Ντίτα φον Τιζ
- 5 ΝΟΕ 2006
Η Ντίτα φον Τιζ (Χέδερ Ρένι Σουίτ) γεννήθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 1972 στο Ρότσεστερ, του Μίσιγκαν. Η μητέρα της ήταν μανικιουρίστα και ο πατέρας της μηχανικός. Μετακομίζοντας στην ηλικία των δώδεκα, στην κομητεία του Όραντζ με τους γονείς της και τα αδέρφια της, ο πατέρας της τους εγκατέλειψε. Και οι δυο γονείς της, ωστόσο, συνέβαλαν καθοριστικά και με διαφορετικό τρόπο στην εξέλιξη που είχε αργότερα.
Η Ντίτα μεγάλωσε σε ένα σπίτι γεμάτο αντίκες. Η εμμονή της για τον κλασσικό και τον βωβό κινηματογράφο των μεσοπολεμικών δεκαετιών οφείλεται στην επιρροή και την ενθάρρυνση της μητέρας της. Όχι μόνο της μετέδωσε την αγάπη της για τις ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood και τις ηθοποιούς όπως η Μπέτι Γκρέιμπλ αλλά και τα ρούχα που αγόραζε για τη μικρή Ντίτα ήταν σε ανάλογο ύφος.
Από την ηλικία των πέντε, ξεκίνησε μαθήματα χορού και κλασσικού μπαλέτου και στα δεκατρία της χόρεψε για πρώτη φορά σόλο σε ένα τοπικό μπαλέτο. Αν και αρχικά ήθελε να γίνει μπαλαρίνα, η Ντίτα συνειδητοποίησε ότι, στα δεκαπέντε, της δεν θα μπορούσε να γίνει καλύτερη χορεύτρια από ότι ήδη ήταν. Μελλοντικά όμως η ικανότητα της ως χορεύτρια ενσωματώθηκε στην τέχνη του μπουρλέσκ.
Η μητέρα της Ντίτα ήταν και αυτή που την πήγε για να αγοράσει τον πρώτο της στηθόδεσμό. Μυώντας την στον κόσμο της ερωτικής πρόκλησης, την ίδια μέρα, της έκανε δώρο ένα πλαστικό αυγό με ένα ζευγάρι καλσόν. Η Ντίτα δεν έμεινε και τόσο ευχαριστημένη, αφού ήλπιζε να πάρει για δώρο δαντελωτά εσώρουχα όπως αυτά που έβλεπε στα Πλέιμποι του πατέρα της. Όταν ήταν δεκαπέντε όμως, εργαστήκε σε ένα κατάστημα εσωρούχων και από το ίδιο κατάστημα αγόρασε αργότερα και τον πρώτο της κορσέ.
Σαν φοιτήτρια στο κολέγιο, σπούδασε ιστορική ενδυματολογία με φιλοδοξία να ασχοληθεί σαν στιλίστα για ταινίες εποχής. Παράλληλα απέκτησε γνώσεις σχεδιασμού ρούχων και άρχισε τη σταδιοδρομία από ένα τοπικό στριπ κλαμπ όταν ήταν δεκαεννέα. Απογοητευμένη από την έλλειψη γούστου η Ντίτα σχεδίασε και υιοθέτησε ένα υψηλής αισθητικής ρετρό λουκ με μια καρικατουρίστικη κόμμωση σε στιλ κυψέλης και γάντια μέχρι τους αγκώνες.
Το αποτέλεσμα, όσο αντιφατικό ήταν , τόσο πιο μεγάλη αποδοχή βρήκε από την πελατεία του καταστήματος. Αργότερα έγινε μοντέλο για φετίχ εκδόσεις και τελικά μια σταρ του μπουρλέσκ. Το στιλ της Μπέτι Πέιτζ, για το οποίο έγινε γνωστή τη διαχώρισε από τα υπόλοιπα μοντέλα του φετίχ.
Το μπουρλέσκ είναι ένα δημοφιλές πλέον μείγμα χορού, στριπτίζ και θεατρικής παράστασης. Οι ηθοποιοί, συνήθως γυναίκες, υποδύονται χοντροκομμένους χαρακτήρες και δημιουργούν ολοκληρωμένα σετ από φανταχτερά κοστούμια, ατμοσφαιρική μουσική, δραματικό φωτισμό. Πολλές φορές για να αυξήσουν τη σκηνική πειθώ εκτελούν ακροβατικά και τρικς όπως στο. Στην ποιο απλή μορφή του είναι απλώς μια θεατρική.
