OPINIONS

Ο Θεός και ο Διάβολος δημιούργησαν τη Σοφί Μαρσό.

Το απόλυτο δημιούργημα Θεού και Διάβολου. Μάτια, βλέμμα, κορμί, φωτιά, λαύρα, ηδονή. Η θύελλα Σοφί. Υποκλιθείτε.

Ο Θεός και ο Διάολος παίζουν τάβλι, αυτό είναι σίγουρο. Το κάνουν κάνα δυο φορές το χρόνο, διακριτικά, μη γίνουν τσιμπούκι στο σύμπαν, αλλά το κάνουν. Συναντιούνται στη μεγάλη κοιλάδα και ξεκινάνε με το φεύγα, όπως κάθε παίκτης που σέβεται τον εαυτό του. Και εκεί, στη διάρκεια του παιχνιδιού, κάνουν και τις σκανταλιές τους για να ξεδώσουν.

Κάπως έτσι, πριν 46 χρόνια, μια μέρα από αυτές, γύρισε ο Διάολος και είπε στο Θεό. «Δε μου λες, θα σενιάρουμε τίποτα καλό σήμερα;». Είχε κι ο Θεός κέφια και ξεκίνησαν. Μία ο ένας, μία ο άλλος. Στο κάθε ένα που έφτιαχνε ο Διάολος, συμπλήρωνε την πινελιά του ο Θεός και αντίστροφα. Και δημιουργήθηκε η Σοφί Μαρσό.

Sophie Marceau

Και όλες οι υπόλοιπες έκαναν πίσω. Γιατί έτσι έπρεπε. Γιατί όταν δημιουργούν Θεός και Διάολος από κοινού, οι θνητοί περισσεύουν. Από πού να ξεκινήσεις και πού να τελειώσεις με αυτό το πλάσμα; Χορεύουν οι άγγελοι μέσα στην κόλαση. Μάτια, βλέμμα, κορμί, φωτιά, λαύρα, ηδονή. Και μιλάει και γαλλικά. Άσε που ο παπάς τη βάφτισε και Σοφί και Ντανιέλ και Σιλβί. Έλεος…

 

Εντάξει, είναι προφανές ότι είμαι προκατειλημμένος με τη θύελλα που λέγεται Μαρσό. Παραδέχομαι ότι τη θεωρώ την πιο όμορφη γυναίκα που έχει περπατήσει πάνω στον πλανήτη τα τελευταία 50 χρόνια. Πέραν του ότι έχει γεννηθεί το ευλογημένο 1966, από όπου και να το πιάσεις το θέμα, η τύπισσα δεν πιάνεται. Μόλις στα 14 της, στο «La Boum», φλερτάρισε με τις ενοχές ολόκληρης της Γαλλίας, της Ευρώπης και βάλε, ενώ δυο χρόνια αργότερα, στο σίκουελ, κατατρόπωσε τις εγκεφαλικές αντοχές των αρσενικών σε όλο τον κόσμο.

 

Στα 18 της, την ανακάλυψε ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ στο Fort Saganne και αμέσως μετά ο Μορίς Πιαλά στο Police. Την ίδια εποχή ξεκίνησε και το φλερτ της με τον Πολωνό σκηνοθέτη, Αντρέι Ζουλάφσκι, που οδήγησε σε μια σχέση 17 χρόνων. Ανοίγω παρένθεση: Πώς να μην υποκλιθεί κανείς στον γίγαντα Ζουλάφσκι, που όντας 26 χρόνια μεγαλύτερος από τη 18χρονη Σοφί, είχε το σθένος να κουλαντρίσει το μπιμπελό μέχρι τα 61 του; Ξέρει κανείς πώς λέγεται το «ζήτω» στα πολωνέζικα; Τέλος παρένθεσης.

 

Αφού πρωταγωνίστησε σε μια σειρά από ταινίες του συντρόφου της, έδειξε το μεγάλο ταλέντο της στο θέατρο, παίζοντας σε παραστάσεις όπως η «Ευρυδίκη» του Ζαν Ανούιγ και ο «Πυγμαλίων» του Μπέρναρντ Σω. Για όσους αδαείς δεν την ήξεραν, φρόντισε ο Μελ Γκίμπσον να την κάνει παγκοσμίως γνωστή με τον ρόλο της πριγκίπισσας Ιζαμπέλ στον «Braveheart».

 

Έχει αδυναμία στις ταινίες εποχής (Ελοΐζ Ντ’ Αρτανιάν, Άννα Καρένινα, Μαρκησία, Ιππολύτη), αλλά φρόντισε να «ξεκάνει» κι εμάς και τον Τζέιμς Μποντ ως Electra King στο «The world is not enough». Η αιθέρια, θαρρείς φτιαγμένη από πορσελάνη Σοφί (κι ας είναι μαμά δυο παιδιών) κυκλοφορεί εδώ και μια πενταετία με τον Κριστόφ Λαμπέρ, πράγμα απόλυτα φυσιολογικό, αφού μόνο ένας Highlander θα μπορούσε να τη φέρει βόλτα.

 

Οι σκηνοθέτες με τους οποίους συνεργάστηκε, φρόντισαν ώστε να φάμε μάτια ψάρια όλα αυτά τα χρόνια (με μέτρο γιατί πάντα παραμονεύει και ο γλάρος). Όμως μια από τις κορυφαίες σκηνές στην ιστορία του ευρωπαϊκού κινηματογράφου (και ας μην ήταν σε ταινία), εκτυλίχθηκε μπροστά στα μάτια μας στο φεστιβάλ των Καννών του 2005, όταν στη διάρκεια μιας εκδήλωσης έτυχε να ξαναπαίζουν τάβλι ο Θεός με τον Διάολο. Και να έχουν μεγάλα κέφια.

 

Για την ακρίβεια, ο Διάολος έφερε εξάρες, ο Θεός έκλεισε το τάβλι κατεβάζοντας καντήλια και την ίδια στιγμή το αριστερό τιραντάκι της Σοφί γλίστρησε, αποκαλύπτοντας σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια το υπέροχο στήθος της. Εκείνη έκανε ότι αιφνιδιάστηκε, το μάζεψε (το τιραντάκι) χάρισε μερικά χαμόγελα αμηχανίας (τάχα μου), γνωρίζοντας ότι το «κακό» είχε γίνει, την ίδια στιγμή που οι Άλλοι πάνω έδιναν high five… Επικές στιγμές. Και βέβαια, Χρυσός Φοίνικας στο διαδίκτυο!

Δε νομίζω ότι χρειάζεται να γράψω τίποτα περισσότερο για τη γαλλική οπτασία. Αναρωτιέμαι μόνο τι νόημα θα έχει από δω και πέρα η στήλη «Hall of Femme». Τα κοντέρ κάποια στιγμή σπάνε. Και μετά τα πετάς. Όπως ακριβώς «πέταξε» την ατάκα της η Μαρσό, όταν κάποτε τη ρώτησαν πώς σχολιάζει τη «διαμάχη» στη Γαλλία για το ποια είναι η πιο όμορφη, εκείνη ή η Ιζαμπέλ Ατζανί: «Είμαι 8 χρόνια νεώτερη, 8 πόντους ψηλότερη και έχω στήθη»… Ντελίριο.