ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Μιλήσαμε με τον Richard Gere για την πρώτη του φορά στην τηλεόραση

Ο μεγάλος ηθοποιός μάς μίλησε αποκλειστικά για το πέρασμά του στην τηλεόραση, το σαιξπηρικό ‘MotherFatherSon' και τον λαϊκισμό που εξαπλώνεται στον πλανήτη.

«Μη μου λες αυτό που νομίζεις ότι θέλω να ακούσω. Ποτέ μη μου λες αυτό που θέλω να ακούσω». Τάδε έφη ο Max Finch δια στόματος Richard Gere στη νέα σειρά του BBC ‘MotherFatherSon’, αλλά δεν σκέφτεται πως όποιος έρχεται αντιμέτωπος με το ψυχρό του βλέμμα, έρχεται και στον πειρασμό να τον ικανοποιήσει για να αποφύγει τα χειρότερα.

Στην πρώτη του σειρά σε ρόλο κεντρικού χαρακτήρα, ο Gere είναι επιβλητικός ως μεγιστάνας των media. Κρατά τα μυστικά του κόσμου στη φαρέτρα του και δεν θα διστάσει να κάνει χρήση τους μέχρι να συμμορφωθούν όσοι απειλούν το στάτους του. Όταν όμως ο γιος και διάδοχός του νοσηλεύεται με εγκεφαλικό κάτω από την πίεση του πατέρα του, θα διαπιστώσει πως η δική του σιωπή ίσως δεν εξαγοράζεται. Ο αγώνας για την οικογένεια, γίνεται αγώνας για την αλήθεια, που γίνεται αγώνας για το ίδιο το κράτος.

Το μελoδραματικό πολιτικό θρίλερ του βραβευμένου με Emmy Tom Rob Smith (American Crime Story) μπορεί να γίνει σοκαριστικό, φρικιαστικό και θεοσκότεινο μπροστά στις αναζητήσεις του για τον τοξικό ανδρισμό και τα ηθικά όρια. Είναι όμως και θεατρικό, άπληστο και ακαταμάχητο. Και στον πυρήνα του έχει έναν πολύ διαφορετικό Richard Gere από αυτόν των παιδικών σου αναμνήσεων.

Μίλησέ μου για τον Max.

Επιφανειακά τον ξέρεις σαν τύπο γιατί ξέρουμε φιγούρες σαν κι αυτόν από την πραγματική ζωή – σαν τον Ted Turner, τον Rupert Murdoch, τον Roger Ailes και τον Richard Branson. Τύπους που έχουν πετύχει τόσα στη ζωή που έχεις την αίσθηση ότι έχουν το άγγιγμα του Μίδα και ανακατεύονται με επιχειρήσεις συνδεδεμένες με τη δύναμη, την πολιτική και τα media.

Αλλά ο Max δεν είναι βασισμένος σε κανέναν απ’ αυτούς. Είναι καινούριος, μία φανταστική δημιουργία. Οπότε η δική μου ερώτηση ήταν, πώς δημιουργείς έναν χαρακτήρα που είναι μοναδικός, αλλά την ίδια στιγμή ένας αναγνωρίσιμος ως σύγχρονος ή ομόλογος αυτών των ανδρών, που φτάνει στο κοινό με τον ίδιο τρόπο όμως έχει δική του προσωπικότητα

Όταν κοιτάς τι έχει κάνει ο Max στη ζωή του, βλέπεις ότι είναι ένας χαρακτήρας αλά Citizen Kane. Βγήκε από τη βιομηχανία χάλυβα πριν αποφασίσει να την εγκαταλείψει για να αγοράσει μια τοπική εφημερίδα, και μετά μια μεγαλύτερη, και μετά μια ακόμη μεγαλύτερη, για να γίνει τελικά ο ιδιοκτήτης ευυπόληπτων εθνικών εφημερίδων και μιντιακών οργανισμών που εμπλέκονται με τα υψηλότερα κλιμάκια της πολιτικής.


Θα έλεγες ότι είναι πιο πολύ καλός ή κακός τύπος;

Όπως όλοι μας, είναι μια μίξη. Προσπαθούσα να καταλάβω πόσο πιο σκοτεινός θα μπορούσε να γίνει όσο ακόμη τον έπαιζα. Κάνει αμφισβητίσιμα πράγματα – σκανδαλώδη – αλλά δεν τον βλέπω σαν κάποιον σατανικό άνδρα. Νομίζω ότι η συμπεριφορά και η δράση του είναι κατανοητά και αυτή είναι κι η δουλειά μου. Να τον κάνω κατανοητό μέσα από μια ανθρώπινη ματιά. Είναι ένας από εμάς. Και επειδή έχει περισσότερη δύναμη και χρήματα, έχει μάλλον και περισσότερα προβλήματα.

