ΒΙΒΛΙΟ

Πώς είναι να σχεδιάζεις τους ‘Ghostbusters’;

Ρωτήσαμε τον Ηλία Κυριαζή για την εμπειρία του να δουλεύεις στην επίσημη κόμικ μεταφορά των ‘Ghοstbusters’ στην Αμερική.

Υπάρχουν οι άνθρωποι που έχουν ένα δέσιμο με το ‘Ghostbusters’ κι υπάρχουν κι εκείνοι που actually τους έχουν σχεδιάσει.

Το 2009 εκδόθηκε από την IDW μια μίνι σειρά με μια πρωτότυπη περιπέτεια των Ghostbusters με τίτλο ‘Displaced Aggression’ σε σενάριο του Scott Lobdell (από τους γνωστούς X-Men σεναριογράφους στη διάρκεια των ‘90s) και σχεδιασμένο από τον Ηλία Κυριαζή, για τον οποίο έχουμε ξαναμιλήσει με αφορμή το έξοχο ‘Elysium Online’ του.

Μπορείς να διαβάσεις περισσότερα για το ‘Ghostbusters: Displaced Aggression’ και να το αγοράσεις από εδώ.

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου ‘Ghostbusters’, κάναμε στον Ηλία μερικές ερωτήσεις για το πώς ήταν να σχεδιάζει τους κλασικούς.

***

Με δυο λόγια, τι ήταν το ‘Ghostbusters: Displaced Aggression’ και τι θυμάσαι πιο πολύ από αυτό;

Το ‘Ghostbusters: Displaced Aggression’ ήταν μια από τις πρώτες μου δουλείες στην Αμερική. Μια περιπέτεια των Ghostbusters, σκορπισμένων στο χρόνο μετά από μια καταστροφική επίθεση του πατέρα του Gozer, σε σενάριο Scott Lobdell και σχέδιο δικό μου. Κυκλοφόρησε από την IDW και περιλάμβανε και μια ιστορία σε σενάριο δικό μου και σχεδιο Michael Dialynas που η Janine στη Γαλλία του 1700 φτιάχνει τη δική της ομάδα κυνηγών φαντασμάτων.

Μέλος της ο -canon πια- τσολιάς Ghostbuster.

Πώς εξασφάλισες το gig;

Είχαμε ήδη ολοκληρώσει μια συνεργασία με το Scott Lobdell (το ‘Galaxy Quest: Global Warning’) για την IDW και ψάχναμε τι θα κάναμε μετά. Όταν ήρθε λοιπόν η πρόταση για τους ‘Ghostbusters’ αρπάξαμε την ευκαιρία.

Ήσουν πάντα φαν των Ghostbusters;

Ήμουν πολύ σαν παιδάκι και τους ξαναθυμήθηκα όταν έκανα το κόμικ. Άλλα μόνο τον ταινιών, δε θυμάμαι να βλέπω το κινούμενο σχέδιο. Μόνο αυτό το μαϊμού, με τη μαϊμού. Δεν προβαλλόταν τότε Ελλάδα; Δε θυμάμαι.

 

Ποια είναι η διαδικασία σε ένα τέτοιο licensed κόμικ; Σχεδιάζεις όπως θες;

Γενικά έχω ακούσει, αλλά και έχω αντιμετωπίσει, πολύ πιο αυστηρές φάσεις σε licensed κόμικς από ότι αντιμετώπισα στους ‘Ghostbusters’. Από τη στιγμή που εγκριθήκαν τα design των χαρακτήρων, επειδή δεν είχαμε το δικαίωμα να μοιάζουν με τους ηθοποιούς της ταινία, δε νομίζω ότι είχα ούτε μια παρέμβαση ή αλλαγή.

Μάλιστα τις περισσότερες φορές όταν συμβαίνουν αλλαγές αυτές προέρχονται από τους συγγραφείς και μετά από τους κατόχους του license. Πολύ σπάνια από τους editors που είναι αυτοί που σε διάλεξαν για τη δουλειά άρα εμπιστεύονται τι θα τους κάνεις.

Ποιος ήταν ο αγαπημένος σου χαρακτήρας στην ταινία και ποιος να σχεδιάζεις;

Ε καλά, όλων ο αγαπημένος ήταν ο Venkman αλλά σχεδιαστικά αμέσως μετά την Rachel, τη νέα Ghostbuster που δημιουργήσαμε για το κόμικ, είχα ένα soft spot για τον Egon που είχε το πιο καρτουνίστικο παρουσιαστικό.

Ποια ήταν η πιο χορταστική σκηνή του κόμικ για σένα;

Απόλαυσα ιδιαίτερα το φινάλε με την επική μάχη των Ghostbusters ενάντια των στρατιών του Gozer σ’ένα post-apocalyptic Central Park. Δώσε μου μπλοκμπαστεριές ορδές τεράτων να ζωγραφίζω και πάρε μου την ψυχή.

Πώς σου φάνηκε το ριμέικ του Paul Feig;

Μ’ άρεσε! Στα πλαίσια του ότι ΟΚ, κάπως το κουράζουμε με τα reboots και τα remakes γενικά, πέρασα μια χαρά και θέλω να δω κι άλλη ταινία με αυτούς τους χαρακτήρες. Κι άμα κάνουν γκελ με τα σημερινά πιτσιρίκια όπως οι ορίτζιναλ έκαναν με εμάς, θα είναι σούπερ. Ίσως να μην είναι απαραίτητο να είναι για εμάς μόνο, η κάθε ταινία που βγαίνει, ε;

Από τις νέες Ghostbusters ποια θα ήταν η πιο fun να σχεδιάσεις;

Έχω ήδη crush με τη Holtzmann οπότε…

Για ποιο μελλοντικό πρότζεκτ σου πρέπει να γνωίζουμε;

Το βραβευμένο graphic novel μου, ‘Elysium Online’, κυκλοφόρησε πρόσφατα στα Ελληνικά. Και τον τελευταίο χρόνο δουλεύω στο κόμικ ‘Dirk Gently’s Holistic Detective Agency’ βασισμένο στον ήρωα του Douglas Adams. Πριν από λίγες μέρες παίχτηκε το τρέιλερ της τηλεοπτικής σειράς που θα το συνοδεύει. Σειρά και νέο κύκλος του κόμικ θα σκάσουν μαζί τον Οκτώβριο και είμαι μες στον ενθουσιασμο!

*Δες περισσότερα για τον Ηλία Κυριαζή στο σάιτ του καλλιτέχνη.

Exit mobile version