Η προσφορά της Ντίτα στο είδος είναι αδιαμφισβήτητη. Με εργαλείο το προσωπικό της γούστο, όχι μόνο επανέφερε το μπουρλέσκ στο μέινστριμ αλλά κατάφερε να ξαναδώσει το μέχρι τότε χαμένο στοιχείο της πρόκλησης στον ερωτικό χορό. Οι σύνθετες και τεχνικές της χορογραφίες μιμούνται χαρακτήρες της δεκαετίας του ’30, διαθέτουν αναφορές σε μιούζικαλ και βωβές ταινίες, ντύνονται από ενδύματα με φτερά που κυματίζουν με τη βοήθεια ανεμιστήρα. Το σήμα κατατεθέν της όμως είναι αυτή στην οποία εμφανίζεται με ένα γιγάντιο ποτήρι martini.
Η παρουσία της στο χώρο των μέσων και της διαφήμισης είναι όχι μόνο ογκώδης αλλά και πρωτοποριακή. Η επίσημη ιστοσελίδα της, η πρώτη ίσως σελίδα μοντέλου, δημιουργήθηκε το 1992, πολύ πριν τα περίφημα Windows 95. Κάνοντας τρία εξώφυλλα για το πλέιμποι εκπλήρωσε τη παιδική της εμμονή και πέρασε και στο χώρο των πιναπς (μοντέλα ανδρικών περιοδικών).
Μάλιστα για το εξώφυλλο του Δεκεμβρίου του 2002, πείστηκε από το περιοδικό να αλλάξει το όνομα της από απλώς Ντίτα σε Ντίτα Φον Τιζ. Αρχικά είχε επιλέξει το “Von Treese” από τον τηλεφωνικό κατάλογο, αλλά εξαιτίας ενός ορθογραφικού λάθους έγινε “Von Teese” το οποίο και κράτησε.
Είναι γνωστή επίσης για τη συμμετοχή της σε φετίχ ταινίες όπως το Romancing Sara, και το αυτογραφικό Matter of Trust, όπου εμφανίζεται ως Χέδερ Σουίτ. Εχει κανει και δυο με σκηνοθέτη τον Άντριου Μπλέικ, το Decadence και το Pin Ups 2. Τα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί σε πιο μέινστριμ και δημοφιλείς ταινίες, όπως ο η μικρού μήκους Ο θάνατος του Σαλβαδόρ Νταλί.
Τα τελευταία χρόνια, ο κόσμος της μόδας έχει αγκαλιάσει την προσωπικότητα και το στιλ της. Η Ντίτα έχει κάνει πασαρέλα για τη Μοσκίνο, φωτογραφίσεις για την κολεξιόν του Ρίτσι Ριτς και πρωτοσέλιδα στο Vanity Fair, στο Vogue και το Elle.
Το εντυπωσιακό είναι ότι σε όλες αυτές τις συνεργασίες, η Ντίτα δεν χρησιμοποιεί στιλίστα. «Στη μοναδική φορά που προσέλαβα στιλίστες, αυτοί διάλεξαν ένα ζευγάρι παπούτσια του 1940 και είπαν ότι θα πήγαιναν με ένα παντελόνι τζιν» θυμάται. Η επόμενη της φράση ήταν «απολύεσαι». Η ίδια φροντίζει και το μακιγιάζ της χρησιμοποιώντας το 10-minute της Revlon.
Στην προσωπική της ζωή, είναι εξίσου αιρετική όσο στην καριέρα της. Είναι παντρεμένη με τον Μέριλιν Μάνσον, ο οποίος ήταν χρόνια θαυμαστής και μέλος της ιστοσελίδας της. Όταν συναντήθηκαν για πρώτη φορά,, ο Μάνσον της ζήτησε να χορέψει για ένα βιντεοκλίπ, το οποίο αρνήθηκε για διάφορους λόγους. Στα 32α γενέθλια του Μάνσον εμφανίσθηκε με ένα μπουκάλι αψέντι και από τότε είναι συνέχεια μαζί.
Στις 3 Δεκεμβρίου, το 2005, παντρεύτηκαν, σε μια μη-θρησκευτική τελετή στο κάστρο Gurteen Castle στην Ιρλανδία. Αυτήν την περίοδο το καλτ ζευγάρι μένει στο σπίτι τους στο Hollywood παρέα με δύο γάτες και δυο κυνηγόσκυλα. Το Ντίτα οδηγεί ένα Chrysler New Yorker του 1939 και μια Jaguar S-type του 1965. Πηγή: Wikipedia