Τα Three Cents είναι ένα βήμα πάνω από κάθε άλλο αναψυκτικό
Ακριβώς γιατί δεν γεννήθηκαν για να επιτελούν το έργο των αναψυκτικών αλλά για να κάνουν τα ποτά μας καλύτερα.
- 6 ΑΥΓ 2015
Πριν ξεκινήσω να γράφω αυτό το κείμενο, άνοιξα ένα ‘Two Cents Plain’. Έτσι αποκαλούν το απλό ανθρακούχο νερό και θα καταλάβεις πολύ σύντομα γιατί. Δεν είναι το αγαπημένο μου από την σειρά αναψυκτικών / mixers / πες τα όπως θες της σχετικά νεοσύστατης και ελληνικότατης εταιρείας ‘Three Cents’. Λένε όμως ότι για να αναγνωρίσεις την αξία ενός προϊόντος, πρέπει να το δοκιμάσεις στην πιο απλοϊκή μορφή του. Το άνοιξα λοιπόν για να καταλάβω μέσα σε δυο γουλιές γιατί αυτά τα μικρά μπουκαλάκια υπάρχουν στα πιο καλά bar της χώρας και αρχίζουν δειλά δειλά να μπαίνουν και στα ψυγεία των σπιτιών.
Η γνωριμία μου με τα Three Cents έγινε την Άνοιξη όταν έβλεπα πολλούς bartenders να τα χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια του World Class ως mixers για τα ποτά τους. Σε ένα μπαλκόνι λοιπόν, δοκίμασα σκέτη την ‘Pink Grapefruit Soda’ και την ίδια στιγμή σκέφτηκα αυτό το οποίο ανέβασα λίγο καιρό μετά στο Instagram. Ότι – χωρίς υπερβολές – είναι το πιο ωραίο αναψυκτικό που έχω πιει στη ζωή μου.
Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα θα πει κάποιος. Τα πρώτα ελληνικά premium αναψυκτικά Three Cents όμως, φαίνεται να έχουν κι άλλους υποστηρικτές, ιδιαίτερα στο industry το οποίο τους ενδιαφέρει περισσότερο και είναι τα bars. Γιατί όπως θα πουν και οι ίδιοι λίγο αργότερα, πρωταρχικός στόχος ήταν να δημιουργήσουν ιδανικά mixers για τα λεγόμενα long drinks, τα οποία πιστεύουν ότι θα διαδεχθούν εκ νέου τα cocktail στη ζωή των bar. «Το μέλλον στο bar είναι τα long drinks. Υπάρχει η επιστήμη του long drink. Να κατανοήσεις όλες τις πτυχές του. Θέλουμε ο κόσμος να ξέρει τι πίνει. Όχι μόνο το spirit. Να ξέρει οτιδήποτε μπαίνει στο ποτήρι του και να μάθει να το επιλέγει και να το ζητάει στα μαγαζιά. Σκοπός είναι τα τέλεια long drinks με καλές πρώτες ύλες».
Ποιοι τα λένε όλα αυτά; Αυτοί οι τέσσερις πολύ κουλ τύποι οι οποίοι γέννησαν τα Three Cents. Ο Γιώργος Μπάγκος, ο Δημήτρης Νταφόπουλος, ο Βασίλης Καλαντζής και ο Γιώργος Τσιρίκος. Κι όπως πολύ απλά παραδέχονται και οι τέσσερις «ένας να έλειπε από την σύνθεση αυτή και δεν θα είχαμε κάνει τίποτα». Θέλοντας να δηλώσουν πόσο απαραίτητος είναι ο καθένας σε αυτή την τετράδα.
Η αρχική σκέψη είναι εκείνη που οδήγησε και στην ονομασία. Η σκέψη ήταν να δημιουργήσουν μερικά mixers εμπνευσμένα από τα soda fountains της εποχής της ποταπαγόρευσης. Βλέπεις, εκείνη τη μαύρη για όποιον αγαπούσε το αλκοόλ εποχή, έκαναν θραύση τα soda fountain bars. Μαγαζιά τα οποία σέρβιραν σκέτο ανθρακούχο νερό με την ονομασία Two Cents Plain και τα οποία σύντομα υιοθετήσαν και μερικά σιρόπια να αναμειγνύουν στις σόδες για να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο αναψυκτικό. Το σιρόπι κόστιζε 1 μόλις cent. Πρόσθεσε τα Two Cents στο τρίτο cent και ιδού το όνομα.
Γιώργος Μπάγκος (Theory bar & more)
Η σύνδεση της εποχής εκείνης με την τωρινή εποχή της κρίσης είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Αλλά το μικρόβιο μπήκε όταν ο Μπάγκος με τον Νταφόπουλο δούλευαν μαζί. Ο Μπάγκος είχε ήδη ‘εφεύρει’ μία δική του Pink Grapefruit Soda στο δρόμο προς την τέλεια ‘Paloma’. Με τον κόσμο στο Dos Agaves που δούλευε τότε να ζητάει και αυτή τη σόδα ξεχωριστά. Τα παιδιά, παρέα με τον Τσιρίκο και τον Καλαντζή, είδαν το κενό στην αγορά των mixers, πίστεψαν ότι τα long drinks έχουν μέλλον στη χώρα και αποφάσισαν να δημιουργήσουν τα τέλεια mixers. Two Cents Plain, Tonic Water, Lemon Tonic, Ginger Beer και Pink Grapefruit Soda.
