοντας ήδη πάρει το πρώτο δώρο μας, ήμασταν πια έτοιμοι να γνωριστούμε καλύτερα.
Παστέλια, αυτοκόλλητα και συμπάθεια
Ο άνθρωπος πίσω από τον ‘Sticker Taxi’ είναι ο Στέλιος Δημητρακοπούλος, επαγγελματίας οδηγός τα τελευταία 30 σχεδόν χρόνια και μέλος της εφαρμογής του Beat από τα τέλη του 2014. Α, ο Στέλιος είναι επίσης ευτυχισμένος πατέρας δίδυμων κοριτσιών και όσο ‘η χαρά της ζωής’ και κεφάτος τον φαντάζεσαι.
“Δεν είμαι της τεχνολογίας, όταν μπήκα στο Beat ήταν δύσκολα για μένα, όμως από τις 5 πρώτες διαδρομές κατάλαβα πως κάτι σπουδαίο συμβαίνει με αυτή την εφαρμογή, κι έτσι είπα να βάλω κι εγώ με τον δικό μου τρόπο το λιθαράκι μου, ευχαριστώντας πρώτα το εκλεκτό επιβατικό κοινό που επιλέγει να επιβραβεύσει την καινοτομία”, θα πει για να εξηγήσει το πώς αποφάσισε να καθιερώσει τα μικρά του δώρα προς τους επιβάτες.
“Αποφάσισα να καθιερώσω διάφορες δράσεις, ξεκινώντας με κάποια κεράσματα, όπως ζελεδάκια και καραμέλες, όμως δεν με ικανοποιούσε μόνο αυτό. Σκέφτηκα λοιπόν τα αυτοκόλλητα, εμπνευσμένος από τις αγαπημένες μου κόρες και τα αυτοκόλλητα που τους έβαζαν οι εκπαιδευτικοί στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό, γεμίζοντάς τες με χαμόγελο και θετική διάθεση. Αυτό το χαμόγελο και τη θετική διάθεση θέλησα να μεταβίβασω στους επιβάτες. Προσφέρω αυτοκόλλητα σε διάφορες μορφές, ανάλογα με την εποχή και την ηλικία. Οι πελάτες εκπλήσσονται, είναι κι ο τρόπος όμως που τα προσφέρω που τους προκαλεί εντύπωση”. Ο κύριος Στέλιος βλέπεις, δεν μένει απλά στα κεράσματα. Θα σου πει ότι απέδρασε από την Μεγάλη Βρετάνια και θα σε προετοιμάσει για μια διαδραστική διαδρομή, που όμοιά της δεν θα έχεις βιώσει ξανά και τα αποτελέσματα της οποίας θα σπεύσεις να μοιραστείς στο Instagram.
“Η σελίδα μας στο Instagram δημιουργήθηκε από τους επιβάτες του Taxibeat, στις 20 Ιουλίου του 2016. Δύο φωτογράφοι, η Κατερίνα Θάνου κι ο Κώστας Λάλας με παρότρυναν και επέμειναν, μιας κι εγώ ήμουν διστακτικός γιατί δεν είμαι της τεχνολογίας. Η Κατερίνα είναι και η νονά της σελίδας. Μαζί με την οικογένειά μου και τις κόρες μου, στήσαμε τη σελίδα κι ο κόσμος την έχει αγκαλιάσει. Πλέον έχω εξοικειωθεί, μαθαίνουμε συνεχώς και προχωράμε”.
“Έχουν υπάρξει επιβάτες που βιώνουν πραγματικά δύσκολες καταστάσεις, οι οποίοι φεύγοντας από το ταξί με αγκάλιασαν και με φίλησαν επειδή τους έφτιαξα την διάθεση. Η καθημερινότητα είναι σκληρή κι εγώ θέλω ο κάθε επιβάτης να φεύγει με χαμόγελο”. Τι γίνεται όμως όταν ο ίδιος ή ο πελάτης δεν έχουν όρεξη;
Όταν δεν αισθάνομαι καλά, επειδή είμαι πολύ απαιτητικός με τον εαυτό μου, πηγαίνω σπίτι μου. Στον πελάτη πρέπει να προσφέρουμε τον καλύτερο εαυτό μας, να αφήνουμε στην άκρη τα προβλήματά μας
“Έχω τύχει σε πελάτες οι οποίοι μπορεί να μην έχουν όρεξη, έχω έτοιμες όμως τις πεντάδες με τα αυτοκόλλητα και στο τέλος της διαδρομής, μαζί με την απόδειξη τους τα προσφέρω, η φιλοσοφία μου δεν αλλάζει”.
