ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

O Αλέκος Συσσοβίτης ξέρει από θάρρος και αλήθεια

Ηθοποιός χωρίς να το σπουδάσει και ζεν πρεμιέ χωρίς να το κρύψει, ο ‘τυχοδιώκτης’ ηθοποιός μοιράζει αλήθειες.

Το ‘Sunset Limited’ είναι η παράσταση που εγκαινίασε πριν λίγες μέρες τη θεατρική σκηνή του Faust, ενός αναπάντεχα βερολινέζικου πολυχώρου στο κέντρο της Αθήνας. Ο συνιδιοκτήτης του, Αλέκος Συσσοβίτης, μοιράζεται τη σκηνή με τον Γιάννη Βούρο σε ένα έργο του Cormac McCarthy που με μια διαγώνια ματιά φωνάζει ως ένας Ύμνος κατά της παραίτησης.

Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που είπα στον Αλέκο ότι σκέφτηκα, καθισμένοι σε έναν καναπέ στο ήσυχο, μεσημεριανό Faust. Εκείνος γέλασε, έκανε το νεύμα αυτού που συμφωνεί άμεσα με κάτι και αναρωτιέται από μέσα του γιατί δεν το ‘χε σκεφτεί ακριβώς έτσι, αφού είναι ακριβώς έτσι.

Ξεκίνησε τυχαία την καριέρα του ως ηθοποιός χωρίς όμως να την αφήσει καθόλου στην τύχη της. Ο Αλέκος Συσσοβίτης παίζει πλέον κυριολεκτικά εντός έδρας και εστιάζει και σε άλλα σημαντικά πράγματα εκτός του απλά να είσαι ο ωραίος της υπόθεσης. Αντρικές κουβέντες γενικότερα.

Ο ρόλος του ως μετανάστης και πρώην κατάδικος στο ‘Sunset Limited’

‘Το ότι κάνω έναν μετανάστη δεν έχει γράψει πολύ μέσα μου. Το ότι κάνω έναν άνθρωπο που πιστεύει στο Θεό, ενώ προσωπικά έχω μια αμφισβήτηση για τη σκοπιμότητα που ορίζονται οι θρησκείες, είναι ένα μεγάλο μάθημα για μένα. Γιατί η κυνική μας πλευρά μπορεί να μας καταβροχθίσει και είναι άδικη απέναντι στην ελπίδα και στην πίστη’

‘Η συνεργασία μας με τον Γιάννη είναι τέλεια. Εκτός από πολύ ταλαντούχος, είναι έφηβος μέσα του και μου έκανε πολύ καλό που βρεθήκαμε σε αυτή τη δουλειά’

‘Το να βρίσκεσαι στη σκηνή με μόνο έναν ηθοποιό είναι ζαριά μεγάλη. Έχω περάσει πάρα πολύ άσχημα σε έργο δύο ατόμων. Πέρασε μια περίοδος 15-20 ημερών χωρίς να μιλάμε στο καμαρίνι, να μη χαιρετιόμαστε στο έλα και στο φεύγα. Δεν ήταν θέμα ρόλου. Ήταν θέμα σχέσεως και ανθρώπινης συμπεριφοράς. Και κυρίως εγωισμού’

Ο ρόλος του ως ‘από μηχανής ηθοποιός’

‘Προέρχομαι από πολύ φτωχή οικογένεια. Μπήκα στη δουλειά του ηθοποιού σαν αλεξιπτωτιστής χωρίς σπουδές από σχολές και ως πρώην μοντέλο.

 

Έκανα δοκιμαστικά και τελικά πρωταγωνίστησα στην ‘Ελεύθερη Κατάδυση’ του Γιώργου Πανουσόπουλου’

‘Όταν ρώτησα τον σκηνοθέτη γιατί με διάλεξε, μου είπε ότι ήθελε ένα άγουρο παιδί από το δρόμο κι όχι έναν φτασμένο ηθοποιό, γιατί έτσι ήταν ο ρόλος. Επιδίωκε να μιλάω άτεχνα για να είμαι πιο λαϊκό πλάσμα’

‘Το ταλέντο είναι το 50%. Το άλλο είναι η δουλειά’

‘Μετά την ταινία είχα αρκετές προτάσεις, αλλά τις θεωρούσα εμπορικές. Ήθελα να προστατέψω ότι ήμουν σε μια δουλειά που δεν έχω σπουδάσει. Ήθελα να κάνω πράγματα με στίγμα ποιότητας. Ζορίστηκα πάρα πολύ. Κλείστηκα στο σπίτι για να διαβάσω, να μάθω τι είμαι. Είχα κάποια μαζεμένα χρήματα, δανείστηκα, έμεινα άνεργος μια 2ετία. Ρίσκαρα πολύ, αλλά από πιτσιρικάς έχω τυχοδιωκτική ιδιοσυγκρασία’.

