Τζέσικα Τσαστέιν vs Τζένιφερ Λόρενς
- 26 ΙΑΝ 2013
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες κούρσες των φετινών Όσκαρ είναι αυτή του Α’ Γυναικείου Ρόλου. Εκεί η Τζένιφερ Λόρενς έμοιαζε εδώ και μήνες να είναι το φαβορί για την ερμηνεία της ως διπολική σεξομανής στον “Οδηγό Αισιοδοξίας”- μέχρι που βγήκε στην Αμερική το “Zero Dark Thirty” και μια άλλη λατρεμένη του κοινού την τελευταία διετία, η Τζέσικα Τσαστέιν, φάνηκε να περνάει μπροστά με τη νηφάλια ερμηνεία της ως πράκτορα στο κυνήγι του Μπιν Λάντεν.
Όμως η ταινία έχασε φόρα όταν βγήκαν οι υποψηφιότητες, κι ο κόσμος αγαπάει την ταινία της Λόρενς πιο πολύ. Είναι ξανά φαβορί η Κάτνις της καρδιάς μας; Ή η Τζέσικα με τη φοβερή της ερμηνεία θα πάρει σπίτι το αγαλματίδιο; Οι απόψεις διίστανται, οι δυο τους μοιράστηκαν και τις Χρυσές Σφαίρες (η μία ήταν στο Δράμα κι η άλλη σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ), και μέχρι κάποια από τις δύο να πάρει το βραβείο της Ένωσης Ηθοποιών αυτή την Κυριακή, το στοίχημα αυτό είναι εντελώς ανοιχτό σε εκτιμήσεις. Είναι απλά υπερβολικά κοντά για να δώσεις πλεονέκτημα.
Λύνουμε λοιπόν το δίλημμα με έναν πολύ απλό και άκρως επιστημονικό τρόπο: Συγκρίνουμε τις δύο αγαπημένες μας ηθοποιούς σε 12 κατηγορίες-κλειδιά. Οι δυο τους βρίσκονται πολύ κοντά, αλλά στο τέλος κάποια θα πρέπει να βγει από πάνω.
1) Οσκαρικό παρελθόν
Ας ξεκινήσουμε από την πιο σχετική κατηγορία. Κι οι δύο έχουν από μία υποψηφιότητα Όσκαρ στο παρελθόν. Η Τσαστέιν για Β’ Γυναικείο στο “The Help” όπου έκλεβε την παράσταση στο ρόλο μιας ανάλαφρης housewife του Νότου (έχασε όμως από συμπρωταγωνίστριά της, οπότε ουπς), η Λόρενς για Α’ Γυναικείο στο “Winter’s Bone ” με την τρομερής ωριμότητας ερμηνεία της ως μια έφηβη στην οποία ουσιαστικά στηρίζεται η οικογένειά της (έχασε από τη Νάταλι Πόρτμαν).
Πόντος: Λόρενς
2) Ταινίες τρόμου
Δεν ξέρουμε τι περίεργη παράλληλη διαδρομή είναι αυτή, αλλά κι οι δύο ακολούθησαν την Οσκαρική breakout χρονιά τους με θρίλερ που βγήκαν εν μέσω Οσκαρική καμπάνιας. Η Λόρενς έπαιξε στο “House at the End of the Street” που είναι από τα χειρότερα θριλεράκια που έχου με δει τα τελευταία χρόνια, η Τσαστέιν στο “Mama”, το οποίο δεν έχουμε δει ακόμα, αλλά είναι ριμέρικ Ισπανικού θρίλερ κι έρχεται με τη σφραγίδα έγκρισης (ως παραγωγού, αλλά έστω) του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο. Δε χρειάζεται καν να το δούμε για να απομείνουμε αυτό τον πόντο.
Πόντος: Τσαστέιν
3) Μπλοκμπάστερ
Ας πούμε απλά πως τα γυρίσματα του νέου “X-Men” άργησαν κάπως να ξεκινήσουνε επειδή περίμεναν την Λόρενς να τελειώσει τα γυρίσματα του δεύτερου “Hunger Games”. Η Κάτνις το κερδίζει αυτό χωρίς να χρειαστεί καν να βγάλει βέλος από τη φαρέτρα.
