Ο Θανάσης Πετρόπουλος ξέρει ότι μοιάζει με τον Βαν Γκογκ
Μιλήσαμε με τον Θανάση Πετρόπουλο με αφορμή την έξοδο του 'Οντως Φιλιούνται;', όπου πρωταγωνιστεί, σήμερα στις αίθουσες.
- 19 ΟΚΤ 2017
Ο Θανάσης Πετρόπουλος είναι ηθοποιός, κάνει κόμικ και ραδιόφωνο.
Και είναι και καλός σε αυτά κιόλας: Τα κόμικ του έχουν φανατικό αναγνωστικό κοινό, ενώ στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας κέρδισε το βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού για τον ρόλο του στο ‘Όντως Φιλιούνται;’, το οποίο χαρακτήρισε ως ελιξήριο νεότητας στα 35 του.
Το ‘Όντως Φιλιούνται’, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κορρέ, στο οποίο πρωταγωνιστεί με την Ηρώ Μπέζου, κάνει πρεμιέρα σήμερα 19 Οκτωβρίου στο ΑΣΤΟΡ, οπότε με αφορμή την έξοδο της στις αίθουσες, τον ρωτήσαμε για την ταινία, για τα κόμικ, για τους κάουμποι και για τον Βαν Γκογκ.
ΚΑΟΥΜΠΟΪ Ή ΠΕΙΡΑΤΗΣ
Στο ‘Όντως Φιλιούνται;’ ο Ντάνυ, ο χαρακτήρας του Θανάση Πετρόπουλου, λέει ότι μικρός ήθελε να γίνει καουμπόι ή πειρατής.
Αυτό είναι και στην πραγματικότητα αυτό που έλεγε μικρός, όταν τον ρωτούσαν τι θέλει να γίνει, όταν μεγαλώσει.
(Από τα ‘Καμμένα Βούρλα’, το κόμικ του Θανάση Πετρόπουλου)
ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΕΛΙΚΑ
“Σπούδασα Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Καποδιστριακό. Δεν είχα μπει για να γίνω δημοσιογράφος. Ήθελα να κάνω κάτι με το σινεμά και το 1999, που μπήκα, ήταν η πιο κοντινή σε κινηματογράφο κρατική σχολή. Μετά ήθελα να κάνω μεταπτυχιακό στη σκηνοθεσία, αλλά έμπλεξα με τα θέατρα. Το 2004 μπήκα στη δραματική του Γιώργου Αρμένη. Η πρώτη μου επαγγελματική παράσταση ήταν το 2005, όταν, ενώ ήμουν στη δραματική, με πήρε ο Αρμένης σε παράστασή του και δεν πλήρωνα χρήματα, κάτι σαν υποτροφία.
Μετά κάναμε πολλές μικρού μήκους. Μία από τις πρώτες μικρού μήκους που έκανα ήταν με τον Γιάννη Κορρέ, τον οποίο ξέρω από τότε. Μέχρι και το 2009 που μπήκα φαντάρος δούλευα αποκλειστικά στο θέατρο. Και όταν βγήκα και μέχρι το 2013 το θέατρο περνούσε μεγάλη κρίση.
Το 2014 ξεκινήσαμε με το Γιάννη τις πρόβες για το ‘Όντως Φιλιούνται;’. Κάναμε τα γυρίσματα το 2015, το 2016 βγήκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και τώρα βγαίνει επιτέλους στην Αθήνα.”
ΠΟΣΟ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΤΑΝΥ
Αρκετοί που έχουν δει την ταινία μου λένε ότι μοιάζω πολύ. Άλλοι, που ξέρουν τον Γιάννη, λένε ότι είναι ο Γιάννης. Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι κανένας.
“Δεν είμαι εγώ αυτός ο χαρακτήρας και ευτυχώς σε κάποια πράγματα. Επειδή όμως τον παίζω εγώ, έχει στοιχεία δικά μου. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην είχε καθόλου. Στα πρώτα κείμενα του Γιάννη ο τύπος ήταν τεράστιος μαλάκας και φαινόταν αυτό. Όταν καλείσαι να παίξεις έναν τεράστιο μαλάκα, δεν μπορείς να τον παίξεις μόνο μισώντας τον. Πρέπει κάπως να τον αγαπήσεις, γιατί θα είσαι εσύ όσο κρατάνε τα γυρίσματα.
