Η νέα εποχή της Victoria’s Secret φέρνει στο προσκήνιο τις γυναίκες που αξίζουν
Η εταιρεία εσωρούχων αποφάσισε να πετάξει τους Αγγέλους στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Γιατί αυτό είναι το σωστό.
- 22 ΙΟΥΝ 2021
Θυμάμαι να γράφω για τους Αγγέλους ήδη από την εποχή που πρωτοδούλεψα στα περιοδικά, τον Σεπτέμβριο του 2001, στο Max που τότε στεγαζόταν σε ένα πρώην σφαγείο στο Νέο Ηράκλειο. Ήταν το πιο εύκολο θέμα που μπορούσε να γράψει κάποιος rookie. Και το πιο φωτογενές.
Δεν περίμενα ποτέ ότι θα φτάσει η στιγμή που θα κληθώ να αποχαιρετίσω τους Αγγέλους, αφού αισθανόσουν ότι ήταν ένα brand που θα υπάρχει για πάντα. Ένας εμβληματικός σημαιοφόρος εκείνου του είδους της -αναχρονιστικής πλέον- γυναικείας σεξουαλικότητας, όπως αυτή γινόταν αντιληπτή από το μάτι και το μυαλό του μέσου άντρα.
Με τους Αγγέλους, μέσα στα φτερά και τα μεταξωτά, να αποδεικνύουν ότι υπάρχουν γυναίκες εκεί έξω που διαθέτουν τα άπιαστα σώματα Barbie. Ακόμη και αν οι ίδιες, για να κλείσουν και να διατηρήσουν τα συγκεκριμένα χρυσά συμβόλαια, έφταναν στα όρια της ανορεξίας.
Έχοντας, ταυτόχρονα, να αντιμετωπίσουν ένα περιβάλλον τοξικής αρρενωπότητας που ξεμπρόστιασαν οι Times πριν 1-2 χρόνια. Αποκαλύπτοντας τη στενή σχέση του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη με τον Jeffrey Epstein (έλεγε στα κορίτσια ότι ήταν scout για την εταιρεία) και μια γενικότερη μισογυνική κουλτούρα που δεν ήταν ακριβώς πρότυπο συμπερίληψης και ανεκτικότητας.
Μια εποχή που μόλις τελείωσε (ευτυχώς, θα ήθελα να προσθέσω, ως πατέρας κόρης) με το brand να τις αποκαθηλώνει σε μια νύχτα και να τοποθετεί στη θέση τους επτά γυναίκες που έχουν κερδίσει τη δημοσιότητά τους με άξονα τα επιτεύγματά τους και όχι τις διαστάσεις τους.
Ξεκινώντας από την 35χρονη ποδοσφαιρική σταρ Megan Rapinoe (γνωστή και τη δράση της για την ισότητα των φύλων) και την 17χρονη Κινεζικής καταγωγής Αμερικανίδα σκιέρ Eileen Gu που σε λίγο θα δούμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Συνεχίζοντας με την 29χρονη μιγάδα και plus size μοντέλο Paloma Elsesser (που έχει βρεθεί στο εξώφυλλο της Vogue). Η οποία και δέχθηκε την πρόκληση επειδή γνωρίζει ότι η δύναμη του brand μπορεί να βοηθήσει στην body positive «σταυροφορία» της.
Την εντυπωσιακή 24χρονη Βραζιλιάνα transgender μοντέλο και ηθοποιό Valentina Sampaio, που ήταν η πρώτη που ενσωματώθηκε στο ρόστερ της εταιρείας ήδη από το 2019.
Τo 21χρονo μοντέλο και πρόσφυγα από το νότιο Σουδάν Adut Akech.
Τη γνωστή φωτογράφο Amanda de Cadenet που έχει επίσης ιδρύσει το #Girlgaze, μια digital platform για γυναίκες φωτογράφους.
Και καταλήγοντας στην αγαπημένη μας Priyanka Chopra Jonas, την 38χρονη Ινδή σταρ του Χόλιγουντ και του Μπόλιγουντ (που επίσης είναι επενδύτρια σε tech startups, συγγραφέας και επιχειρηματίας).
Οι συγκεκριμένες αποτελούν την -too little too late;- απεγνωσμένη προσπάθεια ενός brand (με άνω των 5 δις δολάρια σε πωλήσεις ετησίως, 1.400 καταστήματα και 32.000 υπαλλήλους) να κάνει στροφή 180 μοιρών.
Αποκηρύσσοντας το παρελθόν του και φιλοδοξώντας πλέον να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς του πουλώντας τον εαυτό του ως υπέρμαχο της γυναικείας ενδυνάμωσης.
Τουλάχιστον αυτή είναι η επιθυμία του ολοκαίνουργιου δημιουργικού επιτελείου που αναγνωρίζει τον άθλο που απλώνεται μπροστά του και πόσο καθυστερημένα μπαίνει στο παιχνίδι η εταιρεία. Με έναν top executive να δηλώνει «Ο κόσμος άλλαξε και εμείς αργήσαμε να αντιδράσουμε. Πρέπει να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με το τι θέλουν οι άντρες και να αρχίσουμε να νοιαζόμαστε για αυτό που θέλουν οι γυναίκες».
Οι νέοι άγγελοι αποτελούν μέλη ενός group που λέγεται VS Collective και οι οποίοι, πέρα από το να εμφανίζονται σε διαφημίσεις, θα έχουν και ρόλο συμβουλάτορα όσον αφορά τις γυναικείες ανάγκες. Ενώ προσεχώς οι νέοι, σοβαροί, Άγγελοι θα ξεκινήσουν και το δικό τους podcast.
Μια νέα εποχή για μια εταιρεία που παραμένει μεγαθήριο (με 21% μερίδιο πωλήσεων στην αγορά εσωρούχων των ΗΠΑ το 2020-από 35% το 2015). Ξεκινώντας το 1977 ως ένα μαγαζί στο οποίο οι άντρες θα ένοιωθαν άνετα να ψωνίζουν εσώρουχα για τις γυναίκες / ερωμένες τους και εξελισσόμενο στην επιτομή των αντρικών φαντασιώσεων μετά τη δημιουργία των Αγγέλων και τη διεξαγωγή του πρώτου Victoria’s Secrete fashion show το 1995.
Μια νέα εποχή στην οποία το brand προχωράει χωρίς την αντρική ηγεσία που είχε ως τώρα και με την προσθήκη καταξιωμένων marketing strategist όπως την Martha Pease που κατήργησε σε μια νύχτα τους Αγγέλους ως «άσχετους με τη σημερινή κουλτούρα», έκανε redesign στα καταστήματα ώστε να είναι πιο ευάερα, ευήλια και άλλαξε τα μοντέλα που ως τώρα είχαν αποκλειστικά τα -άπιαστα για τη μέση γυναίκα- μεγέθη των Αγγέλων.
Αν και η πιο σημαντική αλλαγή είναι όσον αφορά την γκάμα προϊόντων καθώς, πέρα από σέξι εσώρουχα, πλέον θα πουλάει και sportswear και εσώρουχα που αφορούν κάθε γυναίκα. Ενδεικτικό της αλλαγής είναι ότι φέτος ήταν η πρώτη φορά που η Victoria’s Secret γιόρτασε την Ημέρα της Μητέρας με μοντέλο μια έγκυο γυναίκα.
To μόνο που μένει να δούμε είναι αν όντως οι γυναίκες θα πειστούν από αυτή τη δραστική μεταμόρφωση και πόσο αλλαγμένο θα είναι το νέο Victoria’s Secret Fashion Show που θα λάβει χώρα το 2022.