Πού τον βρίσκουμε στην αρχή της ιστορίας;

Η σειρά ξεκινά με τον Max να πετά προς Λονδίνο μετά από ένα διάστημα που ήταν μακριά. Στο πρώτο επεισόδιο συναντά ξανά τους κοντινούς του ανθρώπους και επιστρέφει στην εφημερίδα του που βασίζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, την οποία τώρα τρέχει ο γιος του ο Caden που υποδύεται ο Billy [Howle]. Ο Max ανακατεύεται με τη βρετανική πολιτική και είναι ο τύπος ανθρώπου που έχει πάντα πολλά στο πιάτο του. Στο πρώτο επεισόδιο βλέπει κάποια απ’ αυτά να αλλάζουν και έτσι καταλαβαίνεις την ενέργειά του και τον τρόπο που αλληλεπιδρά με τον κόσμο.

Πώς είναι οι σχέσεις του με τον γιο του;

Περίπλοκη, όπως είναι νομίζω οι σχέσεις πατέρα-γιου. Ο Max είναι ο τύπος πατέρα που έχει υψηλές προσδοκίες για τον γιο του και ίσως τον σπρώχνει λίγο πιο σκληρά στον δρόμο που ταιριάζει σε αυτές τις προσδοκίες. Ο Caden αντιδρά, φυσικά, σε αυτό όπως πολλοί γιοι.


Και η σχέση του με την Kathryn [Helen McCrory], τη σύζυγό του;

Είναι χωρισμένοι και έχουν κάποιες σχέσεις, αλλά αυτές θα είναι πάντα τεταμένες. Υπάρχει σαφώς αγάπη και έννοια εκεί, ανακατεμένες με ενοχές, πόνο και βάσανα. Αλλά κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να κρατούν τα πράγματα πολιτισμένα, κυρίως γύρω στον Caden μετά από αυτό που του συμβαίνει στο τέλος του πρώτου επεισοδίου.

Τι σκέφτηκες για το σενάριο όταν το πήρες στα χέρια σου;

Ήμουν αναμεμειγμένος με τη σειρά για πολύ καιρό, πολύ πριν να έχουν ολοκληρωθεί και τα οκτώ σενάρια, και ήταν πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις πώς εξελίσσονταν όλα. Θες να ξέρεις πού θα πάει το πράγμα. Ο Tom Rob Smith έχει την ικανότητα να τα καταφέρνει με πολλούς χαρακτήρες και από την αρχή ένιωθα ότι υπήρχε μια σαιξπηρική κλιμάκωση στην ιστορία του. Υπάρχουν στοιχεία ακόμα και στη γλώσσα που χρησιμοποιεί ο Tom που φέρνουν σε μοντέρνο Σαίξπηρ, που έχουν πραγματικό ποιητικό βάθος και τρομερή δυναμική. Είμαι σίγουρος ότι θα χαιρόταν να ακούσει ότι το είπα αυτό! Αλλά είναι αλήθεια.

Πώς βρέθηκες στη σειρά; Είχες να κάνεις πάρα πολλά χρόνια τηλεόραση.

Δεν έχω ξαναπαίξει τον κεντρικό χαρακτήρα σε σειρά, ούτε έχω παίξει κάποιον χαρακτήρα για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Το μόνο που θυμάμαι να κάνω στην τηλεόραση ήταν στο αποκορύφωμα της κρίσης του AIDS στην Αμερική, όταν οι παραγωγοί μιας δουλειάς που λεγόταν And The Band Played On – σχετική με τον HIV, το AIDS και την αρχή της πανδημίας – χρειάζονταν κάποιον με αναγνωρισιμότητα να παίξει έναν από τους ρόλους ώστε να πάρουν το πράσινο φως. Οπότε είχα βρει μια-δυο μέρες ανάμεσα σε άλλες υποχρεώσεις για να συμμετάσχω. Δεν έχω κάνει τίποτα στην τηλεόραση έκτοτε, ούτε πριν απ’ αυτό, οπότε αυτή είναι η πρώτη μου φορά που κάνω μια ολόκληρη σειρά με μια αφηγηματική προσέγγιση που απλά δεν μπορείς να έχεις στον κινηματογράφο. Βλέπω το ‘MotherFatherSon’ σαν μία οκτάωρη ταινία.