Πόντος: Λόρενς
4) gifs
Τα υπερ-μοδάτα gifάκια έχουν επιστρατευτεί κι αυτά στη μάχη της ιντερνετικής κυριαρχίας των δύο σταρ, όμως εντάξει, όπως και να το κάνουμε η Λόρενς έχει εδώ δικό της κεφάλαιο στην gif-ο-εγκυκλοπαίδεια κυρίως χάρη στο πόσο χαζοχαρούμενα αξιολάτρευτη είναι. Καλή διασκέδαση.
Πόντος: Λόρενς
5) Λέξεις στο ONEMAN
Για την Τσαστέιν μιλήσαμε πρόσφατα (έχει μέσα και photostory, παρακαλούμε), για την Λόρενς είχαμε γράψει όταν ακόμα το ONEMAN ήταν MEN24. (αυτό δεν έχει μέσα τίποτα, είναι προ-site, ξερό κείμενο και φύγαμε.) Τελικός απολογισμός, λέξεις για Λόρενς 756, λέξεις για Τσαστέιν 465.
Πόντος: Λόρενς
6) Πιο καυτή φωτογράφιση
Εκ μέρους όλων μας, να ευχαριστήσουμε το GQ. Σε κάθε περίπτωση νομίζω δεν υπάρχει συζήτηση. Η Τσαστέιν πρακτικά δεν είχε κάνει φωτογράφιση μέχρι σήμερα, αλλά έκανε μια κι έξω αυτήν, πριν λίγες βδομάδες στο GQ. Δε χρειάζεται να προστεθεί κάτι.
Πόντος: Τσαστέιν
7) Στο κόκκινο χαλί
Θυμάμαι μια από τις αμέτρητες φορές που η Τζέσικα Τσαστέιν είχε εμφανιστεί σε κόκκινο χαλί με κάτι σχιζοφρενικούς, ατυχείς συνδυασμούς ρούχων, και οι ειδικοί αποφαινόντουσαν πως για μια ακόμη φορά ήταν ‘απογοητευτική’, είχα γράψει πως είναι για το κόκκινο χαλί ό,τι είναι η εθνική Αγγλίας για τις μεγάλες διοργανώσεις. Πάντα θα έχουμε αυτή την παράλογη ελπίδα πως αυτή τη φορά θα τα καταφέρει. Και κάθε φορά απογοητεύει. Σε κάθε περίπτωση, το ‘ Baywatch’ της Τζένιφερ Λόρενς είναι το απόλυτο red carpet image των τελευταίων χρόνων οπότε ούτως ή άλλως δεν έχει νόημα η συζήτηση.
Πόντος: Λόρενς
8) Θαρραλέα λόγια
Η Λόρενς συζητήθηκε πρόσφατα επειδή ‘μείωσε’ την αξία της δουλειάς της, λέγοντας το προφανές: “Όχι ότι θέλω να ακουστώ αγενής, αλλά είναι ανόητο. Όλοι λένε, ‘Πώς μπορείς να πατάς ακόμα στο έδαφος;’ και εγώ απαντώ, ‘Γιατί να το πάρω πάνω μου;’. Δεν σώζω τη ζωή κανενός. Υπάρχουν γιατροί που σώζουν ζωές και πυροσβέστες που μπαίνουν σε φλεγόμενα κτίρια. Εγώ απλά κάνω ταινίες. Είναι ανόητο.” Ναι, μαζί σου, αλλά τόσες λέξεις για το προφανές; Η Τσαστέιν τις προάλλες είχε δώσει μια συνέντευξη όπου εκμυστηρευόταν πως πολλές φορές θέλει να κλαίει όταν είναι μόνη, δίχως κανέναν προφανή λόγο. Πως αισθάνεται άβολα κοντά στους ανθρώπους. Πως νιώθει πως είναι η άγνωστη που ήδη όλοι βαρέθηκαν. Και πως “Δε θέλω οι άνθρωποι να με κοιτάνε”. ΟΚ, αυτό είναι δήλωση που δε θα περίμενες να ακούσεις από ηθοποιό. (Επίσης, διπλός πόντος στο Vanity Fair.)