Είναι ίδιος εγώ στη φάτσα.”
ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΟΥ ΔΑΚΤΥΛΟΥΡΓΟΥ
“Η πρεμιέρα του ‘Όντως Φιλιούνται;’ έγινε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης πέρσι τον Νοέμβριο. Είχα τρομερό άγχος, γιατί ο Γιάννης δεν μου είχε δείξει την ταινία. Του είχα ζητήσει να τη δω, αλλά επέμενε να περιμένω τη Θεσσαλονίκη. Μου χε δείξει ίσως μια σκηνή σαν δώρο στα γενέθλιά μου. Και καλά έκανε, αλλά εγώ αγχωνόμουν. Γιατί μου έλεγε “θα δεις κάτι που δεν έχεις στο μυαλό σου”. “Έχω πάρει άλλους δρόμους με το μοντάζ και έχει πάει αλλού η ταινία”. Και εμένα με άγχωνε το άγνωστο. Εγώ ήξερα τις σκηνές που είχα γυρίσει και όσο μου έλεγε ότι “το έχω πάει αλλού” τόσο αγχωνόμουν.”
Και όταν ανέβηκα στη Θεσσαλονίκη, είδα μία ταινία που δεν περίμενα ότι θα δω. Με εξέπληξε. Και αυτή είναι η μαγεία του σινεμά.
“Το μοντάζ είναι σαν ένα κουτί του δαχτυλουργού, δεν ξέρεις τι θα πεταχτεί από μέσα.
Και δεν έχει σημασία πια το πως ήτανε η αρχική κατεύθυνση της ταινίας, αλλά το πώς είναι τώρα.”
ΟΙ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ ΚΑΙ Η ΣΚΗΝΗ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ
“Στις πρόβες αυτοσχεδιάζαμε συνέχεια. Όλες όμως οι σκηνές είναι γραμμένες και έχουν παιχτεί όπως τις ήθελε ο Γιαννης. Η μόνη σκηνή που έχει αυτοσχεδιασμό είναι η αυτή που βρίσκονται οι τρεις τους στο σαλόνι, αλλά και πάλι προέκυψε μέσω πολλών προβών.
Μας είχε πει ότι θέλω να ξεκινάει έτσι, σε κάποιο σημείο να γίνει αυτό, κάπου αλλού να γίνει το άλλο και να καταλήξει εκεί. Και όλο αυτό το γεμίζαμε εμείς με πολλές πρόβες και συγκεκριμένες οδηγίες. Δεν μας άφηνε να αλωνίζουμε 100%.
Όλες οι άλλες σκηνές είναι γραμμένες κανονικότατα.”
Η σκηνή με την Ηρώ Μπέζου και τον Όμηρο Πουλάκη στο σαλόνι είναι μονοπλάνο, το οποίο γυρίστηκε πέντε φορές και κρατήθηκε το ένα από αυτά. Οι περισσότεροι τους ρωτάνε αν πίνουν όντως τσιγάρο την ώρα της σκηνής, όπως μου λέει όμως ο Θανάσης Πετρόπουλος θα ήταν αδύνατο να βγει ένα πολύωρο γύρισμα, όπως αυτό, έτσι. Και ακόμη και η μπίρα που πίνουν είναι αραιωμένη με νερό.
ΜΠΟΥΡΛΟΤΟ
“Υπάρχει μια σκηνή που ανατινάζεται ένας κάδος σκουπιδιών. Αυτό δεν ήταν στο σενάριο. Ο κάδος απλώς έπρεπε να πιάσει φωτιά και επειδή δεν έπιανε με τίποτα, ρίξαμε τόση εύφλεκτη ύλη και οινοπνεύματα, που στάθηκα από πάνω, πέταξα το σπίρτο και ανατινάχθηκε.
Τα φρυδάκια μου το ξέρουνε.”
ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΕΣ ΤΟΥΣ
“Η σκηνή με τον Αλέξανδρο (The Boy), που τη θεωρώ από τις πιο αστείες όλης της ταινίας, είναι γυρισμένη σε μια στοά κοντά στο Ρομάντσο. Το πάρκο που είμαι με την Ηρώ είναι το Πεδίον του Άρεως. Το μπαρ είναι το Boiler και το σπίτι του πρωταγωνιστή είναι στο Γκύζη, αν και δεν αναφέρονται στην ταινία.