“Δεν έχουμε κάτι να χωρίσουμε με τον ΣΑΤΑ”
Ένας τόσο ιδιαίτερος οδηγός, ο οποίος προσφέρει αυτές τις πρωτότυπες υπηρεσίες, δεν θα μπορούσε να μην έχει αποκτήσει φανατικούς πελάτες. Ο ίδιος βέβαια, μιλάει πάντα σε πρώτο πληθυντικό, αφού θεωρεί ότι τίποτα απ’ όσα προσφέρει δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν χωρίς το Beat.
“Χάρη στα αυτοκόλλητα έχω γίνει αναγνωρίσιμος. Ένα κομμάτι της μαγείας του Beat είναι ότι έχει τη δυνατότητα ο επιβάτης να επιλέγει τον οδηγό που επιθυμεί. Με διαλέγουν πελάτες κι ας βλέπουν ότι είμαι πιο μακριά, γιατί ξέρουν τι υπηρεσίες προσφέρω. Έχω αρκετά σταθερό πελατολόγιο, αλλά δεν με ενδιαφέρει αυτό, εγώ θέλω ο κάθε επιβάτης να φεύγει από το ταξί μου ευχαριστημένος”.
Φυσικά, ως ένας άνθρωπος ο οποίος βρίσκεται στο χώρο τόσα χρόνια, δεν θα μπορούσε να μην αναγνωρίσει τα στραβά του κλάδου του. “Αγαπάω το επάγγελμά μου, θεωρώ ότι επιτελούμε κοινωνικό έργο, αλλά δεν κρύβομαι πίσω απ’ το δάχτυλό μου. Το ταξί, προσέφερε κακές υπηρεσίες, όμως οφείλουμε να ομολογήσουμε, ότι χάρη στις εφαρμογές του, την τελευταία δεκαετία έχει ανέβει το επίπεδο των επαγγελματιών, μπήκαν στο χώρο παιδιά τα οποία έμειναν άνεργα από εταιρείες και επένδυσαν στο ταξί. Θα πρέπει όμως να βελτιωθούμε κι άλλο”. Βελτίωση ωστόσο χωράει και στην νοοτροπία κάποιων επιβατών.
“Υπάρχουν επιβάτες οι οποίοι δεν σκέφτονται σωστά. Έχει τύχει να μεταφέρω ανθρώπους με καρδιακά προβλήματα στον Ευαγγελισμό, οι οποίοι ευτυχώς σώθηκαν. Οι πελάτες που προχωράνε τελευταία στιγμή σε ακυρώσεις και δεν σέβονται το χρόνο μας θα πρέπει λοιπόν να σκεφτούν ότι αυτός ο χρόνος είναι πολύτιμος για κάποιους συμπολίτες μας”.
Με το νέο νομοσχέδιο για τις μεταφορές να είναι φρέσκο όμως -ένα νομοσχέδιο το οποίο αφορά και την Beat- και το χώρο του ταξί να μοιάζει χωρισμένος σε στρατόπεδα, δεν θα μπορούσα να μην ζητήσω τη γνώμη του Στέλιου για το νέο τοπίο που διαμορφώνεται.
Έχω τις διαφωνίες μου με τον ΣΑΤΑ, που δεν θέλει την αξιολόγηση, το προφίλ του οδηγού, πράγματα που δεν συνάδουν με το 2018, ο ιδιωτικός τομέας στηρίζεται στην αξιολόγηση, καθημερινά αξιολογούμαστε όλοι. Το όνομά μου ως Sticker Taxi χτίστηκε μέσα απ’ αυτό
“Το Beat συνεργάζεται μόνο με επαγγελματίες οδηγούς ταξί κι όχι με κάποιους άλλους, οι οποίοι κλέβουν το μεταφορικό έργο. Εκεί υπάρχει ένα θολό τοπίο το οποίο αποτελεί παγκόσμιο πρόβλημα. Με τον ΣΑΤΑ δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα, ο επιβάτης επιλέγει με ποια εφαρμογή επιθυμεί να συνεργαστεί, εκτός από το Beat, έχουν πια εκσυγχρονιστεί και τα ραδιοταξί, έτσι είναι η ελεύθερη αγορά. Κόντρα ανάμεσα στους επαγγελματίες οδηγούς δεν υπάρχει, σέβονται το Beat, όπως σεβόμαστε κι εμείς τη δουλειά τους”.