Δημήτρης Νταφόπουλος (The Clumsies)
Η λογική πίσω από το κάθε ένα είναι διαφορετική. Κι ουσιαστικά το καθένα από αυτά επιτελεί κι έναν πολύ διαφορετικό σκοπό. Συμπληρώνοντας ιδανικά cocktail και long drinks. Με τους τρεις από τους τέσσερις να είναι bartenders, αναγνώρισαν ότι ο κόσμος του bar χρειάζεται sodas και άλλα mixers τα οποία να δημιουργούνται με τη λογική του cocktail και του long drink. «Ο στόχος είναι απλός. Όχι άλλα κακά gin tonic. Γενικά όχι άλλα κακά long drinks».
Γιώργος Τσιρίκος
Τι είναι αυτό που τα ξεχωρίζει; Στην αίσθηση είναι η υψηλή περιεκτικότητα σε ανθρακικό που σε ξεδιψά στο δευτερόλεπτο. «Η μπουρμπουλήθρα είναι εθιστική. Όπως και το τσίλι ενεργοποιεί ένα νεύρο και ο εγκέφαλος παράγει ενδορφίνες. Θες συνέχεια κι άλλο, ενεργοποιείται η απόλαυσή σου. Έτσι, τα δικά μας είναι πολύ πιο ανθρακωμένα από της υπόλοιπης αγοράς. Έχουν πολλή μπουρμπουλήθρα. Σκοπός είναι και η απόλαυση αλλά και να μπορούν να κρατάνε τον fizzy χαρακτήρα στα ποτά τα οποία μπαίνουν. Τα άλλα mixers όταν αναμειγνύονται με το ποτό, γίνονται γρήγορα flat».
Βασίλης Καλαντζής (Granikal και Umami)
Στη γεύση είναι οι ωραίες πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν και η ποιότητά τους. «Το ‘κακό’ είναι ότι τα Three Cents τα φτιάχνουν barmen. Δεν κάναμε πολλά που κάνουν οι βιομηχανίες, δεν βάλαμε συντηρητικά, τα φτιάξαμε τελείως αντισυμβατικά. Σκέψου ότι δεν υπάρχει επίτηδες χυμός μέσα. Γιατί δεν θα μπορούσαμε να τα ανθρακώσουμε σε τέτοιο βαθμό και θα έπρεπε να έχουν συντηρητικά για να μην χαλάσει ο χυμός. Είναι πολύ δύσκολο να ενσωματώσεις γεύση φρούτων χωρίς τον χυμό αλλά το καταφέραμε με τρόπο απόλυτα φυσικό».
Στο μάτι είναι το ωραίο branding στα μπουκαλάκια. Θα προσέξεις ας πούμε ότι το Pink Grapefruit Soda έχει πάνω ένα περιστέρι γιατί αυτό σημαίνει ‘paloma’ στα ισπανικά. Αλλά είναι όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία που τραβάνε το μάτι. «Βασιστήκαμε μόνο σε ελληνικά προϊόντα ακόμα και στη συσκευασία. Το γυαλί, το καπάκι, το χαρτί είναι όλα ελληνικά».
Αναρωτιέμαι αν έχουν καταλάβει ότι αυτά τα αναψυκτικά δεν επιτελούν απλά το έργο των mixers αλλά μπορούν να σταθούν στην αγορά σα αναψυκτικά. Το έχουν καταλάβει. «Προς το παρόν η σκέψη μας είναι στα bar. Μακάρι στο μέλλον να φτάσουμε και στα σπίτια των καταναλωτών. Ήδη 2-3 γεύσεις επιλέγονται από κόσμο όχι για να αναμειχθούν στα ποτά αλλά για να τα πιουν σκέτα».
Η παρέα αυτή των τεσσάρων κυρίων κουβαλά μέσα της όλα τα στοιχεία μίας επιχείρησης που νιώθεις ότι θα τα πάει καλά. Κι έχουν καταφέρει να παράγουν ένα προϊόν το οποίο όχι απλά στέκεται δίπλα στους ‘μεγάλους’ του χώρου αλλά σε πολλά σημεία τους νικά κατά κράτος. Κι είναι μάλλον ο λόγος που είναι άπειρα τα ελληνικά bar που ήδη τους εμπιστεύονται. Αλλά γιατί να μείνουν μόνο στην Ελλάδα; «Το εξωτερικό μας ενδιαφέρει πολύ. Πηγαίνουμε σε bar shows, έχουμε κόσμο γνωστό έξω. Στις δοκιμές που έχουν κάνει σε ξένα bar, έχουμε πάρει πολύ καλό feedback».
Στις μπουρμπουλήθρες τους, στα τρία διαφορετικά ελληνικά λεμόνια του Lemon Tonic, στην υπέροχη γεύση του Pink Grapefruit και στην ανωτερότητα του συγκεκριμένου Tonic Water σε σχέση με τα κοινά, θα αντιληφθείς γιατί αυτοί οι τέσσερις και τα Three Cents τους θα πετύχουν.
Φώναξε κι εσύ μαζί τους. «Όχι άλλα κακά gin tonic».