Το ‘Όντως Φιλιούνται;’ λαμβάνει χώρα κάπου downtown στην Αθήνα.
Ένα από τα πράγματα που ελπίζω είναι να βγάζει η ταινία μια αθηναϊκίλα. Αυτός που το βλέπει, να μην λέει ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί σε μια οποιαδήποτε πόλη, οποτεδήποτε και όλο αυτό το γενικό. Θα ήθελα να βγάζει προς τα έξω αυτή την ατμόσφαιρα που έχει η πόλη που ζούμε. Να καταλαβαίνεις ότι αυτή είναι μια αθηναϊκή ιστορία, χωρίς να χρειαστεί να δείχνουμε την Ακρόπολη ή τον Λυκαβηττό.”
Γιατί οι πόλεις έχουν τις ατμόσφαιρές τους.
Το τραγούδι ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΙΔΑΣ ΤΡΙΧΡΩΜΗ
“Το τραγούδι προηγήθηκε της ταινίας. Άρεσε πάρα πολύ στον Γιάννη και το ζήτησε από τη Δεσποινίδα Τρίχρωμη. Στην αρχή η ταινία είχε άλλο τίτλο. Και μετά τα γυρίσματα και το μοντάζ ο Γιάννης αποφάσισε ότι ο αληθινός τίτλος της ταινίας πια ήταν το ‘Όντως Φιλιούνται’.”
Ο ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ
Ο Θανάσης Πετρόπουλος μοιάζει με τον Βαν Γκογκ και του το λένε εδώ και πολλά χρόνια πολύ συχνά. Στην ταινία ο Ντάνυ έχει ένα πορτραίτο του Βαν Γκογκ στο σαλόνι του, ενώ στη σκηνή με τον Αλέξανδρο Βούλγαρη πάλι θα αναφερθεί. Ο ίδιος τι έχει να πει για αυτό;
“Μου το λένε συχνά και ο Γιάννης, που με ξέρει χρόνια, το είχε στο μυαλό του. Εκείνος έχει βάλει το πορτραίτο του στο διαμέρισμα του χαρακτήρα.
Μου αρέσει ο Βαν Γκογκ. Τον θεωρώ και πολύ ωραίο άντρα. (Πλάκα κάνω).
Υπάρχουν καλλιτέχνες, συγκροτήματα, ζωγράφοι που είναι πολύ mainstream να πεις ότι σου αρέσουν. Αλλά μερικές φορές είναι mainstream και αξίζουν αυτή την αγάπη, επειδή έχουν αγγίξει πολύ κόσμο.
Ο Βαν Γκογκ είναι ένας από τους αγαπημένους μου. Κάποια στιγμή στο Άμστερνταμ πιτσιρικάς είχα πάει στο Μουσείο Βαν Γκογκ και είχα βρεθεί μπροστά στο ‘Δωμάτιο στην Αρλ’, έναν πίνακα που μου άρεσε από πολύ μικρός. Όταν έφτασα μπροστά του και τον είδα, για κάποιο λόγο πήγαν να με πιάσουν τα κλάματα. Άμα το δούμε τελείως στεγνά, είναι απλώς ένας καμβάς, που κάποιος έχει ρίξει πάνω μπογιές.
Πώς αυτό μπορεί να σε κάνει να πας να βάλεις τα κλάματα; Πρέπει να έχει τεράστια δύναμη αυτό το πράγμα, που είναι κρεμασμένο μπροστά σου.”
ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ
“Είμαι τεράστιος φαν του αμερικάνικου σινεμά της δεκαετίας του 70, τη θεωρώ γενικότερα την καλύτερη εποχή του σινεμά. Μου αρέσουν πολύ τα western.
Από τους πολύ κλασικούς ο αγαπημένος μου είναι ο Kurosawa. Τρελαίνομαι για σαμουράι, αλλά ειδικά για τον Kurosawa και τις ταινίες του για τη μεσαιωνική Ιαπωνία.
Αγαπημένος μου ηθοποιός είναι ο Jack Nicholson και σαν αρχετυπική φιγούρα είναι ο cowboy χωρίς όνομα του Clint Eastwood. Αυτοί οι δύο με έχουν σημαδέψει.”
