Το φετινό ημερολόγιο της Pirelli αναζητά την Ιουλιέτα
Το διαχρονικό δράμα του Shakespeare, αποτέλεσε έμπνευση για τον Paolo Roversi, που επιμελήθηκε την 47 η έκδοση του The Cal.
- 11 ΔΕΚ 2019
Η Pirelli, πιστή στην παράδοση να τεντώνει τη φαντασία των ανδρών σαν λάστιχο, από το 1964 με τον Ρόμπερτ Φρίμαν – φωτογράφο των Beatles, παρουσίασε και φέτος το γνωστό της Ημερολόγιο, για το 2020.
Μπορεί να απουσιάζει το γυμνό, που αποτελούσε σήμα κατατεθέν του Ημερολογίου, με καλλιτεχνική προσέγγιση και όχι πορνό, όπως και τα ηχηρά ονόματα του παρελθόντος, από την πασαρέλα: Ναόμι Κάμπελ, Ελενα Κρίστενσεν, Λετίσια Κάστα, Αντριάνα Λίμα, Κέιτ Μος και το σινεμά (Σοφία Λόρεν, Νικόλ Κίντμαν, Ελεν Μίρεν, Πενέλοπε Κρουζ και τόσες άλλες, εντούτοις το Ημερολόγιο του 2020 έχει το δικό του αφήγημα, το δικό του χαρακτήρα και βέβαια, τα δικά του κορίτσια.
Στο Ημερολόγιο Pirelli 2020, με τίτλο ‘Looking for Juliet’, που παρουσιάστηκε στο κοινό στο Teatro Filarmonico της Verona, εκεί που διαδραματίστηκε το σκηνικό την εποχή της Αναγέννησης ανάμεσα στον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, ο δημιουργός Paolo Roversi ανασύρει από την αφάνεια την “Ιουλιέτα που υπάρχει σε κάθε γυναίκα” μέσα από τις προσωπικότητες των Claire Foy, Mia Goth, Chris Lee, Indya Moore, Rosalía, Stella Roversi, Yara Shahidi, Kristen Stewart και Emma Watson, που πρωταγωνιστούν την 47 η έκδοση του The Cal.
Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που το ημερολόγιο συνδυάζει τη φωτογραφική με την κινηματογραφική τέχνη, καθώς συνοδεύεται από μία ταινία μικρού μήκους. Στη 18 λεπτών ταινία, ο Paolo Roversi υποδύεται ένα σκηνοθέτη ο οποίος εξετάζει διάφορες υποψήφιες για το ρόλο της Ιουλιέτας. Αυτές περνούν μία-μία μπροστά από το φακό του φωτογράφου προκειμένου να αποτυπώσει τον πολυδιάστατο χαρακτήρα με μία ποικιλία συναισθημάτων και εκφράσεων.
Το σενάριο ξεδιπλώνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, οι πρωταγωνίστριες εμφανίζονται να φτάνουν στο set, χωρίς makeup ή κάποιο κοστούμι. Κάθονται και συζητούν με τον Roversi για το project, συναγωνιζόμενες η μία την άλλη, μιλώντας στο σκηνοθέτη για τις προσωπικές εμπειρίες τους και το πώς φαντάζονται την Ιουλιέτα. Με αυτό τον τρόπο, οι ηθοποιοί αποκαλύπτουν τον ενδόμυχο εαυτό τους, τον εσωτερικό κόσμο τους. Στη δεύτερη φάση, φοράνε τα κοστούμια που δημιουργήθηκαν για να τις μεταμορφώσουν σύμφωνα με την προσωπική τους ερμηνεία της ηρωίδας του Shakespeare. Η ιδέα είναι να αποτυπωθεί μία ιστορία όπου η πραγματικότητα και η φαντασία συνυφαίνονται και οι διαφορές τους είναι ασαφείς, όπως σε μία θολή φωτογραφία.
Η φωτογράφηση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο και το Ημερολόγιο Pirelli 2020 είναι το πρώτο που επιμελείται Ιταλός φωτογράφος, ο οποίος επέλεξε να στήσει τα σκηνικά του στη Βερόνα, την πόλη που είναι ανεξίτηλα συνδεδεμένη με τη μοίρα της νεαρής γυναίκας, αλλά και στο Παρίσι, όπου ο Roversi έχει ζήσει τα τελευταία σαράντα χρόνια.
Μέγας λάτρης της όπερας, ο Roversi θέλησε να δημιουργήσει ένα αντικείμενο μοναδικής εικαστικής σχεδίασης εμπνευσμένης από διαλόγους της όπερας (libretto). Το 2020 Calendar αποτελείται από 132 σελίδες, με το μηνιαίο ημερολόγιο στο εξώφυλλο, κομμάτια από το έργο Romeo &Juliet του Shakespeare και 58 φωτογραφίες, έγχρωμες και ασπρόμαυρες που απεικονίζουν τις πρωταγωνίστριες της ιστορίας και την πόλη της Βερόνα.
Ανοίγοντας το εξώφυλλο, εμφανίζεται η εικόνα του ουράνιου θόλου που αντιπροσωπεύει το σύμπαν, περιβάλλοντας μοναδικά την ιστορία της Ιουλιέτας και ανεβάζοντάς την στη σφαίρα της αιωνιότητας. Εξώφυλλο και οπισθόφυλλο είναι διακοσμημένα με τα επιχρυσωμένα γράμματα του ίδιου του ημερολογίου, όπου επισημαίνονται ημερομηνίες σταθμοί, όπως η γέννηση της Ιουλιέτας, η πρώτη της συνάντηση με το Ρωμαίο, ο γάμος και το τέλος τους.
Σε αυτές προστίθενται οι ημερομηνίες γέννησης των πρωταγωνιστριών του Ημερολογίου, των οποίων τα ονόματα αναγράφονται ελεύθερα στο εξώφυλλο, ανάμεσα στους αστερισμούς, διαμορφώνοντας ένα είδος ποιητικού στερεώματος.