ΚΑΡΙΕΡΑ

Οι Bill & John δημιούργησαν καινοτομία μέσα από την φιλοξενία

Συναντήσαμε και συζητήσαμε με το δίδυμο που επαναπροσδιορίζει την έννοια του τουρισμού στην Ελλάδα.   
Αν μπορούσαμε να ορίσουμε το ελληνικό καλοκαίρι με μια μόνο λέξη, η πρώτη που θα ερχόταν στο μυαλό μας δεν θα ήταν άλλη από την «φιλοξενία». Πώς όμως μπορεί κανείς να ορίσει την φιλοξενία σε μια εποχή που ο τουρισμός στην Ελλάδα βρίσκεται στην αιχμή του restart, σε μια εποχή που η χώρα μας ανοίγει ξανά τις πόρτες της για να υποδεχτεί επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο;

Η Bill & John Developments μεταφράζει τον όρο «φιλοξενία» ως το ταξίδι που γίνεται μοναδική εμπειρία ζωής, βασισμένο στις επιθυμίες και τις απαιτήσεις του κάθε επισκέπτη ξεχωριστά. Το ταξίδι που πάντα ονειρευόσουν ανοίγει τις πόρτες του, μέσα από τα φιλόξενα και έμπειρα πλέον μάτια των ανθρώπων της, με φόντο τον καταγάλανο ουρανό κι τον εκτυφλωτικό ήλιο της πανέμορφης και μοναδικής Ελλάδας.

Ο Βασίλης Βασιλειάδης και ο Γιάννης Βελώνιας, δύο ξαδέρφια από την Αθήνα, (οι Bill and John) ηλικίας 29 και 28 ετών αντίστοιχα, δημιούργησαν μια νέα εταιρεία στο χώρο του τουρισμού, που διαθέτει ακίνητα προς ενοικίαση στο κέντρο της Αθήνας, την παραλιακή ζώνη της Αττικής, σε επιλεγμένα νησιά αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας παράλληλα εκδρομές, ξεναγήσεις, και εξατομικευμένες δραστηριότητες σε μοναδικά αξιοθέατα.


Πρόκειται για δύο νέους ανθρώπους με σπουδές και πολυετή εμπειρία στον χώρο του τουρισμού (οικογενειακή επιχείρηση η εταιρεία Andy’s Tours), που αποφάσισαν να πάνε ένα βήμα παρακάτω, προσπαθώντας να μετατρέψουν μία απλή τουριστική διαμονή ως έναν καμβά που “χρωματίζεται” από τις προσωπικές επιθυμίες του κάθε επισκέπτη που ονειρεύεται να ζήσει μια ξεχωριστή εμπειρία διακοπών στη χώρα μας. 

Τους συναντήσαμε και καταγράψαμε παρέα το «ταξίδι» τους στη νεανική επιχειρηματικότητα με προορισμό, το λανσάρισμα του προσωπικού τους brand μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο, όπως είναι ο τουρισμός. 

Πώς περιγράφετε οι ίδιοι το αντικείμενό σας; 

Μεγαλώνοντας σε οικογένειες με τουριστικό παρελθόν, αποκτήσαμε από νεαρή ηλικία τουριστική παιδεία που δεν είναι άλλη από την απόλυτη ικανοποίηση του ξένου επισκέπτη στην Ελλάδα. Βλέποντας τα τελευταία χρόνια την στροφή του ενδιαφέροντος των επισκεπτών για διαμονή σε μικρότερα καταλύματα, προχωρήσαμε στην ίδρυση της εταιρείας μας προκειμένου να καλύψουμε ένα χώρο που θεωρήσαμε ότι υπολειπόταν, ο οποίος δεν είναι άλλος από τα διαμερίσματα πολυτελείας στο κέντρο της Αθήνας σε συνδυασμό με την προσφορά υψηλού επιπέδου υπηρεσιών. Η δραστηριότητα μας αυτή αποτελείται από δύο σκέλη: το ένα κομμάτι είναι οι πωλήσεις και ένα άλλο κομμάτι είναι το hospitality. Η δουλειά μας, όπως εμείς την έχουμε προσαρμόσει, είναι σαν να λειτουργούμε ένα 5στερο ξενοδοχείο, με 24ωρη reception χωρίς όμως να βρίσκεται στον ίδιο χώρο με τον πελάτη. Η επικοινωνία μας με τον πελάτη είναι συνεχόμενη, καταφέρνοντας να εξυπηρετήσουμε την κάθε του επιθυμία με αμεσότητα, χωρίς τη φυσική παρουσία της reception, όπως γίνεται στα ξενοδοχεία.