 

‘Την περίοδο που αρνήθηκα να δουλέψω ένιωθα ότι έτρωγα φάπες, σαν να τα ‘χω βάλει με το σύστημα που δεν με αποδέχεται. Αυτά είναι καθαρά δικά μας υπαρξιακά, γιατί η κοινωνία δεν έχει καμία υποχρέωση να ασχολείται μ’ εσένα’

‘Όταν άρχισα να ασχολούμαι με την υποκριτική, κατασκεύαζα και κάποια σπίτια σαν επιστάτης. Έπαιρνα το πρωί το αεροπλάνο για Μύκονο για μια τέτοια δουλειά και το απόγευμα επέστρεφα για να παίξω ένα γιαπωνέζικο έργο με την Μπαζάκα’

Η τηλεόραση που ψάχνει απεγνωσμένα το ‘Ταίρι’ της

‘Πρέπει να είχα 77 προτάσεις και έκανα 7 σήριαλ, το 10% δηλαδή. Τη χρυσή εποχή της τηλεόρασης είχαμε γύρω στις 7 προτάσεις το χρόνο. Ήμουν τυχερός γιατί έζησα την εμπειρία του κινηματογράφου στην τηλεόραση. Στην ‘Αίθουσα του Θρόνου’ μπορεί να κάναμε 30 με 40 λήψεις σε κάθε γύρισμα’

‘Το ‘Είσαι το ταίρι μου’ ήταν μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες της τηλεόρασης και χαίρομαι γιατί ήταν μια πολύ ποιοτική δουλειά. Εκεί μπορεί και να κάναμε  50 λήψεις στο γύρισμα. Οικονομικά η παραγωγή είχε μπει πολύ μέσα τη χρονιά που το έκανε’

 

Ο ζεν πρεμιέ Συσσοβίτης

‘Είναι ωραίο να είσαι αρεστός. Όλοι θέλουμε την προσοχή του άλλου απ’ το απλό φλερτ μέχρι να βγούμε σε ένα μπαλκόνι και να μας καλωσορίσει ένας ολόκληρος λαός. Σαφώς είναι ωραίο να περπατάς στο δρόμο και να είσαι και ζεν πρεμιέ και ωραίος γκόμενος, αλλά επίσης ωραίο είναι να σου λένε τι καλά που παίζεις’

‘Δεν κυριάρχησε μέσα μου η εικόνα του ωραίου. Πάντα είχα την ανησυχία να μάθω περισσότερα για μένα. Μετά το ‘Ταίρι μου’, ήμουν επιλεκτικός και έφτασα να κάνω τις ‘Δέκα Εντολές’ όπου δεν ήμουν ζεν πρεμιέ, αλλά ένας που παλεύει να είναι καλός ηθοποιός’

 

Οι αγαπημένοι του ρόλοι

‘Στην τηλεόραση η ‘Αίθουσα του Θρόνου’ και στο σινεμά η ‘Ελεύθερη Κατάδυση’. Στο θέατρο είναι πιο ισχυρά τα πράγματα, είναι άλλο το ωστικό κύμα. Στην Επίδαυρο έχεις 10.000 άτομα πάνω από το κεφάλι σου. Ο Πυλάδης που είναι ο μοναδικός ρόλος που έπαιξα ως τώρα στην Επίδαυρο ακούμπησε πολύ στη δική μου αλήθεια. Το ίδιο και στο ‘Δον Κάρλος’ του Σίλλερ που έπαιξα τον Ροντρίγκεζ και ο ‘Εραστής’ του Πίντερ’

Η κρίση των Ελλήνων (ηθοποιών)

‘Κάθε άνοιξη το άγχος μας είναι αν και πότε θα χτυπήσει το τηλέφωνο. Είναι 4-5 μήνες το χρόνο που μπορεί να μην έχουμε δουλειά. Αυτό που βιώνει ο Έλληνας τα τελευταία χρόνια, το βιώναμε ανέκαθεν οι ηθοποιοί’.

 

‘Επειδή έχω ταξιδέψει πολύ σε τριτοκοσμικές χώρες και δη στην Αφρική, έχω δει τι σημαίνει ανέλπιδο αύριο και κρίση κανονική. Έχω βρεθεί σε χώρες που δεν είχαν νερό να πιουν κι έτρωγαν τρεις φορές την εβδομάδα ένα πιάτο, το οποίο περπατούσαν 20-25 μίλια με 60 βαθμούς υπό σκιάν για να βρουν. Μπορεί να το αντέξει αυτό κάποιος Έλληνας;’

Εργένης από επιλογή. Πατέρας;

‘Ο γάμος δεν με ενθουσιάζει σαν θεσμός. Μου ακούγεται σαν απειλή. Πάω κάπου και υπόσχομαι ότι εφ’ όρου ζωής θα τηρήσω το λόγο μου. Από πού κι ως πού και πότε; Αφού δεν είναι η φύση του ανθρώπου αυτή. Τα 7 στα 10 ζευγάρια χωρίζουν’

‘Δεν με ενοχλεί καθόλου η ιδέα δύο άνθρωποι να μεγαλώνουν ένα παιδί και να έχουν χωριστές ζωές. Ένα παιδί μπορεί να μεγαλώσει ακόμα και στη ζούγκλα, σιγά μην δεν μπορέσει με χωρισμένους γονείς’.

‘Δεν επιδιώκω το να κάνω ένα παιδί, αλλά το σκέφτομαι. Δεν μπορώ τις πολλές ευθύνες. Τη δουλειά τη σταματάς και πας ταξίδι σε όλο τον κόσμο, το παιδί δεν μπορείς να το αφήσεις έτσι. Είμαι 50-50 στο να κάνω, αν και τελευταία γέρνει λίγο η πλάστιγγα και το βλέπω πιο ζεστά’

Ο Αλέκος Συσσοβίτης πρωταγωνιστεί στην παράσταση “Sunset Limited” στον πολυχώρο Faust (Καλαμιώτου 11 & Αθηναΐδος 12).

Exit mobile version