Πόντος: Τσαστέιν
9) Σκληρότερα εργαζόμενη
Το 2012 η Τζέσικα Τσαστέιν γύρισε 5 ταινίες. 5! (Μεταξύ αυτών τα “Lawless” και “Zero Dark Thirty”, αλλά και το “To the Wonder” του Τέρενς Μάλικ από το οποίο κόπηκαν πάντως όλες οι σκηνές της, οπότε δεν είναι πως γυρίζει ό,τι βρει μπροστά της.) Αλλά μην ανησυχείς γι’αυτήν. Βλέπεις, οι 5 ταινίες του 2012 είναι στην πραγματικότητα μια λίγο πιο χαλαρή χρονιά για την Τσαστέιν, με δύο ταινίες λιγότερες από τις 7 του 2011. 7! (“Το Δέντρο της Ζωής”, “The Help”, “The Debt”, “Take Shelter”, “Κοριολάνος” μερικές εξ αυτών.) Πριν 2 χρόνια δεν την ήξερε άνθρωπος. Έκτοτε έχει παίξει περίπου σε όσες ταινίες έχουν βγει στις αίθουσες.
Πόντος: Τσαστέιν
10) Χιούμορ
Θα ήταν εύκολο για μια ηθοποιό που παίζει πχ μόνο σε νεανικές κωμωδίες να έχει εντελώς ανάλαφρο υφάκι σε συνεντεύξεις και να σπάει πλάκα συνέχεια και να αυτοσαρκάζεται, αλλά η Λόρενς αν το καλοσκεφτείς, δεν έχει παίξει τίποτα χαζοχαρούμενο μέχρι σήμερα. Όλο δράμα και στεναχώριες και δυσκολίες και αγώνες πείνας, αλλά στις συνεντεύξεις είναι διαρκώς μες στην τρελή χαρά.
Πόντος: Λόρενς
11) Περίεργο παρελθόν
Καλά, δεν εννοούμε τίποτα ύποπτο με αυτή την κατηγορία, απλώς θες ρε παιδί μου όσο νά’ναι, να έχει ο άλλος μια ενδιαφέρουσα ιστορία να πει. Η Λόρενς έχει την τυπική ιστορία μιας νεαρής σταρ. Ούτε καν πολυπαιδεύτηκε να πιάσει την καλή. Το πιο συναρπαστικό πράγμα που βρίσκουμε γι’αυτήν είναι πως μεγαλώνοντας έκανε για ένα διάστημα τη βοηθό νοσοκόμας στην κατασκήνωση της μητέρας της. (Το οποίο, ΟΚ, όχι άσχημο.)
Η δε Τσαστέιν; Πάλευε για χρόνια, έχει παίξει σε μπόλικες σειρές μέχρι να την προσέξει κανείς, η πρώτη της ταινία είναι το “Jolene”, και α ναι, κανείς δεν ξέρει πόσο χρονών είναι! Γιατί; Ποιος ξέρει!
Πόντος: Τσαστέιν
12) Σχέδια για το μέλλον
Η Λόρενς συνεχίζει να ισορροπεί ανάμεσα στα μπλοκμπάστερ και τις πιο χαμηλών τόνων επιλογές: Αφενός θα ξαναπαίξει την Κάτνις στο δεύτερο “Hunger Games” (έναν ρόλο στον οποίον δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα από όσο θα περίμενε κανείς) και την Μιστίκ στο πολυαναμενόμενο “X-Men: Days of Future Past”, αφετέρου θα πρωταγωνιστήσει στη νέα ταινία της Σουζάν Μπίρ, σκηνοθέτιδας που κέρδισε το Όσκαρ Ξενόγλωσσου φίλμ πριν 2 χρόνια με το “In a Better World”.
Η Τσαστέιν μετά το “Mama”, σοκαριστικά, έχει μόνο μία ταινία στο πρόγραμμα. Αλλά επειδή είναι η Τσαστέιν, αυτή η μία ταινία θα είναι στην πραγματικότητα δύο ταινίες: Στο “The Disappearance of Eleanor Rigby” παρακολουθούμε ένα ερωτικό δράμα από την οπτική πλευρά και των δύο εραστών. Η πρώτη ταινία θα βγει με τον υπότιτλο “His”, η δεύτερη με τον υπότιτλο “Hers”.
Πόντος: Και οι δύο ρολάρουν άγρια και τίποτα δεν τις σταματά. Από μισό η κάθε μία.
Τελικό σκορ
Τζένιφερ Λόρενς: 6.5
Τζέσικα Τσαστέιν: 5.5
Οπότε ορίστε. Ήταν τρομερά δύσκολο και σκληρό να πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε αυτές τις δύο, αλλά κατόπιν επιστημονικής έρευνας και ακριβοδίκαιων υπολογισμών, η ψήφος μας πάει στην Τζένιφερ Λόρενς. Η αγάπη μας, παραμένει και στις δύο.