Πώς προέκυψε η ιδέα αυτή; Ποια η σχέση σας με τον τουρισμό;

Όπως είπαμε παραπάνω, από νεαρή ηλικία βρισκόμαστε στον χώρο του τουρισμού. Η ιδέα μας προέκυψε όταν το 2016, ταξιδεύοντας στο εξωτερικό για δουλειά, επισκεφθήκαμε διάφορα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα πολυτελείας με βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπου και διαπιστώσαμε ότι κάτι παρόμοιο θα ήταν δόκιμο να ξεκινήσει άμεσα και στην Αθήνα, θεωρώντας ότι θα μπορούσαμε όχι μόνο να διορθώσουμε κάποιες ατέλειες που εντοπίσαμε αλλά και να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες που προσέφεραν οι ξένοι, προσθέτοντας επιπρόσθετες υπηρεσίες όπως το telephone concierge service, τουριστικές υπηρεσίες, μεταφορές με ιδιόκτητα μέσα κλπ. Έτσι ξεκίνησε ο σχεδιασμός και 5-6 μήνες αργότερα ξεκίνησε η υλοποίηση της ιδέας.


 Ποιο είναι το καλύτερο και το χειρότερο πράγμα του να είσαι νεαρός επιχειρηματίας στην Ελλάδα; 

Η Ελλάδα είναι ένας φανταστικός τόπος με ατελείωτες ομορφιές. Το να εργάζεσαι στον χώρο του τουρισμού είναι το λιγότερο ευλογία. Το ομορφότερο πράγμα θα λέγαμε πως είναι το περιβάλλον εργασίας και η καθημερινότητα μας με τις εναλλαγές της και τις αμέτρητες εμπειρίες που αποκτάμε καθημερινά. Το χειρότερο μας θα λέγαμε πως, λόγω του νεαρού της ηλικίας μας, είναι ίσως η δυσπιστία των μεγαλύτερων. Μιλάμε φυσικά για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων τους οποίους όταν προσεγγίζουμε με προτάσεις εκμετάλλευσης των ιδιοκτησιών τους με τις δικές μας μεθόδους marketing και πωλήσεων, που αυτό φυσικά μεταφράζεται σε αύξηση του τζίρου τους και κατ’ επέκταση των κερδών τους, δυσκολευόμαστε να γίνουμε πιστευτοί. Βέβαια, με την πάροδο του χρόνου και με τα τόσα ακίνητα που ήδη έχουν προστεθεί στο portfolio μας, έχει γίνει πιο εύκολη πλέον η δουλειά μας.

Ποιος είναι ο λόγος που ωθεί κάποιον να δώσει το ακίνητό του σε μια εταιρεία σαν τη δική σας;

Ο βασικός λόγος που κάποιος δίνει το ακίνητο του για εκμετάλλευση, δεν είναι άλλος από την κερδοφορία φυσικά. Από εκεί και πέρα, η απόφαση του να επιλέξει τον πλέον κατάλληλο συνεργάτη είναι αποκλειστικά δική του. Εμείς θέτουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τη γνώση και την εμπειρία μας αλλά παράλληλα και τα αποτελέσματα μας που δεν είναι άλλα από τους χιλιάδες ικανοποιημένους πελάτες μας. Η διαδικασία δεν είναι εύκολη διότι σε πολλές περιπτώσεις το ακίνητο που μας προτείνεται να αναλάβουμε δεν πληροί τις δικές μας υψηλές  προδιαγραφές και την ποιότητα που ζητάμε. Επομένως, θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές/επεμβάσεις στο ακίνητο προκειμένου να φτάσει τα προ-απαιτούμενα standards. Το δύσκολο είναι να καταλάβει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης ότι εμείς δεν διαθέτουμε απλά ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλά πολυτελή τουριστικά καταλύματα. Κάθε διαμέρισμα έχει τη δική του προσωπικότητα και αυτό δεν μπορούμε και δε θέλουμε να το αλλάξουμε. Απλά προσπαθούμε να δώσουμε συγκεκριμένες προδιαγραφές προκειμένου να φτάσει ένα νεοεισερχόμενο ακίνητο στο portfolio μας με το καλύτερο δυνατό επίπεδο. Εκεί είναι το κομμάτι που η εταιρεία μας διαφοροποιείται από άλλες σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που προσφέρει. Η εξ’ ολοκλήρου διαχείριση του ακινήτου αλλά και η διαχείριση των bookings και όλου του client service είναι ένας βασικός λόγος που οι ιδιοκτήτες μάς επιλέγουν για το δικό τους ακίνητο. Στην ουσία θέλουμε όλοι μαζί – σε συνεργασία με τον ιδιοκτήτη – να έχουμε το μέγιστο θετικό αποτέλεσμα.