Τι βρήκες πιο ενδιαφέρον στο ‘MotherFatherSon’;

Μόνο για τον εαυτό μου μπορώ να μιλήσω, αλλά είναι σπάνιο να βρίσκεις τέτοιο βάθος και τέτοια εκπροσώπηση, όχι μονάχα χαρακτήρων, αλλά ανθρώπινων διλημμάτων, συναισθημάτων, σκέψεων και σύγχυσης, ανθρώπων να προσπαθούν να πράξουν το σωστό, να προσπαθούν να τα πάνε καλά και να βάζουν τρικλοποδιά στον εαυτό τους και σε αυτούς που αγαπάνε. Αυτός είναι ο κόσμος που ζούμε γιατί οι περισσότερες οικογένειες είναι δυσλειτουργικές σε κάποιον βαθμό. Αυτή εδώ σίγουρα είναι. Αφορά μία μητέρα, έναν πατέρα και έναν γιο, και το πώς αυτές οι σχέσεις καταστρέφουν τους άλλους, πώς αλληλοτροφοδοτούνται, πώς χρειάζονται ο ένας τον άλλον, πώς έχουν ανάγκη και την ανεξαρτησία τους αλλά είναι αδύνατη.

Αυτή η ανθρώπινη ιστορία με την οποία μπορούμε όλοι να ταυτιστούμε έρχεται μαζί με μια ακόμη μεγαλύτερη ιστορία σχετικά με την παγκόσμια πολιτική. Για το κίνημα του λαϊκισμού που νιώθω ότι απλώνεται σε όλο τον πλανήτη αυτή τη στιγμή. Τι σημαίνει αυτό; Σε τι αφορά τελικά; Γιατί φέρονται άσχημα οι πολιτικοί και οι άνθρωποι; Γιατί δεν νοιαζόμαστε αρκετά ο ένας για τον άλλον; Γιατί είμαστε θυμωμένοι; Γιατί ξεσπάμε με παράξενους τρόπους;

Βλέπω τον λαϊκισμό στην Αμερική και προφανώς συμβαίνει και στην Ευρώπη και στην Ασία. Συμβαίνει παντού. Αυτό είναι το πλαίσιο της πολύ ανθρώπινης αυτής ιστορίας. Δεν είναι συνηθισμένο και γι’ αυτό νιώθω ότι το ‘MotherFatherSon’ έχει σαιξπηρικό ορίζοντα. Έχει πραγματική ειλικρίνεια και ταυτόχρονα ένα τεράστιο μέγεθος στη φιλοδοξία του να αντιμετωπίσει αυτές τις μεγάλες ερωτήσεις.

Αυτό είναι που θα αγγίξει τους θεατές.

Ο κόσμος συνδέεται με τις ανθρώπινες ιστορίες. Αν δεν είναι εκεί η ανθρώπινη ιστορία, τότε τα υπόλοιπα δεν μετράνε. Αυτή έχει την απήχηση και, σε τελική ανάλυση, αν εμείς – εγώ, η Helen , ο Billy – το πετύχουμε, τότε αυτή η σχέση μεταξύ μητέρας, πατέρα και γιου θα μπορούσε να είναι ενδιαφέρουσα για τον οποιονδήποτε.

Η σειρά είναι γεμάτη από ανθρώπινες ιστορίες, αυτή είναι η έμφασή μας. Ναι, είναι ένας λαμπερός, ισχυρός κόσμος, αλλά δεν έχει σημασία ποιου σχεδιαστή τα ρούχα φοράς ή σε τι σπίτι κατοικείς. Αυτά σβήνουν στην πορεία. Οι σχέσεις είναι που έχουν σημασία.

***

Και τα 8 επεισόδια του ‘MotherFatherSon’ θα κάνουν ταυτόχρονα πρεμιέρα στη δωρεάν on demand υπηρεσία COSMOTE TV PLUS (Δευτέρα 1/7), ενώ από τις 25/8 η σειρά θα προβάλλεται κάθε Κυριακή στις 23.00 στο COSMOTE CINEMA 4HD.

Exit mobile version