Το Forky κάνει τα άλλα delivery να κοκκινίζουν από ζήλια
- 29 ΙΟΥΛ 2016
Όταν πλησιάζει η ώρα 14:00 στο γραφείο, στο Oneman επικρατεί μία μικρή αναστάτωση. Εκείνοι οι μάχιμοι που έχουν φέρει τα ταπεράκια τους από το σπίτι αρχίζουν τις επιδρομές στα ψυγεία και όσοι δεν έχουν φαγητό επιδίδονται στο αγαπημένο σπορ του Έλληνα που είναι η παραγγελία. Πάντα όμως, πάντα, υπάρχει ένας, συνήθως ο Καίσαρης, ο οποίος δεν έχει ασχοληθεί και στις 2 παρά λίγα πρώτα λεπτά όπως μας ενημερώνει ο Θοδωρής Δρακάκης, απλά αναφωνεί ένα “θέλω να φάω μαζί σας, τι να παραγγείλω για να έρθει σε 5 λεπτά;”. Το ότι η μόνη απάντηση που λαμβάνει εδώ και μερικούς μήνες αυτός ο κάποιος, είναι “Forky”, είναι νομίζω και το μεγαλύτερο κέρδος αυτής της επιχείρησης.
Τι είναι όμως το Forky με λίγα λόγια; Είναι νόστιμα μαγειρεμένο φαγητό το οποίο φτάνεις στην πόρτα σου το αργότερο σε 10 με 12 λεπτά, στις περιοχές τις οποίες εξυπηρετούν. Αυτό το τελευταίο είναι και το μόνο εμπόδιο για να το δοκιμάσεις κι εσύ μιας και προς το παρόν εξυπηρετούν συγκεκριμένες περιοχές. Αλλά όπως εμείς ζηλεύαμε πέρυσι τέτοια εποχή που δεν έφτανε στην πόρτα μας και φέτος πανηγυρίζουμε, έτσι κι εσύ, δεν έχεις παρά να κάνεις λίγη υπομονή μέχρι να έρθει και στην δική σου πόρτα.
Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson
Συναντήσαμε τον Μιχάλη Γκόντα και τον Πέτρο Πιτσιλή στα γραφεία του Forky στην Ακρόπολη. Σε έναν χώρο που φώναζε “υγεία” από άποψη επιχειρηματικότητας. Σε έναν χώρο που σε έκανε για άλλη μια φορά να σκέφτεσαι ότι οι ωραίες ιδέες βρίσκουν το δρόμο τους, αρκεί να υπάρχει υπομονή, ψυχικά αποθέματα και θέληση. Τρία στοιχεία που ήμουν σίγουρος ότι διέθεταν οι δύο τύποι που είχα απέναντί μου, οι ίδιοι δύο τύποι που είχα συναντήσει πριν από 4 χρόνια στο δρόμο στο Παγκράτι να μοιράζουν φυλλάδια για το προηγούμενο project τους, το Cookisto. “Σταδιακά μεγάλωσε η εταιρεία. Στην αρχή ξεκινήσαμε 3-4 άτομα. Να φανταστείς ο ένας από εμάς ήταν στην κουζίνα και ο άλλος έκανε παραδόσεις. Έτσι ήταν τις πρώτες εβδομάδες. Τώρα πια αυτή η εταιρεία είναι ένα κράμμα. Food business, tech business και logistics business είναι στο DNA της εταιρείας. Έχουμε πλέον ξεχωριστά τμήματα για κάθε έναν τομέα στα γραφεία. Υπάρχουν senior άτομα στο κάθε department για να το τρέχουν”.
Θα σου πω σε αυτό το σημείο ότι είναι ένα πάρα πολύ εύχρηστο site και app. Παραγγέλνεις πανεύκολα μέσα σε 3 κλικ, το μενού αλλάζει καθημερινά και στις επιλογές σου το μεσημέρι και το βράδυ θα βρεις δύο πιάτα, μία σαλάτα και μία συνοδευτική σαλάτα, ένα ψωμάκι, ένα γλυκό, ένα σνακ και ένα αναψυκτικό. Τι ήταν όμως αυτό το οποίο τους οδήγησε να αναζητούν μία τέτοια λύση; “Δεν ήμασταν ευχαριστημένοι από τις επιλογές που είχαμε να φάμε το μεσημέρι και το βράδυ. Αυτό μας ώθησε να σκεφτούμε τρόπους για να λύσουμε το πρόβλημα για εμάς και τους άλλους γύρω μας”.
