Η Scarlett Johansson κάποτε χόρευε μέσα στις σφαίρες
Με αφορμή τα 35α γενέθλια της δημοφιλούς ηθοποιού, φωτίζουμε στιγμές της ζωής της.
- 22 ΝΟΕ 2019
Σχεδόν σκοτάδι, η Scarlett Johansson βρίσκεται ανάμεσα σε δύο άντρες, σε ένα πριβε κλαμπ: Ο ένας είναι ο Shawn Hatosy και ο άλλος, ο Justin Timberlake. Στο τέλος του video clip ‘What Goes Around, Comes Around’ κάποιος από τους τρεις δεν θα μείνει ζωντανός.
Λίγους μήνες πριν, στο ρόλο της Nola Rice, η Scarlett έπαιζε με το μυαλό και τα τίμια αισθήματα του σώγαμπρου Chris Wilton (Jonathan Rhys Meyers) στο ‘Matchpoint’ του Woody Allen και με το ‘Vicky Cristina Barcelona’ δίπλα στον Javier Bardem και την Penelope Cruz, χάριζε απλόχερα μια σπουδή στο θέμα “Πώς ξεγυμνώνουμε άντρες/γυναίκες με ένα βλέμμα’.
Κι όμως, η Scarlett γύρεψε κάτι παραπάνω από την μανιέρα του σέξι κοριτσιού που παίζει τους άντρες στα ακροδάχτυλα της.
Αναπνέοντας σε έναν κόσμο φαντασμάτων
Η Scarlett γεννήθηκε στο Manhattan της Νέας Υόρκης, ως το παιδί του Δανού αρχιτέκτονα Karsten Olaf Johannson και της Αμερικανίδας κινηματογραφικής παραγωγού Melanie Sloan.
Η πρώτη της πρωταγωνιστική συμμετοχή σε ταινία έγινε το 1996 με το εναλλακτικό δράμα ‘Manny & Lo” και η εκτόξευση της έγινε με την εφηβική μαύρη κωμωδία ‘Ghost World’ του 2001, όταν ο σκηνοθέτης Terry Zwigoff είδε την κασέτα της ακρόασης της και αμέσως διαπίστωσε πως ήταν “ένα εκκεντρικό, μοναδικό κορίτσι, ιδανική για το ρόλο.”
Η Scarlett στο άκουσμα αυτής της κριτικής ίσως και να χαμογέλασε πονηρά, ίσως και να θυμήθηκε για λίγο τις άπειρες ώρες που περνούσε στον καθρέφτη του παιδικού της δωματίου, προσπαθώντας να μιμηθεί την Judy Garland. Η απόρριψη της από την σχολή καλών τεχνών Tisch, δεν την πτόησε ποτέ. Ο δρόμος προς τις ενήλικες ταινίες είχε ήδη χαραχθεί και η Scarlett μάθαινε πως να τον περπατήσει.
Για πάντα χαμένη στην μετάφραση
ΤΟ 2003 πήγαινε σε ακροάσεις για δυο φιλόδοξα κινηματογραφικά projects: Το ένα, είναι η πρώτη ταινία της Sofia Coppola, το ‘Lost in Translation’ και το άλλο, το δράμα εποχής ‘Girl with a Pearl Earring’ του Peter Webber. Η Sofia Coppola την παρομοιάζει με την Lauren Bacall και φέρνει δίπλα της έναν μοντέρνο Humphrey Bogart, τον Bill Murray. Η ταινία αμέσως εκτοξεύεται, δέχεται επαινετικές κριτικές και μέχρι σήμερα αντιμετωπίζεται ως μια κλασική ιστορία, από τις κορυφαίες της δεκαετίας. Στην ταινία του Webber, η Scarlett διαβάζει το σενάριο μαζί με άλλα 150 κορίτσια και φυσικά παίρνει το ρόλο. Θα ακολουθήσει το δράμα “A Love Song for Bobby Long’, ίσως η τελευταία σπουδαία ταινία του John Travolta μέχρι σήμερα. Η Scarlett στο πρώτο μισό της περασμένης δεκαετίας έδειχνε με κάθε τρόπο, ότι μπορεί να παίξει τα πάντα. Ακόμα και δίπλα στον Μπόμπ Σφουγγαράκη.