“Μέσα από την πορεία 10.000 διαδρομών και μιλώντας με τους επιβάτες, κατάλαβα ότι για χρόνια ήταν πολλοί αυτοί που δεν έπαιρναν ταξί, γνωρίζοντας όμως το Beat ξαναγύρισαν επειδή διαπίστωσαν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες”.
“Το ταξί είναι ένα επάγγελμα που προσφέρει καλές και κακές εικόνες και ιστορίες. Το Beat, εκτός από ασφάλεια και σεβασμό στους επιβάτες, τα προσφέρει και σε εμάς, έχω κινδυνεύσει τέσσερις φορές στα σχεδόν 30 αυτά χρόνια μέσα στο ταξί”. Όσο για μια δυνατή εικόνα που ξεχωρίζει;
“Είχαμε κάνει μία δράση όπου μέσω του Beat, μπορούσες να στείλεις κρασιά σε προορισμό της επιλογής σου. Είχα πάει λοιπόν ένα κρασί στην οδό Αχαρνών. Βγήκε μια ηλικιωμένη κυρία και όταν την ενημέρωσα ότι της το είχε στείλει η κόρη της, με αγκάλιασε λες και της δίναμε τον μεγαλύτερο θησαυρό”.
Πριν τον αποχαιρετήσουμε, ο κύριος Στέλιος μας ζήτησε να διαλέξουμε από πέντε αυτοκόλλητα ο καθένας, για να μας προσφέρει το φημισμένο αποχαιρετιστήριο δώρο του, μαζί με τις καραμέλες και τα μπισκότα του. Όπως μας ενημέρωσε, οι περισσότεροι πελάτες προτιμάνε το αυτοκόλλητο με το ταξί, ενώ του προτείνουν κι αυτοί διάφορα δώρα, όπως ποτά, τα οποία όμως αποφεύγει για προφανείς λόγους. Και μιας και ο κύριος Στέλιος κερδίζει το Όσκαρ καλύτερου οδηγού (και πρωτότυπου σεναρίου εδώ που τα λέμε), δεν μπορούμε να φανταστούμε πιο ταιριαστό κλείσιμο από μερικές ευχαριστίες του ίδιου στην ομάδα που τον στηρίζει, μιας και όπως μας εξηγεί πρόκειται για συλλογική δουλειά, στην οποία το εμείς μπαίνει πάνω από το εγώ.
“Θα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένειά μου, που μου δίνει την ηρεμία και την δύναμη να προσφέρω υψηλές ποιότητας υπηρεσίες. Θα ήθελα ακόμα να ευχαριστήσω το Beat και τον κύριο Δανδράκη προσωπικά, το τεχνικό τμήμα που μας βοηθάει απίστευτα, την Κατερίνα Θάνου και τον Κώστα Λάλα οι οποίοι επέμεναν να κάνω την σελίδα στο Instagram. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω την εταιρεία ‘Synchronia’, είναι παιδικοί μου φίλοι, ο Νίκος και η Ντία, οι οποίοι κάνουν τη δική τους προσπάθεια στο χώρο με προϊόντα fair trade που σέβονται τους ανθρώπους που τα δημιουργούν και ακολουθούν τους κανόνες ηθικού και δίκαιου εμπορίου και οι οποίοι μου έδωσαν ιδέες πώς να εξελιχθεί το Sticker Taxi. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω το karamelitses.gr και τον δημιουργό του, Δημήτρη Χριστοφάκη, που μας δίνουν την ευκαιρία να γλυκάνουμε τους πελάτες μας. Και τέλος, το τελευταίο μεταγραφικό απόκτημα, τον Μιχάλη Νικολάου, που έχει την Illusion, υπηρεσίες οπτικής επικοινωνίας, ο οποίος συγκινήθηκε όταν βρήκα τα χαμένα κλειδιά της κοπέλας του και μου έφτιαξε τα επετειακά αυτοκόλλητα, ενώ ενισχύει και τη σελίδα στο Instagram.
Το τζετ σκι δεν θα το κέρδιζε ο κύριος Στέλιος, αλλά τις καρδιές μας τις έχει ήδη.