Πόσα περίπου ακίνητα διαχειρίζεστε αυτή τη στιγμή και τι είναι αυτό που τα συνδέει στο μυαλό σας;

Διαχειριζόμαστε περίπου 70 ακίνητα, συμπεριλαμβανομένων και 2 Boutique ξενοδοχείων. Η διαφοροποίηση μας με την υπόλοιπη αγορά είναι το quality > quantity. Όλα μας τα καταλύματα είναι απαραίτητο να έχουν την ίδια – υψηλή – ποιότητα, και για αυτό το λόγο είμαστε ιδιαίτερα αυστηροί με τη λεπτομέρεια.

Πλατφόρμες όπως το Airbnb είναι σύμμαχος για εσάς ή ανταγωνιστής;

Στην ουσία λειτουργούν ως σύμμαχοί μας δεδομένου ότι όχι μόνον κερδίζουμε κρατήσεις μέσα από τις πλατφόρμες τους, αλλά και διαφήμιση και exposure διεθνώς, σχεδόν δωρεάν, κάτι που μακροπρόθεσμα θα είναι θετικό για εμάς αφού οι περισσότεροι repeaters μας χρησιμοποιούν πλέον τη δική μας πλατφόρμα κρατήσεων, επιτυγχάνοντας συγχρόνως και καλύτερες τιμές.


 Όλα τα σπίτια που διαχειρίζεστε χαρακτηρίζονται από ένα ιδιαίτερο design και στυλ. Ποιος είναι υπεύθυνος για αυτό;

Θα ακουστεί αστείο, αλλά υπεύθυνος είναι ο πατέρας και θείος αντίστοιχα και που ακούει στο όνομα Στάθης Βασιλειάδης. Είναι ένα χάρισμα που έχει, και το κάνει φυσικά από χόμπι. Σε κάθε σπίτι που αποκτήσαμε, αφού το επισκεφθεί, πριν ακόμα μπει η κατασκευαστική εταιρεία για την ανακαίνιση με τα συνέργεια της, έχει προαγοράσει όλα τα έπιπλα και τον διάκοσμο του. Είναι σαν να το οραματίζεται. Η δουλειά του ως τουριστικός πράκτορας (Andy’s Tours) δεν έχει φυσικά καμία σχέση με αυτό. Έχοντας ταξιδέψει όλο το κόσμο η συμβουλή του για τη διακόσμηση και το setup των σπιτιών, από την πρώτη μέρα που ξεκινήσαμε, ήταν «να είναι μοντέρνα αλλά και homie» με όμορφα και εργονομικά έπιπλα, άνετα κρεβάτια και ζεστά γήινα χρώματα. Οι πελάτες μας τα λατρεύουν και δεν σταματάνε να μας το λένε… 


Μελλοντικά σχέδια, next steps: πώς βλέπετε την επιχείρηση αυτή σε 10 χρόνια.

Στα μελλοντικά μας σχέδια είναι η διατήρηση και ανάπτυξη φυσικά των ήδη υπαρχόντων ακινήτων, αλλά και η επέκταση της επιχείρησής μας στο εσωτερικό και η δημιουργία ιδιαίτερων καταλυμάτων που οι πελάτες θα μιλάνε για “unique and unforgettable experience”.


Η Αθήνα γεμίζει ξενοδοχεία παρά την πανδημία. Πού οδηγείται ο τουρισμός στη χώρα μας;

Οδηγείται εκεί ακριβώς που πρέπει. Δηλαδή στο να γίνει ο τουρισμός η πρώτη βιομηχανία της χώρας και ο πιο κερδοφόρος τομέας της Ελληνικής οικονομίας. Να είστε σίγουροι ότι όλοι οι ξενοδοχειακοί κολοσσοί που επενδύουν σήμερα στην Αθήνα αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους πολύ καλά πριν αποφασίσουν να ριχτούν με τα «μούτρα» στην Αθηναϊκή ξενοδοχεία. Η πανδημία είναι πρόσκαιρη και αργά ή γρηγορα θα είναι πλέον ιστορία. Ο τόπος μας έχει μέλλον και από ό,τι δείχνει, η επόμενη δεκαετία θα είναι λαμπρή αν φυσικά και η πολιτεία σταθεί στο πλευρό των επιχειρηματιών του κλάδου. Μέχρι τώρα δείχνει να αντιλαμβάνεται το βάρος των περιστάσεων και μας υπολογίζει, κάτι που ευελπιστούμε θα συνεχίσει και στο μέλλον.

Instagram, Facebook, Official Site

Exit mobile version