Στο πλευρό του Woody Allen, με το βλέμμα στο μέλλον
Ο Woody Allen λάτρεψε την Scarlett, την αντιμετώπισε ως μια από τις καλύτερες ‘μούσες’ που είχε ποτέ, της έδωσε τραγικούς (Matchpoint) αλλά και κωμικούς ρόλους (Scoop) και η ίδια μέχρι σήμερα δεν έχει σταματήσει να είναι κοντά του και να μην αναγνωρίζει την ενοχή του στα σκάνδαλα σχετικά με την οικογένεια Farrow, μέχρι αυτή να αποδειχθεί. Εκτός από την ιλιγγιώδη, blockbuster-ική επιτυχία της Black Widow στους ‘Avengers’ αξίζει κάπου εδώ να σταθούμε σε δυο ρόλους της, σε δυο projects που έχουν φανατικούς εχθρούς και φίλους: Το 2013 η Scarlett υποδύθηκε ένα alien που αποπλανεί μοναχικούς άντρες, στην ταινία ‘Under the Skin’ και λίγο αργότερα έγινε το -κάτι σαν- gps Samantha, που ερωτεύεται ο μοναχικός πρωταγωνιστής του ‘Her’ (Joaquin Phoenix). Με αυτό το σέρι δυο αρκετά ιδιόρρυθμων και παράξενων χαρακτήρων, η Scarlett τσαλάκωσε την εικόνα της και με τον δικό της τρόπο είπε στο κοινό “εσύ φρικιό, που κοιτάς μονίμως τα βυζιά μου, προετοιμάσου για πολλούς εφιάλτες (‘μοχθηρό γέλιο’)”.
Όχι λάθη, μόνο υπέροχα λάθη
Σαφώς και η ScarJo μας έχει χαρίσει ‘πειράματα’ που δεν πήγαν ποτέ καλά:Η βραχύβια μουσική της καριέρα, όταν διασκεύασε τραγούδια του Tom Waits (!), ήταν κάτι που προτιμάμε να ξεχάσουμε. Ίσως προτιμά κι εκείνη το ίδιο. To comic-noir ‘Spirit’, η βιογραφική ταινία ‘Hitchcock’, η ‘Black Dhalia’ του Brian de Palma, δεν ήταν ακριβώς αριστουργήματα, αλλά σήμερα μοιάζουν περισσότερο με σκαλοπάτια προς κάτι ακόμα μεγαλύτερο και πιο φιλόδοξο, όπως το ‘Jojo Rabbit’ η κωμωδία του Β`Παγκοσμίου Πολέμου που διαδραματίζεται στο σπίτι το , στην οποία συνεργάζεται με τον πιο γνήσιο τρελό του Hollywood,Taika Waititi.
Από την άλλη, τo ‘Marriage Story’ που πρόκειται να βγει από το Netflix, την φέρνει στο πλευρό του Adam Driver, σε μια γαμήλια ιστορία χτυπάει το ‘παρανοικόμετρο’ με τρόπο εκκωφαντικό, κρυφοκοιτώντας προς τα Όσκαρ.
Σήμερα η Scarlett αναζητά νέες δουλειές, όπου αυτή την φορά πέρα από την υποκριτική της συμβολή, θα μπορούσε να διαμορφώσει και ως παραγωγός ή σκηνοθέτης, ενώ παραμένει υπ- ατμόν στο να υποστηρίξει ενεργά όποιον υποψήφιο επιλέξει το κόμμα των Δημοκρατικών για να αντιμετωπίσει τον Donald Trump. Ο αρραβώνας της με τον σεναριογράφο Colin Jost έχει μείνει με επιτυχία μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και κανείς δεν επιζητεί κάτι περισσότερο από αυτό. Η Scarlett Johansson, η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός παγκοσμίως (σύμφωνα με στοιχεία του Forbes – Δεκέμβριος 2018), θα συνεχίσει να κάνει υπέροχα λάθη.