Αυτό ακριβώς είναι και το μεγάλο μυστικό κάθε επιτυχημένης start-up. Να απαντά σε ένα κοινό πρόβλημα με μία λύση που μπορεί να είναι ελκυστική για τον καταναλωτή. Το Forky έχει καταφέρει να είναι όχι απλά ελκυστικό αλλά σχεδόν απαραίτητο για εκείνους που το γνώρισαν και το χρησιμοποιούν τακτικά. Όταν όμως ξεκινάς μία start-up, κάνεις και μία έρευνα. Να μετρήσεις την αγορά πριν μπεις σε αυτή. Ο Πέτρος και ο Μιχάλης έκαναν την καλύτερη έρευνα από όλες. “Η πιο καλή έρευνα που έχουμε κάνει για το Forky είναι η αποτυχία του προηγούμενου project μας. Η αλήθεια θα έρθει όταν δώσεις την λύση, όχι σε κάποια έρευνα που θα κάνεις νωρίτερα. Αν ο πελάτης πληρώσει για αυτό που προσφέρεις, μόνο τότε θα καταλάβεις αν πέτυχες”.
Η ποιότητα του φαγητού είναι εγγυημένη. Τα φαγητά μαγειρεύονται κεντρικά, μοιράζονται στα πρατήρια και δίνονται στους οδηγούς του Forky. Μέχρι να παραδοθούν στον καταναλωτή, παραμένουν στα ειδικά διαμορφωμένα κουτιά στα μηχανάκια για να διατηρούνται φρέσκα και ζεστά. Κι εκεί κρύβεται το μυστικό της γρήγορης παράδοσης. Υπάρχουν δεκάδες μηχανάκια στις περιοχές εξυπηρέτησης, φορτωμένα φαγητά, έτοιμα να εξυπηρετήσουν. Άρα με το που γίνεται μία παραγγελία στο σύστημα, εκείνο επιλέγει ποιος οδηγός είναι πιο κοντά και με αρκετά φαγητά ώστε να παραδόσει. Τόσο απλά, τόσο σωστά. “Η Αθήνα είναι μία πολύ καλή αγορά. Και θέλουμε πολύ να φτάσουμε να καλύπτουμε όλη την πόλη. Για το δικό μας το μοντέλο βοηθά πολύ το ότι πολλοί άνθρωποι ζουν σε μικρές περιοχές. Το να πιάσουμε το 80-90% της Αθήνας είναι το πρώτο βήμα”.
Κι αν αυτό είναι το πρώτο και πολύ σημαντικό βήμα, ποια είναι τα επόμενα; Τους ρωτώ γιατί βλέπω στον τρόπο λειτουργίας τους, μία πολύ δομημένη σκέψη. Ένα πλάνο το οποίο ακολουθούν, ένα πλάνο που ξεχωρίζει μία εταιρεία ‘καταδικασμένη’ να πετύχει από μία που δεν θα τα καταφέρει. “Το επόμενο είναι να εξελίξουμε ακόμα περισσότερο τα προϊόντα μας. Ήδη δουλεύουμε πάρα πολύ καθημερινά πάνω σε αυτό. Σε βάθος διετίας θα θέλαμε να δούμε και μια πόλη του εξωτερικού. Το ακόμα πιο μακρινό όραμα είναι σε αυτές τις αγορές που είμαστε ήδη τώρα να αντικαταστήσουμε τις κουζίνες των ανθρώπων. Να μαγειρεύεις στο σπίτι σου μόνο όταν θες να δημιουργήσεις στην κουζίνα. Για όλες τις άλλες ώρες θέλουμε να είμαστε εμείς η λύση σου”.
Μία λύση που έρχεται σε εσένα είτε μέσα από το κινητό σου, είτε μέσω του website τους, ακόμα και μέσω του Facebook μέσα από το Facebook Bot που λάνσαραν πριν λίγο καιρό.
Το Forky έχει καταφέρει πράγματι να είναι μία πραγματική λύση για πάρα πολλούς ανθρώπους. Όχι μόνο λόγω ταχύτητας όπως ανέφερα παραπάνω αλλά γιατί στα πιάτα του θα βρεις εκτός από ποιοτικές επιλογές για φαγητού, έναν τρόπο ισορροπημένης διατροφής, θα βρεις ποικιλία και νόστιμο φαγητό. “Υπάρχει λογική στο μενού της εβδομάδας. Θέλουμε να στήσουμε μια υπηρεσία που να μπορείς να την χρησιμοποιήσεις κάθε μέρα. Στήνουμε το μενού ώστε ακόμα και μέσα στην ημέρα οι επιλογές να είναι διαφοροποιημένες αλλά και κατά τη διάρκεια της εβδομάδας να εναλάσσονται οι επιλογές σου. Να έχεις και κρέας και όσπρια και λαδερά και όλα. Μπορεί αν είχαμε κάθε μέρα μακαρόνια με κιμά να είχαμε περισσότερες πωλήσεις αλλά δεν είναι αυτό το Forky”.
Το τελευταίο είναι πάρα πολύ σημαντικό και δείχνει την φιλοσοφία δύο ανθρώπων που έθεσαν πριν μερικά χρόνια έναν στόχο και κατάφεραν με πολύ πείσμα και υπομονή να τον καταφέρουν. Μεταθέτοντας την δική τους κορυφή ακόμα πιο ψηλά.