ΟΙ ΣΕΙΡΕΣ
“Υπάρχουν όμως πια τόσες σειρές, που πρέπει να παρατήσεις τις δουλειές σου, να κλειστείς μες στο σπίτι, να χεις ένα κασόνι μπύρες και να βλέπεις σειρές. Βλέπεις πάρα πολύ ωραία πράγματα, αλλά εμένα με τρομάζει το πόσες πολλές υπάρχουν. Με πιάνει το FOMO (fear of missing out), ότι υπάρχουν τόσο καλά πράγματα και εγώ τα χάνω.
Είμαι φανατικός του ‘Game of Thrones’ δεν θα πρωτοτυπήσω. Αυτή την περίοδο βλέπω το ‘Rick n Morty’, και είμαι πολύ τρελαμένος, και το ‘Bojack Horseman’.”
Το ‘Stranger Things’ μου άρεσε. Αυτή η ’80s νοσταλγία, πιάνει πολύ σε εμάς που είμαστε 30+.
“Με το ‘Westworld’ απογοητεύτηκα λίγο. Νομίζω ότι το πρόβλημα ήταν ότι σε όλη τη διάρκεια της σειράς σε απασχολούσαν πάρα πολύ λίγο οι χαρακτήρες. Δεν σε ένοιαζε τι έκαναν. Ίσως περίμενα μόνο τις σκηνές του Anthony Hopkins.
Βλέπω και παλιές συνέχεια. Έχω δει άπειρες φορές το ‘Seinfeld’, από τις αγαπημένες μου σειρές όλων των εποχών και έ χω δει αρκετές φορές το ‘Twin Peaks’ και το ‘Breaking Bad’.
Δεν είναι όμως η καθημερινότητά μου. Τις έχω δει σε πολύ μεγάλο εύρος χρόνου.”
ΤΑ ΚΟΜΙΚΣ
Ο Θανάσης Πετρόπουλος έχει εκδώσει το κόμικ ‘Καμμένα Βούρλα’ το 2015 και κάθε Τετάρτη δημοσιεύονται στο Socomic οι ‘Προτελευταίοι’, το κόμικ που σχεδιάζει μαζί με τον καλό του φίλο Αντώνη Βαβάγιαννη, το οποίο βασίζεται σε αληθινά γεγονότα της ραδιοφωνικής τους εκπομπής στο CR radio. Η εκπομπή έχει τρία χρόνια ζωής και θα ξανααρχίσει σύντομα, κάθε Τρίτη στις 20:00. Το αρχείο των εκπομπών υπάρχει ολόκληρο στο Mixcloud.
“Με τα σχέδια ασχολούμαι από παιδί. Δεν είχα στο μυαλό μου ότι αυτό θέλω να κάνω, αλλά ποτέ δεν σταμάτησα να σχεδιάζω με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο.
Μου πρότειναν από το Socomic να συνεχίσω τα ‘Καμμένα Βούρλα’ και έχω μία ιδέα πώς θα μπορούσε να συνεχίσει, αλλά όχι ακόμη. Υπάρχει σοβαρή περίπτωση όμως να επανατυπωθούν, γιατί έχουν εξαντληθεί.”
“Συνεχίζουμε τους ‘Προτελευταίους’, τους οποίους κάνουμε μία εβδομάδα ο ένας μία ο άλλος. Αποφασίσαμε μαζί πώς θα είναι το σχέδιο, αλλά άμα το προσέξεις δεν είναι ακριβώς ίδιο.
Εγώ κάνω 5 δάχτυλα και ο Αντώνης κάνει 4. Εγώ κάνω να πίνω ‘Βεργίνα’ και ο Αντώνης με κάνει να πίνω μία άσχετη πρασινωπή μπύρα.”
“Ο καθένας κάθεται και ακούει όποια εκπομπή του καπνίσει, βρίσκει κάτι αστείο και το φτιάχνει. Ή μπορεί να στείλει ο ένας στον άλλον “θυμάσαι κάτι αστείο, γιατί δεν θυμάμαι εγώ και έχω να σχεδιάσω”.
Πολλές φορές ακούω τις εκπομπές μας για να σχεδιάσω το κόμικ. Και είναι παρανοϊκή εικόνα. Ακούω τον εαυτό μου και τον Αντώνη και σχεδιάζω τον εαυτό μου και τον Αντώνη.”
*To ‘Όντως Φιλιούνται;’ θα προβάλλεται από σήμερα 19 Οκτωβρίου στον Κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ, Σταδίου 28, Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.00/ 22.00
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